#59 Nu vil jeg da lige afsløre nogle ting om, hvordan det foregår bag kulissen på HWT.
Det er rigtigt, at vi nogle gange får en slags "betaling" for vores arbejde - som skribent optjener man point for at skrive artikler (en timeløn på ca. 5 kroner, vil jeg gætte på), som man kan købe hardware for et par gange om året. For indimellem får HWT lov til at beholde det, der bliver testet, og det bliver så sat til salg for point. Men det er sandelig ikke bærbare til flere tusind kroner, som HWT får lov til at beholde, og slet ikke fra de små firmaer som Zepto.
Jeg var lige tilbage og tjekke i vores interne arkiver - og vi har TO gange haft en bærbar på crewsalg - det er som sagt ikke hverdag ,at vi får lov til at beholde bærbare. Og hvor kom disse to bærbare så fra? Jo, den ene kom fra MSI, den anden fra Abook. Det eneste, Zepto nogensinde har doneret til HWT har været sponsorgaver til konkurrencer til jer brugere, og det har ikke været nogen hemmelighed.
Så ja, nogle gange får man som crew betaling for sit arbejde - men skribenten får ALDRIG lov til at beholde det, man har testet. Hvis HWT får lov til at beholde dimsen, så er det HWT, der beholder den, ikke skribenten. Hvis skribenten, der har testet dimsen, er blevet forelsket i den, må han købe den på crewsalg ligesom alle andre.
Hvis man som laptop-skribent fik lov til at beholde de bærbare, man testede, så ville jeg godtnok gerne i gang med at teste nogle bærbare... 😀