Jeg nåede til jagten på ... våbenhandleren i Rio's favela (slum), da jeg gav op første gang på "hard" niveau (eller næsthøjeste). Jeg var enormt irriteret over sværhedsgraden, altså at det var nødvendigt at scoute og tage det roligt, hvor jeg mere havde lyst til at rushe mig igennem favelaen. Men jeg gav op og lagde spillet på hylden.
Dagen efter gik jeg igang igen og fik da hurtigt missionen gennemført, med noget af et klimaks som reward, selvom jeg synes det er grotesk, at AI-fjenderne er placeret så umuligt, at det ikke er op til at "outsmarte" dem for at overvinde dem... man er desværre nødt til at buste dem, dvs. at huske deres placeringer efter et checkpoint-reload, for at komme videre - og det' ik' cool eller realistisk. På den anden side er det heller ikke realistisk, at fræse igennem missionen og pløkke dødsforagtende bots uden overhovedet at have følt adrenalinen pumpe.
Efter den mission, synes jeg spillet blev mere og mere lækkert, både grafisk og gameplay-mæssigt, især pga. variationen i terrænet... lufthavnen, favelaen, den siberiske airbase og de amerikanske byer, men jeg går helt amok efter EMP'en, for da bliver det rigtig fedt og intenst, at være fuldstændigt på lige fod med fjenden - og så i næsten bælgravende mørke. Og de scriptede heltemodige sekvenser med Captain Price, Soap og crewet, er da pisseherlige, selvom jeg synes det er en anelse overdrevet for dramatikkens skyld.
Så jeg synes helt klart at single-player-delen i MW2 er bedre end i 1'eren. Men den er alt for kort. Hvis man så tænker på hvor meget tid der må være blevet brugt på level-designet både for gameplayets skyld og for grafikkens skyld, må jeg tage hatten af for Infinity Ward.
På "veteran" mode, var det eneste problem, at der af og til var checkpoints, som var så uheldigt placerede, at det var næsten umuligt at komme videre, så et "limited quicksaves" system inkl. checkpoints når der er safe-moments, ville være at foretrække.
Det største problem spillet har er historien. Rusland ville aldrig gå i krig pga. at en død amerikansk soldat har deltaget i en udrenselse som lufthavnsmissionen var. Det er måske noget jeg har misforstået, men det er ikke en 'rogue' general, som har kommando over en hel invasionsstyrke? Den går lidt gal der, og det er nok også derfor, at jeg synes de scriptede in-game scener virker lidt for kunstige, fordi det egentligt er lidt ligegyldigt om Capt. Price, Soap eller Ramirez ryger i graven eller ej.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 14-11-2009 12:38:40.