MW2 - Multiplayer?

Spil d.  17. november. 2009, skrevet af Seth-Enoch
Vist: 1497 gange.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 22:19:41
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.

Jeg har store betænkligheder ved at købe MW2, fordi der har været så meget snak om multiplayer delen, INDEN release. Men nu har spillet været ude i noget tid og tænkte at nogen af jer herinde efterhånden må har spillet lidt online multiplayer? :)

Køre det godt? Ping? Hvor mange spillere kan der være på samme server? Er der et "venne system", så man kan finde sine venner? Før joinede man jo bare en Dedicated server og så var alle gutterne allerede ind og spille. Hvordan gør man det nu?

Osv. derud af. Al info vil være kærkommen.

På forhånd tak!
andreaslandsfeldt

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2009 22:30:00
Svar/Indlæg:
728/114
Jeg synes det kører skidegodt, synes på en måde at det er fedt nok at de har valgt og køre det over steam: Når du skal invite venner så skal du bare trykke shift-tab og så invitere dem der skal være med. Der er lidt forskel på hvor mange der kan være med på serverne. Når du skal joine så vælger du bare hvilken type du vil spille (Free for all, team dm. osv.)
Men, ja har ikke haft nogen problemer med det 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af andreaslandsfeldt d. 17-11-2009 22:30:41.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 22:31:35
Svar/Indlæg:
2145/218
Det er meget forskelligt. Det er ihvertfald min oplevelse, nogle gange kører det fint andre gange kører det af røvens til og du kan ikke finde nogen server og det lagger og generelt bare meget skidt.

80% af tiden kører det godt resten af tiden venter du på at komme ind i et spil, eller på at spillet bliver migrerat til anden server og den slags

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 22:39:02
Svar/Indlæg:
94/26
Så vidt jeg har forstået er det P2P trafik og ingen "server" som vi normalt er vant til. Men en eller anden client, må vel blive "server" på en eller anden måde, eller hvad? Hvordan bestemmes dette? Er det noget det selv styre, eller kan man "bestemme" det selv?

Jeg vil jo helst, at jeg bliver "server", da jeg sidder på en ok hurtig fiber linie, i stedet for Hr. Jensen på hans 2048/512linie skal styre showet :D

Tak for jeres svar iøvrigt!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2009 22:45:31
Svar/Indlæg:
2534/80
Ved public match finder den den host som skulle ha den bedste ping netop for dig. Ved privat match er den ham der starter "partyet" som afgør hastighed og ping.

Der har været lidt små problemer i dag, men generelt syntes jeg det er kanon fedt og kan sgu knap nok lægge det fra mig 🙂

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 09:48:15
Svar/Indlæg:
5224/222
MW2 multi er et must... tror min kæreste forlader mig snart (det kan ikke gå stærkt nok), men så er der jo mere tid til at spille 🤣

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 11:25:49
Svar/Indlæg:
3065/208
Det kører fint for mig også, men jeg er lidt træt af at der ikke er chat-mulighed i lounge, så man lige kan vote lidt om diverse regler etc. Pissetræt af at S&D matches er ovre når første hold har nået 4 point... man lærer jo aldrig maps'ne...

AbelBendel

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 17:23:05
Svar/Indlæg:
11/1
Syns efterhånden det er fyldt med folk der har aimbots eller andet, der gør at de kan se een igennem vægge og skyde i samme sekundt man kommer rundt om et hjørne.
Tror det må være folk der har svært ved at erkende deres "skills"(eller mangel på samme) ..og derfor tyer til sådanne midler, for at ligge "on top" - Det er især blevet tydeligt de sidste 14 dage, hvor man møder dem i 3 ud af 4 spil nu!

Syns det var rigtig sjovt i starten(selv om Ded. Serv. stadig er et ønske) ..men efterhånden er der så meget snyd, så jeg har mistet lysten til at spille det(og da det ikke rigtig forsøges stoppet, tager det bare til, fra gang til gang jeg logger på!)

Noget andet som "visse typer" syns er mægtig sjovt at ødelægge spillet med, er at have "evig sprint" og så bare løbe rundt med en kniv og stappe de folk de lige løber forbi i farten ..og andre med nogle totalt OverPowered dual-kanoner, man knap nok behøver at aim'e med for at lave "kill"(også kaldet 1887'ere/akimbo)

Det resulterer så i at selve gameplay'et ryger i fløjten, fordi man nu skal have andet udstyr end det som eens team måske havde mest brug for ..og nu istedet skal forsvare sig imod dem/jagte de her "kødhoveder".(dette problem er dog størst by-maps'ne, da de på de større/åbne maps, hurtigt blir nakket) ;)

Oftest, forsøger folk dog at forsætte teamplayet, hvilket (alt for ofte) betyder at de 1887/kniv-gale kan forsætte uden reel modstand og dermed ende på toppen af "kill-listen" efter matchen.
Bedste eks. var, da jeg i en match nåede at skyde 4 forskellige spillere med 1887'ere(indtil flere gange) ..totalt latterligt og måske et "misfoster", der bunder i manglen på at kunne spille i et rigtig team

Som det er nu, er man omtrendt tvunget til at få det bedste ud af de tilfældige spillere, man nu bliver sat sammen med ..hvilket oftest ender ud med 2-3 spillere, der spiller sammen og resten render rundt solo'er!

kimski

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 20:23:28
Svar/Indlæg:
1085/166
#7 enig der er squ en del hax ☹ men sådan er det med alle spil.Det er de svageste der skal bruge snyd for at kan klare sig igennem livet (også spil) Det er squ trist men så længe anticheat programørene og spil producenterne ikke gidder at lave noget der dur, vil der altid være nogle svage her i livet.
Jeg vil mene man skal jagte dem der laver cheat programmerne og smidder det til download, eller tager betaling for det, de skulle jagtes og betale en kæmpe bøde.

Der mener jeg dem der udvikler online spil skulle skrive at evt snyd vild medføre en bøde og deres computer konfiskeres. Det kan sagtens lade sig gøre hvis de ville bruge lidt krudt på det.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af kimski d. 08-12-2009 22:58:42.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 20:28:01
Svar/Indlæg:
1000/101
http://www.youtube.com/watch?v...

Tænkte med det samme på Philip DeFranco da du sagde det 😛

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 20:30:28
Svar/Indlæg:
1000/101
og til topicstarter 🙂

http://www.youtube.com/watch?v...

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2009 11:07:53
Svar/Indlæg:
3332/33
Utallige gange har jeg været sikker på at få et kill i det spil, hvor jeg så dør, ser killcam og det viser mig noget helt andet af hvad der er sket.

Så jeg er tit pissed over de pingtider der er.

#10 Hans mening kan jo så diskuteres, for han tager jo ikke og hopper på nogen som helst negativ side.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 09-12-2009 11:11:25.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2009 23:32:51
Svar/Indlæg:
3065/208
#11 Rigtigt nok, han glemmer helt at dykke ind i de mangler, som P2P hostingen medfører:

Regelsættene for de forskellige gametypes er 100% strikse, sålænge det ikke er en Private Match.

Implementeringen af Steam Friends Community (overlayet) in-game er pisseringe mht. at finde friends til at starte et Multiplayer game, hvor der ikke er overfyldt med ulæselige tegn fordi russerne har et helt andet tastatur og codepage - og hvor spillerne kan blive enige om, at en omgang Hardcore Team Deathmatch ikke er ovre på Derail eller Wasteland (snipermaps), fordi en eller anden fed nørd af en programmør hellere vil lave actionsekvenser for Dreamworks end at glæde de mange fans, der mere og mere må se til, mens en fed genre og serie mere eller mindre forfalder til et marketingstunt som udelukkende er beregnet på konsolspillerne. Om det så er fordi han kan lide at blive $&%pulet af en CEO fra Activision eller ej - det kommer mig sku ikke rigtigt ved. Zapper-kulturen styrer konsolmarkedet? :yes:

Noget der især ærgrer mig er, når der fx i Hardcore S&D kun skal 4 point til for at vinde mappet. Det umuliggør jo enhver form for konstruktiv tænkning, som: "sh1t, vi er bagud 5-0... vi må tænke os om efter en ny strategi", i og med man som regel kun har 1 runde tilbage at gøre en kæmpe forskel i, da langt de fleste maps favoriserer den ene eller den anden spawn-ende. At det så ikke længere er muligt at bruge chat-commands som i CS og i CoD-WaW (enemy spotted, flank right & need backup site B) - noget som altid har fungeret temmelig godt - øger sku ikke interessen for spillet.

Selvfølgelig kan jeg bare jokke mikrofonen i stikket, men det har jeg sku heller ikke gjort i CS, men alligevel fungerer det - og alle (stort set) bruger jo chat-commands. Noget andet er så at det bliver rimeligt svært at få en dansker, en tysker, en franskmand og en russer til at blive enige om at snakke engelsk sammen.. Det er fan'me skuffende 🤣 MW2 er en dødsejler, men jeg bliver da lige hængende og ser hvilke opdaterninger og mappacks de kommer ud med... hvad skal man ellers kigge efter? CoDWaW eller MW? Er der andre habile spil (BF2? never!) i genren, som bæres frem af CS stilen?

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 11:09:15
Svar/Indlæg:
4222/223
#10 hvis man som pc gamer kunne spille mod consol gamere. Så ville vi nok rive dem rundt 🤣

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 12:56:10
Svar/Indlæg:
94/26
Bare lige en anelse. Uden aim-help og mus, så har konsollerne tabt :)

Jeg har jo købt spillet og er drøn træt af det P2P system. Nogle gange har man en fin ping, andre gange en utrolig dårlig ping. Nogle gange ritti god ping, men så falder alle ud og har lag i 2sek af gangen. Jeg har flere gange prøvet, at det køre fint, så leaver host og den nye host den finder, er så fucking dårlig, at alle har over ping 200! Hvordan faen har de skruet det host-evaluation sammen?

Jeg har en 50/50Fiber forbindelse og bliver ikke ret tit valgt. Bliver jeg valgt nogle gange, så har næsten alle ping 20-40. et par stykker ping 40-60 og enkelte gange nogle russere med ping +100. Jeg burde sq da blive valgt næsten alle gange?

Det værste må være at spille et spil færdigt, på en crappy host. I næste spil, der er samme person fandme host igen! Her burde spillet fandme være så smart skruet sammen, at det kan se at alle sidder med lagspikes og dårlig ping tider. Men nej.

Ikke ét eneste ingame voting system er der. Hverken på mapchange, user kick, host change osv.. Det er altså noget lort.

Men jeg spiller det sq alligevel, for ind imellem de dårlige ting, så er der et super gameplay jo ;)

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 13:43:37
Svar/Indlæg:
3332/33
#14 Jeg synes det er utroligt at tænke på at et lille firma som S2 kan lave en netkode som gør deres HoN lag-fri ,og derefter tage et stort firma som IW, som sørger for at diske den ene lort op på tallerkenen efter den anden.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 14:02:50
Svar/Indlæg:
94/26
Nu er RPG's lidt mere taknemlige når det komme til ping tider, end FPS spil ;)

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 15:15:51
Svar/Indlæg:
3332/33
#16 RTS vil jeg nu mere kalde det. RPG er med langt flere spillere.

Men det er ikke pointen, læs igen: Et lille firma kan deske op med noget rigtig sejt, hvor IW som er så stort, har lavet en noget rigtig hø.

Pointen er at IW burde kunne have lavet noget langt bedre så let som ingenting.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 17:40:35
Svar/Indlæg:
94/26
RPG kan sagtens være én spiller, ser bare Dragon Age Origins f.eks.. Men nu har jeg snuset lidt mere i det og det er faktisk RTS som du selv skriver. Noget Dota af en art?

Og ja, du har helt ret, at gigant store IW burde være kommet med en bedre løsning... Den perfekte løsning må nok være muligheden for både dedicated servers og så det her game-finding-dims de køre med nu. Så kan man, hvis man bare lige vil game hurtigt finde en random server som nu, eller hopper ind på den alle vennerne og de nye online-gutter sidder på :)

Jeg krydser ihvertfald fingre for, at der snart kommer en bedre løsning. helst en mulighed for dedicated servers.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:15:13
Svar/Indlæg:
3332/33
#18 Ja det er DotA som stand alone spil.

Jeg synes stadig det er træls at man ikke selv kan bestemme bane. Man spiller konstant nogle baner som man egentlig ikke er så vild med.

Og egentlig ville jeg have det fint med at komme på en server hvor de ikke tillader diverse former for nade launchers eller stopping power på lmg, for jeg hader folk der lamer med våben der er nemme at benytte.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:29:42
Svar/Indlæg:
2534/80
Hader også dem der tror de var en kanin i deres tidligere liv, det er så dejligt at skyde den ene efter den anden af den slags 🙂

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:49:18
Svar/Indlæg:
94/26
Jeg kan så ikke forstå at nogle våben skal være forbudte... Tuben er faktisk ikke altid såå nem igen. Det tager sq noget skill at kunne tyre den halvvej gennem mappet ind gennem et vindue og cleare et HQ, eller skyde heli's ned med den osv.. Så at kalde den for et "noob våben", synes jeg egentligt er forkert.

Der er også mange der synes at SHIELD er forkert. P90 osv osv osv osv.. Spil nu bare, i stedet for at pive 😉

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:56:26
Svar/Indlæg:
2534/80
#21 Er tilbøjelig til at gi dig ret, det handler om at tilpasse sig, om det er folk med såkaldte "noob våben"(hvor jeg dog snart hader det ord), eller folk der leger kanin, så må man finde en måde at komme dem til livs på. Og det lykkes som regel også, en undtagelse er måske de berygtede 18XX shotguns, som har en fuldstændig urealistisk rækkevidde.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 16:31:07
Svar/Indlæg:
3332/33
#21 Det kræver da også evner i dit eksempel og det ville jeg have respekt for, men folk spammer jo lortet på tæt afstand og på almindelig rækkevidde, hvor de ligeså godt kunne have brugt kugler. Rammer du væggen bag dit offer, så dør han. Det er der fandme ikke meget skill ved.

Som dasjap også er inde på er der de folk der bruger akimbo 1887 som er det mest latterlige våben det spil har at byde på. De har en sindssyg skade og rækkevidde, trods de er våben fra 1887 (hvilket har hvad med moderne krigsførelse at gøre?)

Jeg tuder ikke over folk bruger skidtet, jeg brokker mig over at der er lavet våben som kan dræbe, helt uden du behøver beside nogle gode evner for spillet.

Gode spillere burde jo blive belønnet for deres k/d ratio, men nej du, gode spillere bliver straffet af de våben der. Medmindre du spiller meget defensivt, så får du ikke en imponerende god k/d.

Hvad der er endnu mere langt ude er at små sub machine pistoler er lige så gode som AK-47'eren eller M4'eren. De gør lige så ondt og man kan sgu ramme sit offer lige så langt væk. Det er da til grin i sådan et spil, folk der vælger et tungere og større våben burde jo netop have fordel på slagkræften, men det har de ikke.

Det lyder jo til at jeg tager dette død seriøst selvom det "bare" er et spil, men jeg er virkelig led og ked af den manglende logik og realisme på visse punkter. Og jeg forstår slet ikke folk prøver at forsvare det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 12-12-2009 16:32:49.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2009 16:52:16
Svar/Indlæg:
2534/80
#23 Har også undret mig over sub machine guns ufattelige slag kraft, har flere gange oplevet at blive skudt af en med UMP45 på meget lang afstand og med ganske få skud??

Og vil gå så vidt at sige at de 1887 nogle gange fuldstændig ødelægger et spil, vil håbe de kan gøre noget ved det via en patch, men tvivler dog stærkt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dasjap d. 12-12-2009 16:53:58.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 17:52:40
Svar/Indlæg:
3332/33
#24 Jeg sidder også og håber på der snart kommer en patch, til at starte med kunne jeg godt bruge et par flere baner (og større) samt mindre fejl i spillet.

Det med at have en bedre logik, hvad angår våben tror jeg desværre ikke på, selvom det ville være rart.

Jeg hader når folk har stopping power på deres UMP og pløkker andre med 3 skud, hvor du kan fyre et halvt magasin i en fjende med din M4 før der sker noget.

Stopping power er jo egentlig til folk der har svært ved at ramme, så skal de ikke bruge så mange skud. Men alle bruger jo lortet alligevel og man dør alt for hurigt.

I WaW kunne man blive ramt et par gange og tænke "Dækning!" og derved havde du en chance istedet for bare at blive taget bagfra konstant.

I MW2 er du allerede død så snart du ser lidt rødt på din skærm... Altså, jeg ville da nok også være træt af at skulle bruge ½-1 magasin på hver fjende, men de kunne forhelvede da istedet sætte skaden på de mindre våben ned 😕

Jeg bliver så arrig når et spil som det her bliver så hyped, når det i virkeligheden ikke er så skide godt igen.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2009 18:02:32
Svar/Indlæg:
2534/80
#24 Sidder også og håber på et par nye baner snarest.

Et andet problem efter min menig er at når man tror man er i sikkerhed bag en mur eller lign. så siger det smask og man er færdig, er flere "meter" bag muren og man bliver stadig nakket (mener den har et navn af en slags men kan ikke huske det).

Endnu et problem efter min mening er spawning systemet som var totalt fucked up i waw og som de har valgt at gøre endnu værre her i mw2, har prøvet at blive nakket 5 gange i træk af en chopper gunner(sammen med mange andre team kammerater) pga at man spawnede et sted hvor det var umuligt at søge dækning.

Og i sabotage kan man risikere at spawne midt i blandt venner og fjender.

Er dog stadig tosset med spillet, så håber nogle af alle de fejl kan blive rettet.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af dasjap d. 12-12-2009 18:04:21.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 23:27:02
Svar/Indlæg:
3332/33
#26 Helt enig i at spawn systemet fejler virkelig ledt engang imellem. Jeg har ikke tal på hvor mange gange man spawner bag eller foran en fjende, eller at han gør det ved dig.

Eller bare det der med at de spawner så tæt på en, når man er et sted. Hvis man er igang med at sætte en bombe og de spawner lige ved siden af, det er jo ikke ligefrem en belønning efter at have stormet lortet og nakket alle. Det er nærmere "haha! in your face!"

Der er også noget som tiltrækker mig ved spillet, selvom jeg er klar over dets store mangler og fejl. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg håber virkelig snart der kommer en patch som retter en masse ting og smider et par baner i hatten, for i længden så holder det ikke det de har nu.

Nørd....

Overclocker
Tilføjet:
13-12-2009 01:22:33
Svar/Indlæg:
204/30
Elsker når man bliver knifet i ryggen 3sec efter spawn i rust 😀 men det sker heldigvis ikke hver gang

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2009 02:18:41
Svar/Indlæg:
3065/208
#28 men det er fanme da pisseirritererende at det er nødvendigt at bruge et halvt eller et helt magasin for at nedlægge en fjende på Rust, for mappet er så lille, at man knap har tid til at reloade... så jeg bruger (brugte) Sleight of Hand og fulgte ellers mappet rundt, med uret, campede og fik et par kills før jeg tog chancen og løb videre med uret for at campe videre, indtil en killstreak er opnået.

Det får mig til at tænke på det fede ved killstreaks, at det handler om at holde sig i live, samtidigt med man er nødt til at markere sig ved at få kills - det fremprovokerer derved en del seriøsitet.

Alligevel mangler jeg nu at Free-for-all (deathmatch) også fandtes i en Hardcore udgave - og så med langt flere maps, så det var alle mod alle på fx sniper-maps'ne som Derail og Wasteland (afghan duer også), ligesom jeg synes Favela er det fedeste map at spille FFA på. I øvrigt er maps'ne genialt designede, selvom de er alt for få.