Folk med Samsung tv og digitale kanaler

Diverse d.  17. november. 2009, skrevet af epd
Vist: 2920 gange.

epd
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2009 23:47:37
Svar/Indlæg:
54/55
Jeg søger folk med Samsung fladskærme som kan modtage digitale kanaler.

Mit problem er at jeg lige har fået sat mit nye Samsung fjernsyn op (LE32B535P7W), og autoindlæst alle analoge og digitale kanaler.. MEN jeg kan ikke ændre rækkefølge på de digitale kanaler! De første mange kanaler er alle de nye DR kanaler, men jeg vil meget gerne have at f.eks. tv2 er på kanal nr. 2, osv.

Jeg har googlet lidt og det er åbenbart et almindeligt problem på mange Samsung modeller, men flere steder snakkes der om en firmware update som skulle gøre at man selv kan vælge rækkefølgen på de digitale kanaler.

Er der nogle som kan be- eller afkræfte dette?
Og er der generelt nogle som også har haft dette problem, og fået det løst?

På forhånd tak.
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2009 23:51:24
Svar/Indlæg:
4657/53
de kanaler du skal bruge . ligger ud i favorit .
så ændre du den til og vise/ de kanaler som ligger i favorit og ikke alle som den normal står til .

bagefter kan du gå ind i indstillinger for favorit kanaler og ændre rækkefølgen så det passer dig bedst


Bøge
 
Superbruger
Tilføjet:
18-11-2009 00:07:32
Svar/Indlæg:
205/1
Som jeg har skrevet på HOL, så har jeg absolut ingen problemer med mit LE32B530 som burde fungere på samme måde som dit


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 00:11:06
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 mit LE40567xxxxx eller hva det nu er kaldet, søgte jeg bare kun digital kanaler på, så fandt den uden problemer alle kanalerne i fin(go) rækkefølge, altså dr1 på 1´eren ,og tv2 på 2´eren, og dr2 på 3´eren og ramasjang på 4´eren og K på 5´eren og HD på 6´eren. (har kun alm stue antenne)

og det hele fungere okey, bort set fra lidt random udfald som sikkert bare er digital teknologiens begynder problemer i form af fin tuning på deres sendere , eller et eller andet i den retning.

skal lige nævnes at jeg køre med nyeste firmware, hvilket var dejigt nemt at hente og installere via usb pind,sat ind direkte i siden på fjernsynet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 18-11-2009 00:40:03.


epd
 
Overclocker
Tilføjet:
18-11-2009 00:37:54
Svar/Indlæg:
54/55
#1:
Ok det vil jeg prøve - tak for info :)

#2:
Ok, men det har jeg med mit. Jeg har også gennemgået manualen - der står direkte at man ikke kan ændre rækkefølge på digitale kanaler, men kun analoge.

#3:
Mit tv har også lagt digitale kanaler ind automatisk, og i nogenlunde samme rækkefølge som du skriver, men den rækkefølge synes jeg ikke om. Ved ikke helt hvad din pointe er :) Men tak for firmware info.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 00:39:13
Svar/Indlæg:
4536/104
#4 min point var bare at det imo kørte fint med at finde dem og lægge dem i rigtig rækkefølge, jeg tror jeg misforståd hva rækkefølge du gerne vil ha kanalerne i for at være ærlig.. 😉

men ja firmware skift var nemt og smertefrit her i vært fald. 🙂


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 09:19:22
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg mener, at der er flere modeller fra Samsung, hvor det ikke er muligt at sortere i de digitale kanaler.

På nogle modeller er problemet blevet løst via en firmware update men for andre modeller har Samsung meldt ud, at der ikke kommer en løsning.

Der er oprettet en del tråde om problemet på både www.recordere.dk og www.flatpanels.dk


/Henrik


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2009 09:22:27
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg ville endvidere prøve at kontakte Samsung for at høre om kanalsorteringsproblemerne på din model kan løses ved en firmware update.


/Henrik