skal geninstallere Vista fra recovery part

Software d.  19. november. 2009, skrevet af bitman2
Vist: 1333 gange.

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2009 14:10:52
Svar/Indlæg:
193/40
Hej,

jeg sidder og rodder med min lenovo x200 som jeg ikke kan få til at geninstallere sit originale vista system. Problemet var at jeg lånte min maskine ud da jeg købte den til en som skulle bruge linux paa den og nu ligger der så kubuntu som jeg ikke er tilfreds med. Dengang sikrede de sig at lenovos rescue partion forblev urørt. Hvordan får jeg Vista tilbage? Når jeg bruger vista loader i startup menuen giver den mig et eller andet med jeg har tilsluttet et webkamera og kan ikke fortsætte. Der sidder et webkamera i min skærm, men den kan jeg ikke fjerne 😲

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 19:12:07
Svar/Indlæg:
4310/364
Du skal via en eller anden tast kunne starte det der recovery op. Det skulle gerne komme FØR det med vista loaderen.

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2009 20:05:07
Svar/Indlæg:
95/13
Kom med alle oplysninger om din version af Lenova, så skal jeg gerne hjælpe dig.

Jeg kan dog anbefale dig at glemme alt om den recovery, og i stedet lave en full install af dit styresystem, hvis du ikke har en org. cd med eks. Vista, så lån en fra en bekendt,
koden står bagpå din pc.

Du skal blot have den version der står på mærket fra Microsoft.- Typisk Windows Vista Home Premium (OEM)

Så slipper du også for alt deres crap og diverse prøve versioner.

Du kan enten vælge at fjerne den partiion hvor recovery ligger, eller lade den være til "fyld" 😕
Når du har installeret Vista, opdateret alt og installeret det meste af dine andre programmer, kan du jo lave din egen - Recovery.

Der er flere at vælge imellem, men jeg bruger Acronis True Image.

Du kan også bruge Macrium Reflect, den fås også i en gratis udgave, jeg har testet den på win 7 og den virker perfekt. http://www.macrium.com/reflect...

Det kan godt betale sig, hvis man ikke er lidt kendt med disse programmer, at læse lidt på deres forum, jeg kan lige nævne, at når du skal køre en recovery ind, lavet på DVDér så er det på den sidste DVD at index filen ligger, og derfor den som skal bruges som nr. 1

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2009 22:36:04
Svar/Indlæg:
193/40
jeg har også droppet ideen om at kunne recovery noget som helst og skal genstallere hele lortet. Jeg prøver at lægge xp på min x200. men hvis du har en winblows vista home basic liggende til OEMAct så venligst sig til. Maskinen er købt i USA, imens jeg boede derover.