Usigneret driver under Win7 installation

Software d.  19. november. 2009, skrevet af LeetDonkey
Vist: 723 gange.

LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 08:34:09
Svar/Indlæg:
699/41
Er der nogen der ved hvordan jeg får Windows 7 installationen til at æde en usigneret controller driver?

Jeg har prøvet at trykke F8 og vælge "Disable driver signing enforcement", men det virker tilsyneladende kun i recoverykonsollen, og ikke når jeg skal vælge hvor at windows skal installeres.

Alternativt må jeg installere windows 7 på en alm. SATA disk, herefter installere driveren til controlleren, og så klone windows 7 til mit RAID array.
Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 13:34:30
Svar/Indlæg:
1704/19
Hvilken controller er det ?

Ved at flere mærker har lavet win7 drivere nu....ellers kan du evt køre det i Xp eller Vista kombatibel tilstand.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 19-11-2009 13:34:47.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 14:46:03
Svar/Indlæg:
699/41
DELL PERC 6/i med det lille tvist at subvendorID'et er korrupt, og derfor ikke kan genkendes af driveren.
Ændrer jeg .inf filen til driveren så det matcher subvendorID'et er driveren ikke signeret længere.

Det hjælper ikke så meget med kompatibilitetstilstand når det er under selve windows 7 installationen 🙂

Jeg kan ikke rigtigt se mine drev uden driver 😉


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 07:29:04
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg fandt en temmelig bøvlet måde at få det til at fungere på.

Jeg kunne tvangsinstallere en signeret driver via recovery console'n selvom subvendorID'et ikke passer.

Jeg bootede fra CD'en, herefter trykkede jeg F8 og valgte disable driver signing enforcement.
Jeg tror dog ikke at det er nødvendigt, men det var det jeg gjorde.
Herefter startede jeg en reperation af computeren, og installerede driveren der passer til da jeg blev bedt om at vælge hvor Windows er installeret.
Her må man åbenbart godt installere drivere der ikke matcher noget hardware ID på computeren, det må man ikke i selve installationen ved drevopsætningen.
Nu kunne jeg vælge min windows installation.

Herefter gik jeg i konsollen, over på DVD-drevet og skrev setup for at starte installationen.
Nu er driveren sådanset installeret, så installationen kan også fint se drevene i drevopsætningen, og installationen kører bare derudaf