Akkurat det jeg siger....
Hvis du har en mus med høj DPI må den kunne registrere bevægelserne meget mere aggresivt....
Derfor er det utroligt populært at have en mus med en utroligt højt DPI og derefter sænke sens i det pågældende program, jeg anvender selv denne strategi og den virker ekstremt godt iforhold til at købe en mus som har en nogenlunde dpi (800-1200dpi) for derefter at køre sens op eller ned alt efter hvor aggresive ens bevægelser er...
Men du kan jo tage en snak med nogle pro gamere om dette emne, jeg har selv forhørt mig meget om dette....
Se foreksempel razer, de arbejder tæt sammen med diverse teams (FPS) og næsten alle deres muse (udover krait med 1600dpi som er deres budget mus) anvender denne form for gaming.... Abyssus (deres nyeste skud fra stammen) spejler sig virkeligt i dette.... Forhænd har mange lavet on the fly DPI adjustment, men Abyssus ændrer ikke på DPI, men derimod på sens i programmerne du anvender igennem dens software....
Forresten kan man også her se at der ikke kun bliver arbejdet i DPI, men også HZ og responds (1000HZ og 1ms respektivt, hvor de fleste gamermuse ligger og svinger imellem 2-5mz som er mere end rigeligt)