HwT skal have en ornli' gaming-sektion

Om siden d.  12. november. 2009, skrevet af gabbadoo
Vist: 786 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 15:50:53
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg synes HwT, skal have et decideret gaming-forum, hvor spiltitlerne får deres eget sub-forum der for hver titel indeholder:

1. Nyheder (kommende patches & spil i/til serien etc.)

2. Tips & Tricks (spillestil, taktikker, problemer med en specifik mission etc.)

3. Walkthrough (skrevet af brugerne selv, eller missionsbaserede debatter med løsningsforslag til afstemning som 'sticky')

4. Tekniske problemer (hw/sw-tweaks etc.)

5. Generel debat (ris/ros)

6. Flere? Hvad ellers?

Hvis brugerne selv kan oprette et subforum for et spil, kræver det minimum moderering fra crew. Det er selvfølgeligt problematisk, hvis hver person som har et problem af den ene eller den anden art med et - lettere unikt - spil, får oprettet et subforum til det, som helt overdøver de meget mere levende debatter, så der kunne evt. oprettes en tråd (sticky) direkte under [Spil] hvor tilføjelsen af titler kan anmodes om og/eller bringes direkte til afstemning.

Er der stemning blandt brugere og crew?
(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 15:57:17
Svar/Indlæg:
2687/71
nu er det jo en Hardware test side. + jeg syntes sku at crew har rigeligt at lave efter hvad jeg har læst mig til osv

derfor der er sider som gamereactor osv

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 16:01:42
Svar/Indlæg:
6181/270
Nej det er spild at lave en game sektion til bare det formål.
Så lidt der er om gaming på hwt kan de ikke svarer sig at oprette sektionen.
Jeg syns hellere crew skal bruge tid og kræfter på at rette fejl og bringe mange mange flere artikler.

Iden er fin, men har ingen relevans til hwt og for i den sags skyld Hardware.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
12-11-2009 16:03:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er en fin ide, men jeg tror der er alt alt for få der har den interesse i et specifikt værested for gaming. Man kan bare se hvor gamle de forskellige tråde er i software sektionen er.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 16:12:57
Svar/Indlæg:
3065/208
#1 / #3 Hvor mange af overclockerne, er IKKE begyndt at overclocke for at få bedre FPS i spil?

#2 Den manglende aktivitet i spil-sektionen, kunne den ikke skyldes, at sub-forummet [Spil] er så tilfældigt organiseret, at de fleste brugere med spørgsmål vedr. spiltitler, udmærket godt ved, at der findes bedre steder at rende hen med deres spørgsmål?

Hvad er der? Boomtown? Gamereactor?

Jeg synes osse helst moderatorerne og skribenterne skal bruge deres tid på at skrive artikler, men selve underinddelingen af [Spil] forummet, er jo en meget simpel manøvre, som sitets programmør nemt kan klare. Jeg siger ikke at sitet skal bruge menneskelige ressourcer på at drive sub-forummet og levere nyheder, brugerne skal selv klare dét. Men ville det ikke være underligt, hvis der ikke sad et par hardcore-gamere derude, som hellere end gerne ville skrive både artikler, walkthroughs og meget mere... på sigt i det mindste?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 12-11-2009 16:14:19.

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2009 16:30:01
Svar/Indlæg:
924/212
#4 jeg syntes det er en fed idé, brug du hellere alt din tid på det og læg mange penge i det. 😎

du kræver noget af folk som er total latterligt, dette er et hardware forum, IKKE et gaming forum. og tror næppe at hwt crew vil bruge deres tid og penge for at gøre færre glade.

vær glad for det vi har (hardwaretest) jeg er glad for siden som det er og kræver ikke mere af det.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 16:38:35
Svar/Indlæg:
4156/111

Jeg har for nogen måneder siden købt domænet spilanmelderen.dk og min plan var at lave et site hvor jeg laver reviews af spil. Der kunne jo også laves et forum, som vi måske kan lave en uofficiel "officiel" del af hwt. 🤣

Du kan lige skrive en PM hvis du er interesseret 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FnaX d. 12-11-2009 16:46:49.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 17:18:47
Svar/Indlæg:
3065/208
#6 Jeg har været en del af crew og kender derfor en smule til arbejdsgangen og de forskelliges byrder. Det er også derfor, at jeg pointerer i #0, at det primært skal være brugerstyret, både administrations- og indholdsmæssigt.

Det er fedt du har lavet et site, men mht. til at blive en subordineret under HwT, er det sku' bedre? - at du kan holde dig motiveret, alene ved at konkurrere med lignende sites - fx HwT. Jeg tror jeg næppe du ville lade dig integrere i HwT's design, for du skal da sætte dit præg på dit site.

HwT har jo et lækkert design, som ikke minder om så mange andre skabelon-baserede sites, men jeg synes til gengæld der mangler en del funktionaltitet. Til gengæld ved jeg, at programmørerne bag sitet ikke har store vanskeligheder i modificeringer af hverken stor eller lille betydning, de er meget dygtige hvad det angår.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gabbadoo d. 12-11-2009 17:21:49.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 17:23:00
Svar/Indlæg:
4156/111

Det er rigtigt nok, det var også derfor jeg skrev en uofficiel "officiel" del. Altså en side som alle brugere kender til og bruger, men som egentlig ikke er en direkte del af hwt 🙂

Men din idé om et spil hardware test er sådan set fed nok. Problemet ved det, tror jeg, er at der vil komme rigtig mange små 12 årige som vil mere eller mindre ødelægge det. Men det kan jo komme an på en prøve! 😀

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 17:24:42
Svar/Indlæg:
3065/208
#8 Ødelægge det, hvordan?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 17:50:31
Svar/Indlæg:
6531/410
der skal nogle hårde mods til sådan et forum der virkelig kan skære igennem.

jeg er både for og imod iden, der er så mange spil sider også giver jeg entlig ikke meget for test af spil da disse aldrig imo fortæller om de mange fejl nye spil altid har, derudover er spil mere en spørgsmål om smag end noget andet.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 17:59:02
Svar/Indlæg:
3065/208
#10 Hvis man dropper ris/ros sektionen, er der vel ikke det store at diskutere?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
12-11-2009 18:36:05
Svar/Indlæg:
15982/637
#4: Mange, men der er som regel ekstremt få der i forvejen er rør ved tweaking el. generelt arbejder på FPS optimering via software tweaking i ini.cfg's. De fleste OC'er sig ud af det og så er det ligesom det.
Det "bløde" aspekt synes jeg ikke der er mange der vil røre ved.

Personligt gør jeg ikke da FPS gevinsten i 1920x1200 og en smækfuld MSAA er tabt pga GFX limitationen.

Jeg kan huske at jeg for lang tid (løs år) siden foreslog en spilsektion for anmeldelser, men den blev stemt ret hurtigt ned da det ikke var "main topic".

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 12-11-2009 18:38:05.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 20:04:41
Svar/Indlæg:
3065/208
#12 HwT er jo et site, hvor skribenterne er frivillige og ulønnede, så det koster jo ikke penge at begive sig ind på et nyt område, det kræver engagerede folk, hvis det skal modereres på et ordentligt plan, men hvem siger man behøver lægge sådan ud?

Jeg er som sådan kun ude på at få skabt et ordnet forum, hvor ting kan diskuteres, specifikt for den ene eller den anden titel - og gerne med meget skarpe underinddelinger, så OT etc. nemt kan undgåes og 'administreres'.

I princippet så jeg gerne samme tiltag under fx 'Bundkort & CPU' med 3 sub-forummer, AMD, Intel, Nvidia (herunder måske 'til AMD' og 'til Intel') & andre (fx Via), med yderligere inddeling:

AMD: 690, 780 og 790 etc. (jeg er godt nok noob på AMD-området for chipsæt)
Intel: P965/975, P35/X38, P45/X48 og selvf. P55/X58
Nvidia: Nforce5 til 7 ...

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 21:29:44
Svar/Indlæg:
4107/224
For mange år siden havde HwT en spilsektion, men den idé gik vidst hurtigt i vasken. Jeg kan huske jeg læste et review af NFS: Most Wanted herinde. Idéen er god nok, det kræver bare at folk virkelig vil det. Nu er en stor del af de folk der sidder herinde også gamere i større eller mindre grad, så det ville da give et frisk pust til siden.

Jeg siger thumbs up, men det kræver at Steen (The Boss) får nogle kontakter med nogle spilfirmaer, og der så er skribenter til at teste dem. Det er en god idé somsagt, jeg er bare ikke sikker på om den holder vand.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 22:22:55
Svar/Indlæg:
3065/208
#14 Nu forudsætter du jo, at der skal skrives spilanmeldelser, men hvorfor? Jeg kan se et problem i at HwT ikke tilbyder at hoste fx screenshots, for uden screenshots, bliver det sku kedsommeligt at diskutere spil, selvom der sikkert fødes et par dygtige poeter af det.