Man kan jo ikke andet end at tage hatten af for TDC, de har fået fiber infrastruktur til en latterlig lav pris. Dong satsede desværre for tidligt, da der tilsyneladende var for lidt interesse fra kundernes side(slemme landsbyfolk 😛 ), og så fik de lige en finanskrise i hovedet på samme tid.
Forstå mig ret jeg er ABSOLUT ikke fortaler for TDC, de har rigtig nok oppet sig de sidste mange år mht. til priser, men det er jo kun fordi de netop har konkurrence.
Som så mange andre herinde kan jeg ikke glemme deres prisstruktur da de havde monopol... De var jo latterligt dyre.
Kort efter de blev tvunget til at leje deres kobber ud til andre selskaber kunne du jo finde de samme hastigheder som TDC tilbød til omkring ½ pris mange steder i landet.
Jeg er langt fra sikker, men jeg mener også ligesom Pizzadude at der er lovgivning på fibernettet såvel som på kobbernettet, så andre selskaber ved lov skal have ret til at leje sig ind på deres fiber, så forhåbentlig kommer vi ikke til at stå i samme situation som før.
Uanset hvordan man vender og drejer den har Dong jo desværre været "for" innovative, da der jo i bagklogskabens lys ikke har været nok interesse/nødvendighed for deres produkt.
Personligt er jeg ked af at TDC høster hvor DONG har sået, men sådan er markedskrafterne jo desværre ofte, og DONG har jo selv valgt at sælge i stedet for at klemme balderne sammen og æde underskuddet de næste 3-8 år(gæt), indtil fiber bliver mere attraktivt som platform for alt media og data, og de kan begynde at tjene på det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 18-11-2009 13:36:44.