Anbefaling af online backup - SugarSync

Diverse d.  11. november. 2009, skrevet af JB:-)
Vist: 683 gange.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2009 09:35:13
Svar/Indlæg:
207/50
Jeg har under længere tid søgt efter online backup udbydere, der både kan håndtere Mac og PC, ligeledes ville adgang via min iPhone være et plus - dette har jeg nu fundet ved SugarSync.

Da jeg ikke kunne finde andre tråde om SugarSync ved hjælpe af søgefunktionen, opretter jeg denne tråd, for at orientere om hvad jeg vil kalde den perfekte online backup service.

Første gang man bruger programmet, vælger man hvilke mapper der skal synkroniseres - det er altså slut med et speciel mappe eller lignende, da man kan vælge så mange mapper man vil.
Så synker det installerede program med nettet, hvilket giver en browser adgang til filerne; hvor man også har mulighed for at dele nogle mapper/filer med andre, ved at man sender en invitation til dem, til en bestemt mappe, endvidere er der online fotogalleri, musik streamer osv., men disse har jeg ikke prøvet endnu.
Ligeledes har man adgang til sine filer via iPhone eller Blackberry, hvis man er til den slags.

Det mest spændende er dog muligheden for at tilmelde flere computere til sin konto, da det giver mulighed for at synkronisere filerne mellem sine computere - første gang man forbinder en ny computer vælger man simpelt, hvilke mapper de mapper man har i sin konto skal passe sammen med på den pågældende computer. Har ikke prøvet det på en Mac endnu (modtager den først i december), men har gjort det mellem to Windows computere, og det virker som en drøm.

Så nu er det slut med at sende e-mails til sig selv, og glemme hvilken version som var den nyeste 🙂

SugarSync giver 2GB gratis, hvilket nok er nok for de fleste ved almindelige dokumenter; hvis man skal have mere plads koster det penge, men så mindste man i det mindste ikke alle billeder af børnene når computeren dør, eller der er nogen som syntes, de har mere brug for ens maskine end en selv.

SugarSync finder du her:
https://www.sugarsync.com/refe...

Ovenstående skal ikke ses som en reklame for SugarSync, men som en erfaring jeg vil dele med jer andre, da jeg selv syntes det er et kæmpe plus, at der ikke er krav til placeringen af filer, samt at det kan bruges på flere forskellige platforme.
Ja det er korrekt, det ovenstående link har en referencekode, der gør at både dem som måtte tilmelde sig servicen samt jeg får lidt ekstra plads, men det er altså ikke baggrunden for dette skriv, men jeg kan jo lige så godt tage det med, nu hvor jeg alligevel skriver om det.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
11-11-2009 10:15:14
Svar/Indlæg:
5363/442
Dropbox kan det samme, bortset lige fra det med at synkronisere specifikke mapper - det der synkroniseres ligger i samme mappe. Dropbox gemmer endvidere alle versioner af en fil i 30-dage så man kan genskabe den hvis man har brug for det..

https://www.dropbox.com/referr...

🙂

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2009 10:30:39
Svar/Indlæg:
207/50
Har selv prøvet Dropbox og syntes at det fungerer upåklageligt, men jeg har svært ved at affinde mig med, at alle mine filer skal samles i en mappe på trods af, at der selvfølgelig kan oprettes flere undermapper. Det handler selvfølgelig om personlig præference og hvordan man arbejder med sin data.
Selv har jeg nogle projektfiler som ligger på et sekundært drive af proformenshensyn og nogle systemfiler jeg gerne vil have med, hvilket ikke er muligt med Dropbox.