Overclocker
Tilføjet:
16-11-2009 18:10:14
Svar/Indlæg:
188/41
Hej drenge.
Jeg har igennem længere tid haft et problem med min pc, periodisk fryser dem nemlig, sådan fuldstændig, så alting stopper med at virke, billede, lyd og alting står bare stille, og kan kun fikses ved et reboot på knappen.
En gang imellem, når denne fejl opstår kommer der en meget høj lyd i mit headset, som mit Creative X-fi fatal1ty udsender går jeg ud fra, den er ekstremt ubehagelig, men altså ikke hver gang.
I starten troede jeg det var min harddisk den var gal med, men den har jeg udskiftet nu, og problemet er der stadig.
Jeg har desuden prøvet med 2 forskellige netkort, som ikke har gjort nogen forskel.
(kan nævnes at den bl.a. frøs imens jeg skrev det her, og to minutter forinden da jeg sad og redigerede i lydfiler)
Jeg har simpelthen ingen idé om hvad det kan være der gør det, men her er en lille opsummering til hvordan jeg tror fejlen opstod:
Jeg havde Win Vista installeret på min pc, med den gamle harddisk indtil for en måneds tid siden, da jeg besluttede mig at geninstallere og smide Win7 ind i stedet for, da der lå Vista på havde jeg det problem at periodisk når jeg skulle starte min pc ville den simpelthen ikke boote.
Jeg lagde så Win7 ind, og kort efter begyndte den med de problemer her, med at den periodisk fryser hele pc'en, jeg har dog ikke haft nogle problemer med at den ikke ville boote.
har desuden haft en enkelt BSOD med noget memorydump.
Jeg har en vag mistanke til mit lydkort, men jeg er slet ikke sikker.
Er der nogen som kan give et input?!
På forhånd tak.
Mvh.
Jesper