Skuffende call of duty MW2

Spil d.  12. november. 2009, skrevet af bamselinen
Vist: 1816 gange.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 22:54:01
Svar/Indlæg:
2145/218
Hej alle sammen

Nu har jeg endeligt gennemført MW 2 på lidt under 5 timers sammenlagt spille tid og nøj hvor er jeg skuffet. Helt ærligt er det hvad man kan forvente af et PC spil nu til dags..???

Det sidste nogenlunde ordentlige FPS spil som jeg har prøvet som rent faktisk tog længere tid en nogle timer var FEAR 2 og crysis (dog ikke meget mere end nogle timer). Jeg synes simpelthen det er for latterligt med så lidt gameplay for os singleplayer spillere, bevares nu kan jeg gå online og spille med og mod en masse andre spillere men det er sgu ikke det jeg leder efter i et spil. Jeg synes at sammenlignet med MW 1 er det her et skridt tilbage i singleplayer delen. Så var wolfenstein nærmest længere og sjovere ( dog ikke i samme kategori )

Så nu spørger jeg jer andre gamere synes i helt ærligt at det kan være rigtigt at der er så lidt fylde i vores FPS spil..??

Hvis vi forventer lidt gameplay for pengene skal vi enten spille MMO spil eller RPG spil, jeg synes det er sindsygt billigt sluppet af et spil der i retail værdi koster 400.- og jo mere vi finder os i den slags jo mindre gameplay bliver der i spillene.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 12-11-2009 22:55:33.
MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 23:26:16
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja det er ikke meget gods der er på det spil, gennemførte det også meget hurtigt.

Dog er det fin grafik syntes jeg, men heller ikke noget banebrydende som kan bringe ens grafikkort i knæ. Alt i alt ikke en vilt imponerende oplevelse her fra.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2009 23:30:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Har læst en masse gode anmeldelser på nettet. Men det er lidt som om, uden en masse nonstop action, så indeholder spillet faktisk ikke ret meget..

Elller, det er ihvertfald mit indtryk af spillet. Og da jeg ikke spiller specielt meget multiplayer køber jeg da nok bare noget andet 🙂

Eller spiller Halo 3 på xbox live 🙂

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2009 23:35:30
Svar/Indlæg:
344/42
Jeg har også lige købt spillet her i dag, og er ikke nået så langt i singleplayerdelen..
Men jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er helt i orden at de ikke vægter det højt..
jeg tror de ligger alt deres vægt i at gøre multiplayer delen så nice som overhovedet mulig. Alle de muligheder man har herinde med unlocks og diverse ting og sager, som jo tager langt mere end 5 timer at opnå er det nye på dagsordnen. Før i tiden tog det jo tusinde år at gennemfører single-spil, men nu har vi jo multiplayer delen, som langt de fleste køber disse skydespil for, så derfor bliver vægten lagt heri.
Du udvikler jo stadig din mand, og kommer længere og længere frem i spillet, bare online mod andre spillere.. Hvis man er til real singleplayer i mange timer er det ikke skydespil man skal lede efter mere. Sådan har det jo været i lang tid efterhånden. Battlefield 2 kostede rimelig meget dengang det kom ud, men der er INTET singleplayer. men tilgengæld en af de første spil med et hav af muligheder for badgets, ranks, våben, medaljer og ribbons.. Så jeg tror nu har vi kommer til at se mere til online end singleplayer i skydespil

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 05:39:12
Svar/Indlæg:
2335/16
Jeg kan ikke sige andet jeg er enig med dig,jeg spiller ikke online selv,og derfor havde jeg også set frem til noget længer singel player tid.Jeg ved ikke om det er det man kan forvente af et PC spil,det håber jeg da ikke faks.OFDR viser da vejen det er et fedt spil i singel player i forhold til MV2,det virker på mig som de ikke gider ofrer tid på det og det bare skal ud på gaden i en vis fart.
Take or leave it,syntes at være deres morale. 😕 Men næste gang vælger jeg så leave it tror jeg 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 13-11-2009 05:39:45.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 07:30:17
Svar/Indlæg:
2872/90
Synes sp delen er rigtig fed med alt det action... Men meget mere er der heller ikke i det..

Men husk nu på 7/10 køber det for mp delen.. Hvis ikke flere.. derfor gider produktcenterne ikke lave mere ved sp delen. Det tror jeg ihvertfald.. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sir D_Devil d. 13-11-2009 07:30:36.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 08:30:29
Svar/Indlæg:
714/95
Lad nu være med at brokke jer. andre single player spil skal man bruge flere minutter på bare at gå fra punkt a til b uden at der sker noget.
Så vil jeg da hellere have et spil der bare er knald på fra start til slut. MMO og RPG plejer altid at koste noget at spille så hvor længe gider du at betale for et spil som du har købt

damp

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 08:48:16
Svar/Indlæg:
1040/106
hmm synes overskriften burde ha været:
Skuffende Singleplayer i call of duty MW2
😉

men nok om det, jeg køber sjælendt pc spil for SP delen..
da jeg mere er til MP,, og her er der kun lidt og brokke sig over, havde forventet det var langt sværere at komme online og game med andre, men det der lobby stuf, funker jo ok, dog ikke optimalt.. men fedt spil..!

btw. nu var jeg så lige kort inde i SP i aftes..
hvordan dælen sætter jeg mig ind i jeep ?
de stod og råbte af mig på broen, at jeg skulle få min fede ass ind..
men kunne ikke 😲

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af damp barn d. 13-11-2009 08:50:38.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 08:55:41
Svar/Indlæg:
20170/383

Ja for der er nemlig ingen der gider spille et spil med en dybere historie.

Fordi du foretrækker en kort action fix er det jo ikke sikkert andre vil nøjes med det samme.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 09:32:42
Svar/Indlæg:
207/50
Gennemsnitsalderen på gamere har steget med årene, og vi har således med et segment at gøre, der normalt ikke har så meget tid af gangen mere - derfor skal nogle kategorier af spil kunne deles op i baner der kun tager en 30 min., og for at ikke miste interessen skal det samlede spil, derfor ikke være for langt.

Det samme gælder for MP delen, der skal skrues sådan sammen, at man kan nå at koble fra i en halv til en hel time, og så kunne lægge det fra sig igen til næste eller et par dage efter.

Personligt opfatter jeg heller ikke FPS, som spil der skal have en længere historie, og et alt for kompliceret plot.
Hvis der skal bruges mere tid vil jeg vel anbefale Metal Gear serien eller GTA - men det er jo ligeledes personlige præferencer.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 09:34:50
Svar/Indlæg:
2534/80
#7 Du går bare helt hen til døren af jeepen, så sker det hele automatisk mener jeg. Ellers skal du trykke på f.

Har kun spillet de første 4-5 missioner af single player og syntes det er ok, men det lyder da lidt kedeligt at det er så kort. Men det sagt så er det heller ikke derfor jeg købte spillet, det er udelukkende pga multi player delen som jeg egentlig syntes fungere ganske udemærket. Er dog lidt irriterende med de manglende dedikerede servers og at man kun kan være 4-8 i free for all.

Et lille side spørgsmål: Kan det virkelig være rigtigt at man kun kan lave en profil?

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 09:49:55
Svar/Indlæg:
420/72
Nu var SP-delen i MW1 jo hverken super fantastisk* eller mega lang, men alligevel blev det en kæmpe succes og det skyldes jo nok mestendels MP-delen. IW har så valgt at nedpriotere SP delen yderligere lidt her i 2'eren, men tilgengæld gør en masse ud af MP, som egentlig var det der holdt 1'eren i live. At IW så lige fik en bette hjerneblødning og blev enige med sig selv om at der ikke skulle dedicated servers med, ja det er jo en KÆMPE fejl, som nok også skræmmer en del clan-gamers væk.

#0 Prøv at udfordre dig selv en smule og spil SP på en eller to sværhedsgrader højere. Har jeg gjort og er kun kommet lidt over ½-vejs på 4½ time.

#7 Haha, ja den var også svær... Gå hen til Jeep'en som er markeret på din radar, så ser du højre bagdør værende åben, gå helt op til den og det "blinkende" sæde, så sætter han sig automatisk ind.

#8 Der mangler så absolut dybte i spillet og en smule pause fra skyderierne engang imellem i banerne ville heller ikke skade, som passende kunne fyldes med lidt historoe.

Btw, så er det da også belastende sån som de har valgt man skal kastes rundt omkring i verden, uden egentlig hensynstagen til space/time continuum...

* Lige bortset fra sniper-missionerne, især den med alle FOE'sne på marken 🙂

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 10:07:09
Svar/Indlæg:
1158/321
Jeg fik det også gennemført i går, og må sige at jeg var helt solgt. Fed historie, og var især vild med musikken de havde lagt ind diverse steder.

Dog er jeg helt enig i at singleplayer delen var alt for kort (min spilletid: 5 timer og 23 min på Hardend), og her savner jeg mere gameplay.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 10:09:40
Svar/Indlæg:
2145/218
#11 veteran er den højeste sværhedsgrad og som udgangs punkt spiller jeg altid på sværeste niveau. Med det sagt er MP super god og underholdende ingen tvivl om det men derfor mener jeg stadig at vi som gamere kan forlanger noget mere for vores penge. Hvis man vil absolut tvinge folk ud i MP så kunne man jo helt skippe single player delen og lave en super nice lang CO-OP istedet som tager dig hele vejen igennem historien.

Personligt i denne udgave manglede jeg en decideret sniper mission.

#3 det er helt iorden at de vil lave en god MP men jeg mangler bare nogle mere índhold i MP andet end bare en fragfest som det desværre ofte bliver i MP. Desuden er der alt for meget fokus på MP og det går udover de folk som foretrækker single player hvilket desværre ikke er helt optimalt efter min mening.

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 10:32:22
Svar/Indlæg:
1085/166
Husk at join Steam gruppen http://steamcommunity.com/grou... 😉

NOXdk19

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:01:43
Svar/Indlæg:
143/4
Generelt er jeg også meget skuffet. Gennemførte singleplayer på 5½ time og jeg tror ikke jeg vil spille den igennem igen. Det var ikke rigtig sjovt, mere sådan bare aktion hele tiden uden de der 'wow' øjeblikke som jeg synes cod4 havde.

Multiplayer er det helt til rotterne for damn hvor fungere det dårligt. Jeg kan fx ikke spille hardcore uden at have friendly fire og 10sek respawn på, det stinker big time. Jeg spiller sammen med to andre og det var nærmest umuligt at forblive i samme lobby, så røg den ene, så røg den anden.

Jeg er meget skuffet og går tilbage til COD4, medmindre det her spil får en seriøs patch.

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:05:42
Svar/Indlæg:
573/81
Jeg er en rigtig stor Call of duty, og jeg elsker at spille klan kampe. Så cod5 er meget skuffende, ikke bare på grund af dedicated server men jeg synes bare generelt spillet stinker.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:11:06
Svar/Indlæg:
20170/383
Mener du cod5 eller mw2

NOXdk19

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:11:40
Svar/Indlæg:
143/4

Jeg har det også sådan. De fede ting i spillet bliver fuldstændig ødelagt af en så dårlig og ikke fleksibel multiplayer-del. Man er tvungen ned i en skabelon, hvor man ikke kan ændre noget som helst.

En anden ting. Kampene er way, way, way for korte. 7500 point svarer til 75 kills og når man er op til 8? på hvert hold så når man knap nok i gang før en bane er over. Normalt spiller man til 250 kills eller sådan noget i COD4. Umiddelbart har jeg ikke fundet noget sted hvor man kan ændre det, er der overhovedet nogen mulighed for det?

Kniven fungerer stadigvæk i multiplayer, men det er sgu svært at være positiv oven på sådan en omgang.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NOXdk19 d. 13-11-2009 11:13:22.

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:15:25
Svar/Indlæg:
573/81
17# sorry mente mw2 :D

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:22:37
Svar/Indlæg:
880/67
Jeg er helt vild med MW2, købte det i går og spillede de første 3 missioner inden jeg hoppede online og fik den fedeste spil oplevelse jeg har haft MEGET længe! 😀

Jeg synes også at det er lidt nedern at de har fjernet dedicated servers, men imo så virker det nye system upåklageligt. selv når det er en dårlig host, opdager MW2 det selv og 30 sec efter er man igang igen med en ny host, så det altid kører optimalt. 🙂

det største minus ved MW2 multiplayer delen, er imo at man ikke kan vælge kun at spille bestemte baner/udelukke bestemte baner (please, lad være med at flame mig, hvis denne funktion findes i spillet - har bare ikke fundet den endnu) 😛

Jeg har ikke spillet det originale MW online, men er absolut ikke skuffet over MW2! - jeg forventer at bruge MANGE timer med at skyde n00bs og dø utallige gange 😛

EDIT: text organisering.. eller i hvertfald et forsøg på dette.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af RasmusAnden d. 13-11-2009 11:24:04.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:29:41
Svar/Indlæg:
2145/218
#15 d jeg har det præcis på samme måde med single player delen, bla. i MW 1 har du den sniper bane i rusland omkring tjernobyl som er sublim og yderst underholdende. Okay den bane hvor du kører på snescooter er da underholdende med den heart beat sensor men er slet ikke til at sammenligne med sniper banen i MW1 og hvor faen er lean funktionen blevet af..???

Jeg synes MP er okay eftersom jeg ikke går så meget op i MP skal der ikke så meget til at underholde mig. Dog ville jeg sætte pris på noget MP i stil med quakewars og enemy territory som giver lidt objectives og nogle missioner men det kan være at jeg kan spille den slags når jeg stiger i lvl.

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 11:47:30
Svar/Indlæg:
880/67
#21 - ikke for at ødelægge noget af, men Chernobyl er i Ukraine 😉

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 12:41:55
Svar/Indlæg:
2534/80
#15 Har ikke haft nogen problemer når jeg spiller med et party, vi flytte fint rundt med hinanden? Men ja det er møg irriternde med den lange spawn tid i hardcore.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dasjap d. 13-11-2009 12:42:35.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 13:30:43
Svar/Indlæg:
2145/218
#22 og i 80erne var det en del af sovjet=rusland ja det var teoretisk flere lande men stadigvæk primært rusland.

Og den mission foregår i 80erne

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 13-11-2009 13:32:05.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-11-2009 13:38:18
Svar/Indlæg:
5258/240
er der stadig de gamle game modes som team deadmatc, domination, sabotage osv?`

og kan man spille lan hvis ja, hvordan fungere det ?

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 14:18:37
Svar/Indlæg:
2534/80
#25 Ja der er alle dem du nævner, og for at spille sammen skal du invitere dine venner så i blir et såkaldt party, så flytter man rundt med hinanden på den måde.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2009 15:38:47
Svar/Indlæg:
1630/101
Hmm, jeg er også lidt mopset over SP delen, flot grafik og action men MW1 var mere imponerende.. de har fortyndet essensen en del denne gang så vender retur til MW1 for 3 gang da jeg ikke er megen multi-player. Sjovt at vi er rimeligt enige om denne version (MW2), hæderlig men er ikke meget værd efter MW1 - forventningerne var ihvertfald skyhøje for mig og jeg har virkelig ventet med spænding på denne release.. lidt af en våd thepose i hovedet efter min mening.
DOG kunne det være at der dukker et eller andet op med MP delen så den sælger bedre for med vores kommentarer alene vil mange afholde sig fra at købe tror jeg 😕 .

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 16:01:35
Svar/Indlæg:
2534/80
#27 Tjaaa det vist kun hvis man er til sp og ikke er "prof" spiller, jeg synets bestemt ikke det skuffer mere end der ærgrer(stave spasser). Syntes mp delen er totalt fed, for et par år siden kunne jeg aldrig overveje at spille mp, nu spiller jeg ikke andet mere eller mindre 🙂

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 16:27:36
Svar/Indlæg:
8762/174

Nej men IW har så bare lige gjort MP delen totalt ubrugelig for os clan medlemmer som går op i spillet med liv og sjæl..

Er fuldstændig enig med #27 kommentar det er præcis ligesom at få en våd tepose kastet lige i ansigtet værsgo hyg jer med det.. 😐

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 17:22:58
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg fik spillet til formiddag i dag og er lige blevet færdig med SP. Jeg er helt enig i at spillet er kort, men jeg synes stadig det er sygt fedt. Som der var en der skrev, så er det lidt som at spille en film.

Der var flere gange hvor jeg lige måtte holde vejret eller ikke kunne undgå at smile, fordi jeg synes det var så fede scener der var med.

Nu glæder jeg mig så til at komme igang med multiplayer, da jeg valgte CoD 4 og CoD: WaW fra tidligere 😴

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 19:09:25
Svar/Indlæg:
420/72

"Som der var en der skrev, så er det lidt som at spille en film." - Der i Takedown banen, hvor man jagter ham gutten nede syd på, der er der en mellem sekvens hvor ens mate kommer hoppende ud af vinduet, pågriber skurker og lander på taget af en bil, som krølles sammen

😀 😲 ❤ ❤

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2009 21:54:34
Svar/Indlæg:
2534/80
Syntes mp delen er totalt fed. Har aldrig syntes waw var en fiasko så er begejstret for mw2 😛

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2009 22:14:50
Svar/Indlæg:
5224/222
#32 Enig

ressurex

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2009 01:46:22
Svar/Indlæg:
224/94
Er jeg den eneste der syntes at Red Faction II var godt. for lige komme med en kommentar.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2009 02:36:43
Svar/Indlæg:
2440/66
#1 du kan ikke forvente kommende spil til PC vil byde på banebrydende grafik ala crysis - alene af den grund, at crysis var et rendyrket PC spil - alle andre er jo konverteringer fra konsol ligesom det første COD. crysis 2 vil også blive en konsolkonvertering, hvorfor man ikke skal forvente det samme "wow".

og som bekendt, er konsollernes gfx chip mildt sagt lettere outdated (svarer ca til 7800gt/hd 2900-generationen).

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2009 11:16:06
Svar/Indlæg:
20170/383

Og det har at gøre med ??

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2009 12:32:59
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg nåede til jagten på ... våbenhandleren i Rio's favela (slum), da jeg gav op første gang på "hard" niveau (eller næsthøjeste). Jeg var enormt irriteret over sværhedsgraden, altså at det var nødvendigt at scoute og tage det roligt, hvor jeg mere havde lyst til at rushe mig igennem favelaen. Men jeg gav op og lagde spillet på hylden.

Dagen efter gik jeg igang igen og fik da hurtigt missionen gennemført, med noget af et klimaks som reward, selvom jeg synes det er grotesk, at AI-fjenderne er placeret så umuligt, at det ikke er op til at "outsmarte" dem for at overvinde dem... man er desværre nødt til at buste dem, dvs. at huske deres placeringer efter et checkpoint-reload, for at komme videre - og det' ik' cool eller realistisk. På den anden side er det heller ikke realistisk, at fræse igennem missionen og pløkke dødsforagtende bots uden overhovedet at have følt adrenalinen pumpe.

Efter den mission, synes jeg spillet blev mere og mere lækkert, både grafisk og gameplay-mæssigt, især pga. variationen i terrænet... lufthavnen, favelaen, den siberiske airbase og de amerikanske byer, men jeg går helt amok efter EMP'en, for da bliver det rigtig fedt og intenst, at være fuldstændigt på lige fod med fjenden - og så i næsten bælgravende mørke. Og de scriptede heltemodige sekvenser med Captain Price, Soap og crewet, er da pisseherlige, selvom jeg synes det er en anelse overdrevet for dramatikkens skyld.

Så jeg synes helt klart at single-player-delen i MW2 er bedre end i 1'eren. Men den er alt for kort. Hvis man så tænker på hvor meget tid der må være blevet brugt på level-designet både for gameplayets skyld og for grafikkens skyld, må jeg tage hatten af for Infinity Ward.

På "veteran" mode, var det eneste problem, at der af og til var checkpoints, som var så uheldigt placerede, at det var næsten umuligt at komme videre, så et "limited quicksaves" system inkl. checkpoints når der er safe-moments, ville være at foretrække.

Det største problem spillet har er historien. Rusland ville aldrig gå i krig pga. at en død amerikansk soldat har deltaget i en udrenselse som lufthavnsmissionen var. Det er måske noget jeg har misforstået, men det er ikke en 'rogue' general, som har kommando over en hel invasionsstyrke? Den går lidt gal der, og det er nok også derfor, at jeg synes de scriptede in-game scener virker lidt for kunstige, fordi det egentligt er lidt ligegyldigt om Capt. Price, Soap eller Ramirez ryger i graven eller ej.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 14-11-2009 12:38:40.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2009 22:27:17
Svar/Indlæg:
4156/111

Lige til det der med at være taktisk og tage det roligt... I slutningen af spillet får du da lov til at rushe (det skal du faktisk) igennem den der ødelagte flyplads hvor det føles som alle mod alle, og man bare pløkker imens man stormer hen over arealet 😀

Jeg synes det er PISSE fedt, og jeg tror at mange af jer glemmer at det er en fortsættelse af CoD 4. Det ville jo være røv nederen og ikke ret innovativt hvis vi fik lignende missioner i MW2 serveret. Så ville jeg da først rigtig føle mig snydt. Desuden så tager det heller ikke ret lang tid at gennemføre CoD: MW. Måske omkring 6 timer i alt vil jeg tro det kan gøres på.