Harddisk "lagger/fryser"

Diverse d.  16. november. 2009, skrevet af Ratzapuz
Vist: 336 gange.

Ratzapuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2009 16:45:44
Svar/Indlæg:
39/15
Jeg har lige købt mig en WD 500GB HD (SATA), og på denne har jeg så installeret WoW og HoN. Problemet er, at begge spil har det med at "fryse" i ca ½-1sek. Det lader ikke til at det sker i et bestemt interval, men jeg kan tage fejl, jeg ved blot at det sker ret ofte.
Jeg tænkte at det sikkert var en skidt opsætning af grafik i WoW, men prøvede alligevel at flytte spillet over på en anden disk i maskinen (80GB IDE). Her kører spillet så præcist som det skal uden problemer (ligesom det gjorde på den forrige disk WoW var installeret på (160GB SATA)).
Jeg har kørt en scan med WD's egen diagnose program, men den fandt ingen fejl...
Så spørgsmålet er, om det er harddisken der er en fejl på, eller om jeg simpelthen har overset et eller andet der kan foresage fejlen på netop denne disk.
- Alle drivers er opdateret (Dog ikke BIOS da jeg ikke mente det var nødvendigt, men sikkert bliver bedt om det af jer alligevel 😉 )

- Bundkortet er et Abit Fatality FP-IN9 SLI

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Ratzapuz d. 16-11-2009 20:45:48.
Ratzapuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2009 18:12:45
Svar/Indlæg:
39/15
Kunne det tænkes at WD Green Caviar simpelthen ikke er lavet til, at der skal køres programmer/spil fra dem, men kun bruges til lager? Måske pga deres "lad os skåne miljøet og lave en strømbesparende HD-serie?

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2009 19:45:14
Svar/Indlæg:
743/80
De burde sagtens kunne holde til at du kører spil fra dem..

Tjek hvad HoN siger - CTRL + F8 - efter lag og så kan du se i konsollen om det evt kunne være spillet ;)

- Er mest interesseret fordi at jeg har samme problem med lag i HoN - plus.. kører det fra en WD disk... (-_-)

Ratzapuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2009 19:54:21
Svar/Indlæg:
39/15
Det er ikke selve spillet der lagger som er problemet.. Spillet er i Beta, så der vil jo være nogle problemer, og som jeg skriver, så sker det også i WoW. Begge spil fryser i ½-1sek hvor efter det kører som det skal i en periode, og så sker det igen osv osv Vil også gætte på at det sker i andre spil, men har ikke testet det da jeg ikke spillet andet end ovennævnte!