Kabelskjuler/kabelholder til loft

Diverse d.  19. november. 2009, skrevet af UGP
Vist: 7067 gange.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2009 21:53:48
Svar/Indlæg:
301/42
Hey

Jeg har nogle ledninger i loftet primært fra lamper, som jeg gerne vil skjule så godt som muligt. Jeg anvender på nuværende tidspunkt nogen fra jem og fix. Det er hvor der er en rille i, som man putter ledningen i og via lim sidder de fast. Så er det bare at de er rigtig gode til at gå fra en højtaler og ned, men når de sidder i loftet holder de bare ikke. Der går typisk en uge og så er de røget af. 😕

Spørgsmålet er hvad jeg kan bruge/gøre? Det skal siges at det er betonloft, så det med skruer er ikke en god løsning.

Derudover sidder der en del lim og "papir" rester fra kabelholderne, hvad er godt til at fjerne det?

phg

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 22:03:16
Svar/Indlæg:
1399/43
jeg har gjordt det at jeg har købt en patron(til fugepistol) med noget der hedder montagelim og kørt en tynd streg på bagsiden sat den på væggen og fikseret det med tape indtil limen var hærdet.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 22:51:59
Svar/Indlæg:
129/16
Der er noget som hedder en kabelbakker, som faktisk fungere på samme måde, dog har de et "låg" som gør at de ikke vil falde ud af kassen.

Du kan se mange forskellige slags her: http://tinyurl.com/y8u5clv

Dog er det nok lidt dyrt, det kan måske betale sig at gå ned til sin lokale elektrikker og snakke godt med dem og høre hvad de har.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jet d. 19-11-2009 22:52:27.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2009 23:10:57
Svar/Indlæg:
301/42

Det var da en mulighed.

Ja, men er de fleste kabelbakker ikke med skruer, og det er ikke så nemt i det beton jeg har.

Gad godt ha lidt samme princip som den jeg har, der ser pæne ud og ikke fylder alverden, men kan sidde fast!. 😕

phg

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 23:32:52
Svar/Indlæg:
1399/43
du kan også lime ledningen fast til væggen,der findes limstænger til limpistoler der er rigtig velegnede til det,meen det er svært og får man for meget lim på ser det ikke pænt ud,men som sagt jeg har gode erfaringer med min metode.

lim resterne kan du fjerne med en stiv spartel eller et stemmejern der ikke er alt for skarpt

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2009 23:39:25
Svar/Indlæg:
129/16
#3 der findes jo mange forskellige størrelser og former af kabelbakker. Og jo nogle er beregnet til at skal skrues fast, men det er jo ikk ensbetydende med at du skal gøre det. Jeg er sikker på der finde en metode til at sætte det forsvarligt fast.

Som sagt, prøv at spørg den lokale elektriker, de har nok en god ide til hvad du kan bruge af materialer.

Starny

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2009 23:39:52
Svar/Indlæg:
318/76
Altså først og fremmest, hvor mange kabler / ledere drejer det sig om? Er det bare en enkelt hist og pist?

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 00:42:47
Svar/Indlæg:
286/5
Jeg har brugt kraftigt velcrobånd til at smide kabelbakker op hjemme hos mig .. det fungerer rigtig godt!

Der er bl.a. trukket 15 m HDMI samt optisk lyd fra min computer til mit Pioneer 50" / Denon reciever - og de falder IKKE ned, de sidder virkelig godt fast!

Ved ikke rigtigt hvor du kan købe velcrobåndet, da jeg har fået det igennem mit arbejde (og nej, vi forhandler ikke velcro, det bliver brugt til f.eks. displaysystemer osv.)

LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 09:22:49
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg har købt de kabelbakker med låg der skal skrues fast, det kræver selvfølgelig lidt arbejde med skruer og rawplugs, men når det først er sat op så bliver det altså hængende :)

Har også forsøgt at lime de der kanaler op til enkeltledninger, det resulterede i at jeg fik revet filten i stykker i loftet da de skulle ned igen >_<