Danske Zepto drejer nøglen

Litteratur d.  17. november. 2009, skrevet af jmose
Vist: 1551 gange.

jmose

Moderator
Tilføjet:
17-11-2009 17:28:22
Svar/Indlæg:
3863/538
Rigmanden Karsten Ree har kastet håndklædet i ringen.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 17:49:29
Svar/Indlæg:
1889/115
wtf... Nå.. Men sådan går det jo

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 17:49:30
Svar/Indlæg:
1317/46
by by Zepto, men man kan vel ikke blive specielt ked af det, deres computere var for dyre og deres rygte var jo ikke ligefrem stabilitet.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 17:49:31
Svar/Indlæg:
896/29
Surt 😩

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 17:53:59
Svar/Indlæg:
908/160
han vil åbenbart hellere smide 500 mill efter amagerbanken end 20 efter zepto ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af animal-mik d. 17-11-2009 18:13:59.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 17:57:30
Svar/Indlæg:
2343/272
Det var da på tide de lukkede deres bambusfabrik :yes: Har aldrig hørt om mere ustabile computere.

Andro

Nørd
Tilføjet:
17-11-2009 18:15:16
Svar/Indlæg:
63/1
Dejligt når man har en 4 måneder gammel bærbar, der står uden reklamationsret. For crying out loud hvor fortryder jeg inderligt, at jeg købte en Zepto for 2½ år siden.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:22:20
Svar/Indlæg:
8947/160
LOL . Har selv lige oprettet den som nyhed, havde ellers kigget efter. 😳 Så lad det bare ligge.

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:22:33
Svar/Indlæg:
2687/71
kunne man forvente andet?

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:33:16
Svar/Indlæg:
209/23
De startede fyr og flamme og havde egentlig et ok ry med personlig betjening.

Virkede i et par år som om Zepto kunne blive en forholdsvis stor spiller i Nordeuropa.

Surt de ikke fik samlet op og relanceret brandet ordentligt. Synes egentlig nogle af deres nyeste bud var ok, bare ikke i forhold til at hele markedet for bærbare er blevet større og produkter er faldet voldsomt i pris.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:42:02
Svar/Indlæg:
1906/25
Bærbare og Fladskærme er jo idag en vare, der sælger på lige fod med 1 ks øl for 79.95 eller 3 ltr mælk for 10 kr...

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:46:45
Svar/Indlæg:
1107/258
😛 godt jeg ikke fik kæbt bærbar hos dem. var tæt på med deres nyeste bud på gamer machina ^^ pheeww,

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:48:00
Svar/Indlæg:
6181/270
Det virker som undskyld jeg siger det som om Karsten Ree er begyndt på at afvikle Zepto for kun at tjene penge på en eller anden måde.

Jeg er da ked af at zepto lukker, da de havde potentiale til at blive en stor producent. :'-(

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 18:49:04
Svar/Indlæg:
2145/218
Damm jeg er glad for at jeg valgte at købe en alienware maskine istedet for en Zepto lollies

Mercu

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2009 18:57:41
Svar/Indlæg:
86/12
Jeg har det fint med de lukker.

Deres service var lort og deres bærbare er ikke ligefrem kvalitet (og jeg har desværre en).

Desuden må man også sige at det virker meget urealistisk en dansk producent af "billige" bærbare skulle kunne kalre sig imod de store udenlandske producenter.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:03:04
Svar/Indlæg:
2127/11
Det er imo dybt useriøst at droppe firmaet efter @ et halvt års (Læste at Ree overtog aktiemajoriteten i august i år, i Børsens artikel. Så det er mindre end et halvt år) forsøg på at få firmaet på rette kurs. Hvis det er hvad tålmodigheden rækker til, bør man holde sig til lokale slikbutikker og lignende. Alternativt kan ungernes saftevandssalg ved vejsiden sikkert friste.

Jeg har heldigvis hverken penge eller hardware i klemme i den synkende skude, så på den måde har jeg intet at brokke mig over. Jeg har bare ikke megen respekt for en mand, der kommer farende med store ord og megen tro på egen guddommelighed, og så hurtigt derefter kaster håndklædet i ringen. Gad gide hvad han havde forventet?

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:23:57
Svar/Indlæg:
924/212
undrer mig ikke REE kom til hjælpen, han er sgu altid så nærig (er ven med hans barneban) og han får kun 500kr af sin morfar til føsgave 😲

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:24:34
Svar/Indlæg:
385/67
#15 - var det ikke mere for at få lanceret sin søn udi forretningslivet, at han var interesseret i Zepto?

Mvh.
Ezi

Andro

Nørd
Tilføjet:
17-11-2009 19:29:51
Svar/Indlæg:
63/1

Såså, man skal heller ikke være grådig med de gaver. Man skal heller ikke forvente at få i hoved og røv, bare fordi man er i familie med eller kender en rig person.

At Rees pengeforbrug er helt i skoven, kan man dog næppe være uenig i.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Andro d. 17-11-2009 19:33:33.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:30:02
Svar/Indlæg:
20170/383

Så fordi morfar er stinkende rig skal børnebørnene altså forvente at få en formue i gaver ???
Det er vel mere tegn på at børn og unge er snotforkælede og forventer en masse, end at bedsteforældrene er nærige.

Hvad angår Zepto, så undrer det mig ikke. Synes altid der har været en jævn strøm af dårlige nyheder forbundet med den biks.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:41:41
Svar/Indlæg:
2127/11
#17 Det kan man afgjort ikke udelukke. You may have a point there 🙂

Imo forklarer det bare stadig ikke, at fjolset skrotter investeringen efter så kort tid. Man kan ikke forvente at vende et firmas nedtur på så kort tid, og det burde han da have gjort sig nogle mere fornuftige tanker om 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 17-11-2009 19:43:12.

VDK

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:43:33
Svar/Indlæg:
163/6
Det er da trist at de ikke kunne klare sig, men efter alt hvad man har hørt (og jeg har prøvet selv) virker det jo som om, de selv er ude om det - for ringe produkter og for ringe service.

kb

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:48:58
Svar/Indlæg:
181/32
Der er ikke 2 kr at hente, han får ikke sine 27 millioner tilbage.

#15 Hvis man læser efter står der også blandt andet at der er flere dyre og uduelige leverandøraftaler som han ikke kendte til inden han satte sig ind i firmaet.
Manden har skudt 27 millioner i lortet, har sat sig selv i førehuset blot for at konstatere at skidtet står værre til end han regnede med.

Gufanden han trækker følehårnene til sig. Det er sku da sund forretningsfornuft _ikke_ nærrighed.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-11-2009 19:55:51
Svar/Indlæg:
15982/637
Jamen jeg ser frem til at der bliver anmeldt og testet andet end Zepto på hwt 😛

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 19:58:03
Svar/Indlæg:
2687/71

+1

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 20:14:44
Svar/Indlæg:
2076/119
jamen kan vi så købe deres ting billigt nu? :D

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 20:44:20
Svar/Indlæg:
1889/115
#23 hah.. Godt sagt 🤣

Stroyern

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 20:55:49
Svar/Indlæg:
167/7
Det var da på tide!!

/mvh

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 21:02:18
Svar/Indlæg:
19/0
Det var sq da på tide...
Så kan det være vi kan slippe for de lamme anmeldelser af deres latterlige plastik knald...
:) Sry for sviner... men er helt enig med #23 ... fatter simpelthen ikke det røvslikkeri der har været på Zepto!

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 21:02:24
Svar/Indlæg:
5474/39
tja når man ikke har sparet op i de gode år. Kan det godt komme til gøre lidt ondt på ens firma, når de dårlig år kommer. Hvor det mest af pengene går efter en stabil økonomi, eller holde gang i firmaet...

Tror også min morfar brokkede sig over det ikke ville give overskud i år... Så havde kun sige at der var gode år og dårlige år... Ligesom i Biblen, hvor der står vil komme 7 fede år og syv magre år... 😉

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 17-11-2009 21:06:30.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 21:29:52
Svar/Indlæg:
3329/182
#28 Nu antager du vidst mere end du kan forsvare 😕

Når man udfører en test, ja jeg har selv arbejdet for siden her, så skriver man jo ikke artiklen ud fra rygter og konspirationer om at produktet måske eksplodere efter et halvt år, ej heller om servicen i firmaet.

At der ikke er flere firmaer der smider deres udstyr til test her på HWT er sgu da deres egen skyld og Zepto har bare øjnet en god forretning i det - da det rent faktisk er ganske hæderlige produkter.

Servicen stinker måske en smule, men som journalist er det vigtigt at man er objektiv og fokusere på netop det produkt man har modtaget. Så hvis Zepto's produkter er blevet rost er det sikkert fordi det har været fortjent 😉

Det er heller ikke mange firmaer der har holdt "garagesalg" til vanvittige priser, hvor HWT har udloddet produkter i konkurrencer herinde, som I frivilligt har valgt at deltage i. Hykleri!

Men tilbage til nyheden.
Hvis Karsten Ree har opdaget at forretningen går ringe er det da klart at han lukker lortet. Ville i måske beholde en hest der kostede jer 10.000 kr om måneden i dyrlægeregninger eller ville i lade den aflive? For de fleste herinde er 10 kilo mere end nok til at splitte det hele ad og hvorfor skulle Karsten så koste penge på en branche der i forvejen er ved at rykke røven ud af seletøjet på mange spillere fordi konkurrencen er intens?

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 21:36:20
Svar/Indlæg:
2127/11
#22 Jeg havde godt nok læst de to artikler, men siden du mente at læse noget i dem jeg ikke havde set, læste jeg dem en gang mere. Jeg kunne dog stadig ikke finde det du mener at have læst ud af dem. Kunne du lokkes til at citere fra artiklen/artiklerne, så jeg kan få opdateret mine læseevner?

Som jeg læser det, får jeg det til samme resultat som teksten i nyheden her peger på, nemlig svigtende salg og økonomiske problemer i det hele taget.

Hov PS: Hvis du læste ordentlig efter i det jeg skriver, kaldte jeg ham i øvrigt ikke nærig. Min tanke er, at man ikke kan forvente at vende et firmas nedtur på nogle få måneder, og at hvis man har den ide om tingene, er små forretninger et bedre mål for investeringer.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 17-11-2009 21:38:00.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 21:50:24
Svar/Indlæg:
2127/11
#30 Interessant nick du holder dig, i denne sammenhæng i hvert fald 😛

Der er et problem ved det du kalder en objektiv holdning til testede produkter. Når folk der intet aner om hardware læser en rosende test af et produkt, tager de det som en anbefaling. His der gentagne gange er kvalitetsmæssige problemer med en given producent, må man som tester til sidst spørge sig selv, om man med god samvittighed kan smide endnu en positiv anmeldelse afsted imo.

Ikke fordi jeg har haft ondt i røven over HWT's anmeldelser af Zepto, og slet ikke fordi jeg evt ville have bildt mig ind, at i var Zeptos bitch. Jeg forstår også udmærket ideen om at man ikke kan dømme nye produkter på baggrund af tidligere erfaringer, men jeg håber at du - hvad du nemlig ikke giver udtryk for - samtidig forstår, at en anmelders rolle i den sammenhæng kan blive uheldig.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 22:52:38
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har selv anmeldt en del af deres produkter, og til prisen, så performer det over gennemsnittet. Har endda et par af deres fjernsyne (1 stk 32" og 2x 42"), og er fuldt tilfreds.

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 23:47:33
Svar/Indlæg:
924/212
#19 han gav heller ingen økonomisk støtte til hans datter 😎 selv da hun blev fyret fra sit arbejde

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 00:19:31
Svar/Indlæg:
19/0
#30 er slet ikke enig med dig ...
Man kan ikke kalde noget for en test uden at sammenligne med alternativer.
HWT har i mine øjne været ufattelig farvede når Zepto har været på testbænken... og som du faktisk selv skriver det; så siger du jo også, at så længe en producent er villig til at forære deres produkter gratis væk, så er man hos HWT villig til at lade sig farve...?
Jeg fatter slet ikke du kan tale om journalistik ... objektivitet er er noget der eksisterer ud over individet... derfor må en test/sammenligning vel også inkludere mere end ét subjekt der analyseres med farvede øjne -gratis eller ej?
Tvivler på, at du faktisk selv er klar over, hvad du rent faktisk selv skriver?

Jeg har været sælger i en butik, der i en periode solgte zepto maskiner og faktum var bare, at der var mere end dobbelt så meget RMA på dem, end på resten af sortimentet. (Har nok

RMA hos zepto har været noget at de ringeste jeg personligt at har arbejdet med!
I mine øjne er det klart en god nyhed (på nær de manglende arbejdspladser), at Zepto lukker...

Har aldrig forstået HWT's "åbenhed" overfor Zepto...

SilentX

Nørd
Tilføjet:
18-11-2009 00:24:30
Svar/Indlæg:
54/3
det er da noget af et personligt angreb du har gang i her.

xcanner

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 00:46:35
Svar/Indlæg:
45/2
Det kan godt være at den generelle holdning at Zepto havde "bambus pc'ere" og "dårlig service".

Selvom der godt kan være en grad af sandhed i disse påstande, så syntes jeg alligevel at det er hammer ærgeligt. Det er tab af arbejdspladser og en rimelig unik dansk virksomhed,- det er trist.

Jeg håbede virkelig selv på at Zepto kunne få vent skuden 😕

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 01:11:55
Svar/Indlæg:
743/13
Følgende artikel står det med dårlige aftaler:
http://www.business.dk/article...

Citat af afsnit 4:
"Der var alt for mange dårlige aftaler, som jeg ikke kendte til, leverancer behæftet med fejl og meget dårlige kontrakter. Alt i alt har det ikke været til at se sig igennem længere," siger Karsten Ree.
/Citat

Jeg har af en eller anden grund altid ment at Zepto var noget plastik knald, så det gør mig ikke så meget at de forsvinder.
Og så forstår jeg ikke hvorfor man tror det er muligt at drive en bærbar + fladskærms producent i danmark (med mindre man hedder B&O), da det er en uhyggelig hård branche, og det kræver virkelig en fornuftig forretning at have råd til at satse en gang imellem. Jeg tror Zepto's succes skal ses i lyset af "performance" bærbare til billige priser, et segment der nu er overtaget af langt større producenter, der kan indkøbe komponenter langt billigere.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 01:20:56
Svar/Indlæg:
228/8
Hvis hun er voksen, og medlem af en a-kassen som de fleste på arbejdsmarkedet er, så er der vel heller ingen grund til det?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 07:11:12
Svar/Indlæg:
2620/327
#35 Bare lige for at få én ting på det rene (det er ikke sikkert, det er det, du mener) - Zepto har foræret bærbare til konkurrencer for brugerne. De har ikke foræret bærbare til dem, der har testet dem. HWT får sjældent lov til at beholde det hardware, vi har testet (og det er for øvrigt aldrig skribenten, der beholder det). Og vi får da SLET ikke lov til det, når det er en bærbar til flere tusind kroner. Der foregår ingen bestikkelse på HWT, vi får ingen besked ovenfra om, hvad konklusionen på en artikel skal være, og anmeldelsen er altid udelukkende udtryk for den enkelte skribents mening.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 07:43:28
Svar/Indlæg:
5363/442
Det var alligevel satans, havde godt nok ikke forventet at Karsten Ree ville lade dem gå konkurs, når han selv har postet så mange penge i foretagenet. Som mange siger trist, at det skulle gå sådan, for et ellers lovende firma..

#23 Well vi tester jo hvad der bliver sendt til os, og det har Zepto været gode til 😉 Men jo, nu må vi jo så finde noget andet at teste.. Men hvis du kigger efter er der jo også anmeldelser af blandt andet MSI og ASUS :yes: (Og Abook, Dell, Samsung). I år har vi skrevet 12 tests af bærbare fra andre end Zepto, er det for lidt med en bærbar test om måneden?

#35 Som hovedansvarlig for test af bærbare her på siden, vil jeg gerne lige have lov til at slå et par ting fast. Hverken Zepto eller andre, har haft indflydelse på hvad den enkelte anmelder har skrevet i de artikler. Hver gang har det udelukkende været skribentens egen holdning.

Når du komme med den slags beskyldninger, så vil jeg gerne udbede mig et udførligt eksempel på, hvordan Zepto anmeldelserne adskiller sig fra andre anmeldelser af bærbare her på siden.

Som det er blevet nævnt kan vi jo ikke skrive, at produktet føles godt, men at det sikkert går i stykker i løbet af en måned, da vi jo reelt intet ved om dette. Vi tester hvad vi kan, og skriver om det samlede indtryk. Se det er netop et udtryk for objektivitet..

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Pizzadude d. 18-11-2009 09:01:21.

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 08:41:17
Svar/Indlæg:
19/0
#41 Hvis du læser det hele rigtigt så er det jo fatktisk epi^zepto, der selv netop skriver at HWT er farvede... ?

Jeg har ikke selv skrevet at i skulle teste deres RMA... jeg gjorde bare opmærksom på et problem den objektive person ville inddrage ... som epi^zepto selv skriver er det noget man er bevist om, men man ikke inddrager.
Hvis ikke man skal inddrage elementer som dette, hvorfor skal man så inddrage følgende:
Et hurtigt kig på Zepto's hjemmeside (http://www.zepto.dk ) afslører et bestillingssystem meget lig med det du finder hos Dell, som kan takke meget af sin berømmelse, for sit overskuelige bestillingssystem, og mulighederne for selv at tilpasse sin computer. Zepto har haft stor succes med dette tiltag, og man er godt i gang med at høste frugterne, Zepto bader i succes. Bestillingssystemet er absolut en ting jeg kan li'. Dermed har man nemlig en god mulighed for at tilpasse sin computer til sit behov, og ikke mindst sin pengepung.
http://hwt.dk/literaturedetail...

Ovenstående er jo netop ikke en test at den maskine der fremstår foran jer, men i stedet virksomheden og deres måde at levere deres varer på... hvorfor så ikke inddrage RMA vejen tilbage?

Du har absolut ikke forstået objektivitet i mine øjne 🙂

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 08:55:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#42 Det er dig og ikke ham, der skriver en lang smøre om at vi er farvede..

Det er da relevant at nævne det, da det faktisk er noget vi ved noget om, det er jo netop også en af de ting der gjorde dem specielle.. RMA kan vi jo ikke snakke om, da vi reelt ikke har noget tal for det. RMA foregik jo på samme måde som alle andre firmaer, det eneste der måske adskilte sig var selve fejlraten.. Desuden var det måske en ide med et eksempel der ikke er tre år gammelt...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 09:01:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Og hvad så ??

Han har vel selv stablet sin formue på benene ved hårdt arbejde, uden at tigge fra andre. Skulle han så ødsle pengene bort bare fordi datteren mister sit arbejde ??? Hun får jo penge fra fagforeningen alligevel.

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 10:06:31
Svar/Indlæg:
19/0

Du beder om eksempler og jeg levere dem...

Nu skriver du gu hjælpe mig også at du godt er klar over fejlearten?
Samtidigt skriver du at RMA er det samme for alle ... og det er den langt fra ... og hvis du ikke har mulighed for at teste dem ... hvordan ved du det så`?
Har de f.eks. onsite, pickup eller full-replace?

Du har ikke formået at ændre min holdning, blot bekræftet mine antagelser!
OAO

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 10:26:36
Svar/Indlæg:
5363/442
#45 Vis mig præcist hvor der står, at jeg kender fejlraten - for det gør jeg ikke..

Du har helt ret i, at man godt kunne nævne den specifikke RMA-procedure. Men det er jo ikke selve RMA-proceduren der har været problemet. Det der er blevet klaget over er selve RMA raten, og at de har været langsomme til at reparere. Men vi kan jo ikke begynde at konkludere hvordan deres kundeservice er ud fra hvad du eller andre enkeltpersoner siger. Den slags erfaringer har vi jo ikke - kun hvis det produkt vi selv sidder med går i stykker..

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 10:46:24
Svar/Indlæg:
19/0
Så gerne ... man må jo hjælpe dem der ikke kan selv! :
RMA foregik jo på samme måde som alle andre firmaer, det eneste der måske adskilte sig var selve fejlraten..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 10:47:55
Svar/Indlæg:
5363/442
Det lille ord måske angiver, at jeg ikke tager stilling til om det er tilfældet eller ej. Men det findes måske ikke i din ordbog?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 18-11-2009 10:48:10.

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 11:03:04
Svar/Indlæg:
19/0
du er for langt ude .. bort forklaring efter bort forklaring...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 11:06:34
Svar/Indlæg:
5363/442
#49 Det var godt nok en konstruktiv kommentar. Du vil jo bare ikke forstå hvad jeg prøver at forklare dig..

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 11:42:01
Svar/Indlæg:
2620/327
gakob, uanset hvor uenig du er i anmeldelserne, og uanset hvor farvede du synes, de er, så er det stadig op til den enkelte skribent, hvordan han vil anmelde produktet. Det blander HWT sig overhovedet ikke i. HWT er ikke i lommen på hverken Zepto eller nogen anden, vi er fuldstændig uafhængige.

Men det er ikke noget, vi kan bevise. Hvis du ikke tror på mig, så er der ikke noget at gøre ved det. Jeg kan ikke se, at der er mere at diskutere...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Stensgaard d. 18-11-2009 11:43:07.

Dann1

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 11:48:49
Svar/Indlæg:
111/25
Skide fedt når man lige sendte sin bærbar til reperation hos dem i fredags 😕 Gad vide om jeg får den at se igen!? ☹

Båndstation

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 13:34:36
Svar/Indlæg:
63/14
#52 Jeg tror næppe at alle medarbejdere stikker halen mellem benene og stormer ud af lokalerne, fordi firmaet er gået konkurs... Mon ikke har selvjustits til at afslutte hvad de har gang i først.

Men ja, det er sgu ikke rart når man sidder med en totalforsikring, man ikke kan bruge til noget!

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2009 15:34:42
Svar/Indlæg:
212/109
Ærgeligt at Zepto røg, men dårlig service, og dårlig kvalitets produkter, hva kan man forvente (:

Se sådan en som Dell, de har sku styr på sagerne og giver et hav af muligheder, lige fra servere til bitte små computere, dog har de ikke lige tv.. (: men ja, der er også mange der har haft dårlig oplevelser med dell, også her, men de holder jo, og de fleste firmaer har dem udelukkende.

Dann1

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 15:37:13
Svar/Indlæg:
111/25
#53 Det vil jeg da håbe de har, men det kan man ikke regne med eftersom at der ikke bliver udbetalt løn til nogen for at afslutte alle igangværende sager. Hvis de nu er flinke og sender min computer tilbage så tyder det på at det kan tage et stykke tid:

http://www.zepto.dk/Files/15_v...

"Zepto A/S forholder sig således, at garanti og reparationssager er indstillet til kurator udgiver nærmere retningslinier.
Dette gør sig også gældende for igangværende reparations sager."

morra19

Moderator
Tilføjet:
18-11-2009 15:42:48
Svar/Indlæg:
2672/468
#56 så reelt er det Zeptos ejendom indtil kurator har afsagt sin dom over det. Det opildner jo næsten til selvtægt den slags.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2009 16:05:23
Svar/Indlæg:
5363/442
#55 Er ret overbevist om at det worst case er at de sender maskinen tilbage uden rep, men er ret sikker på du får den tilbage..

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 17:27:14
Svar/Indlæg:
3329/182
#35 (gakob)

Jeg ved udemærket hvad jeg skriver, det er til gengæld dig der tvister nøgleordene i min tekst.

Angående mit navn så optog jeg det før Zepto blev grundlagt, så det er bestemt ikke fordi jeg fedter 😉
epi er kort for episode og zepto er et præfiks for en trilliardtedel (10^-21). Historien herom er ikke videre interessant, men syntes det lød godt dengang 🤡

Men at påstå at jeg får HWT til at fremstå farvet er nok den største lort jeg har hørt i dag. Sig mig tabte dit parti i går eller hvem har tisset på din sukkermad?

- Jeg siger at det er op til producenten selv at vælge om man vil have gratis reklame ved at lade sine produkter teste her.

- Jeg siger at man ikke kan bedømme et produkt ud fra rygter opstået på nettet, fra mund til mund, i avisen, i solen eller af bakterierne i din kummefryser. Skribenten har ikke en jordisk chance for at bedømme om det er sandt eller usandt. Han kan dømme teknikken og hvad han ellers selv syntes om produktet. Der kan selvfølgelig opstå situationer hvor man modtager et produkt der er skide grimt, men i så fald er man nødt til at kommentere det på en fin måde, udelade det eller skrive at det er op til forbrugeren selv at bedømme det.

- Zepto eller andre forære ikke produkter som direkte betaling. Men der opstår naturligvis en noget for noget aftale. Men lad mig slå fast at tests stadig er uvildige og objektive. Men på baggrund af den succes man skaber for f.eks. Zepto er det måske rart nok at de på en måde hjælper lidt på skribenternes lyst til at blive i faget - men som udgangspunkt er det FRIVILLIGT arbejde og jeg har sgu aldrig hørt om nogen fra crew der har fået en bærbar fra en test - så du er vidst helt forskruet.

- Hvis Zepto har sponsoreret noget stort, er det typisk blevet givet væk i konkurrencer, men hvis du er skide sur over HWT's fremgangsmåder findes der da alternative danske hardwaresider. Tillad mig at linke til www.hol.dk eller www.tweak.dk

gakob

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 22:18:16
Svar/Indlæg:
19/0
Nu må du ikke hisse dig helt op i det røde røde felt.
Jeg beskylder jeg ikke for noget ... jeg tolker bare på det i selv skriver.

1. Det er ikke mig der har kommenteret dit navn... må indrømme det undrede mig, men da jeg har haft den rette indsigt, så har jeg ikke villet kommentere det.

2. Har sagt der er nogen af jer der har modtaget gratis maskiner ... men du nævner selv følgende:
Det er heller ikke mange firmaer der har holdt "garagesalg" til vanvittige priser, hvor HWT har udloddet produkter i konkurrencer herinde, som I frivilligt har valgt at deltage i. Hykleri!
Hermed siger du jo også at Zepto har foræret deres maskiner væk i konkurrencer... Kan sådan set godt være enig med dig i at det er hyklerisk at folk brokker sig over Zepto og samtidigt deltager i deres konkurrencer...

3. Er klar over at det er frivilligt arbejde, men da i selv skriver nedenstående... så er vi vel alle godt klar over hvad disse "hårde pakker" er og hvor de kommer fra :)
Dog er der naturligvis lidt goder; såsom det sociale aspekt, samt mulighed for en "hård pakke" i ny og næ.

(HwT søger grafikkorttester - 07-10-2009)

Jeg synes ganske godt om HWT... i hvert fald forummet...
Som en flittig bruger, er det vel stadig ok, at give sin mening med om redaktionen/sitet ... selvom det engang imelllem er dårlig kritik...

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 22:26:02
Svar/Indlæg:
714/95
Jeg er mega ked af at zepto er gået konkurs, ikke fordi jeg bryder mig om deres produkter men fordi jeg havde en masse gode kollegaer på min arbejds plads der sad i zepto værkstedet og de mister desværre deres arbejde

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 22:59:09
Svar/Indlæg:
2620/327
#59 Nu vil jeg da lige afsløre nogle ting om, hvordan det foregår bag kulissen på HWT.

Det er rigtigt, at vi nogle gange får en slags "betaling" for vores arbejde - som skribent optjener man point for at skrive artikler (en timeløn på ca. 5 kroner, vil jeg gætte på), som man kan købe hardware for et par gange om året. For indimellem får HWT lov til at beholde det, der bliver testet, og det bliver så sat til salg for point. Men det er sandelig ikke bærbare til flere tusind kroner, som HWT får lov til at beholde, og slet ikke fra de små firmaer som Zepto.

Jeg var lige tilbage og tjekke i vores interne arkiver - og vi har TO gange haft en bærbar på crewsalg - det er som sagt ikke hverdag ,at vi får lov til at beholde bærbare. Og hvor kom disse to bærbare så fra? Jo, den ene kom fra MSI, den anden fra Abook. Det eneste, Zepto nogensinde har doneret til HWT har været sponsorgaver til konkurrencer til jer brugere, og det har ikke været nogen hemmelighed.

Så ja, nogle gange får man som crew betaling for sit arbejde - men skribenten får ALDRIG lov til at beholde det, man har testet. Hvis HWT får lov til at beholde dimsen, så er det HWT, der beholder den, ikke skribenten. Hvis skribenten, der har testet dimsen, er blevet forelsket i den, må han købe den på crewsalg ligesom alle andre.

Hvis man som laptop-skribent fik lov til at beholde de bærbare, man testede, så ville jeg godtnok gerne i gang med at teste nogle bærbare... 😀