Vil du væk fra Telenor SÅ ER DET NU

Diverse d.  20. november. 2009, skrevet af korben
Vist: 1371 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 15:50:03
Svar/Indlæg:
1081/251
Er du en af dem som gik over til telenor da de kom med Iphone som jeg gjore og er du lige som mig rigtig træt af deres dårlige dækning og en service som jeg syntes er for dårlig. Så har du nu mulighed for at komme væk fra dem igen selvom du stadig er i en bindings periode.

Det er meget nemt. De sætter deres pris op på en del af deres Iphone abonnement og dette gør at det ikke er det abonnement som du har lavet en aftale med dem om. Dette gør så at de ikke kan holde på dig som kunde og at du kan komme ud af den aftale så snart den nye pris træder i kraft. Den nye pris skulle starte fra 1/2 2010 Men du har nok nu eller også modtager du et brev fra dem om det og der står at du har 14 dage til at opsige dit abonnement. ( det er meget sjovt at få dette brev og når man modtager den så er den 4-7 dage gamle så du kun har ca. 1 uge til at opsige dit abonnement) Og der står ikke noget om at du kan gøre det selvom at du er i en bindings periode. ( Sjovt nok)

Så måske dette kan hjælp dig væk fra Telenor før tid. Jeg er på vej væk så snart jeg kan.. Bare info til dem som står og gerne vil væk fra dem.. Så har du næsten lige købt en Iphone ved telenor så kan du være ude af binding på ca. 2 måneder.. fra nu hvis du benytter dig af denne mulighed.

Dette gælder ikke bare Telenor men også alle andre. Så er du i en bindings periode og der bliver lavet om på dit abonnement så du får et dårliger abonnement så kan du altid komme ud af din binding periode fra den dato hvor den nye pris gælder fra.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af korben d. 20-11-2009 17:08:59.
g33kn

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2009 16:25:36
Svar/Indlæg:
171/21
Nu vi snakker om telenor. Vi står og skal flytte her d. 1 december, og "skulle" ha vores internet flyttet med, jeg ringer så til dem og siger vi skal flytte, så siger hun til mig at hun ikke kan flytte det da der er noget net fra tdc på adressen, og at jeg skal ha fat i tdc for at få dem til at lukke det, jeg ringer så til tdc og siger det til dem, jeg for så at vide at det SKAL telenor gøre!. Jeg må så ringe tilbage til telenor igen 😕 og jeg for så det samme smidt i hovedet igen, WTF?..

Jeg har så afmeldt vores internet ved telenor..

Og sry for offtopic

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af g33kn d. 20-11-2009 16:26:43.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 16:33:21
Svar/Indlæg:
1081/251
Ja det er ikke altid der er styr på det. Da jeg ringet for at få opsagt mit abonnement fik jeg at vide at det kunne jeg da ikke. Så jeg stillet om 4 gange før jeg kom til en som kunne give mig ret i hvordan købeloven nu en gang er. Han prøvet så sige til mig at det var en fejl at de var kommet til at sige prisen op og derfor kunne jeg ikke få lov at sige den op og de ville sende et brev ud til alle om at prisen IKKE gik op. Den kom ikke og de sender stadig breve ud til folk om at prisen går op. Bare idag har jeg 2 venner som har opsagt deres telenor abonnement og denne gang var der ikke et problem i det.. Så hvis de siger at du ikke kan så kan du bare hilse dem og sige at det kan du godt for sådan er loven

ThomasT

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2009 16:34:28
Svar/Indlæg:
209/34
Ja, har rigtig mange venner der har købt iphone med telenor crap, og de føler sig også taget ved røven af det l**t, beklager mit sprog.

Men altså, sagen er den at min søster har købt en iphone for 2 måneder siden, så i hendes situation kan hun ikke gøre så meget, eller kan hun?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 17:06:13
Svar/Indlæg:
1081/251
Jow hun skulle gerne have fået et brev om nye priser og der står hun har 14 dage til at opsige sit abonnement. ( hun skal ikke 100% gå ud fra den dato der er på brevet for den er næsten 1 uge gamle når hun får den. )

Så hvis hun har haft den i 2 måneder nu så kan hun blive fri den 1/2 2010 altså ca efter 4 måneder. Hun skal bare ringe til dem nu.

Dit sporg er helt fint når det kommer til Telenor og hvordan Iphone køre ved dem.
Jeg gik med TDC i min Iphone i 1 månede før jeg kom over på Telenor og TDC var MEGET bedre i dækning de steder jeg bruger min telefon. ( Herning midtby, Holstebro Syd, Århus Nord) København syntes jeg er ok

Jeg kan ikke vente med at komme væk fra dem og deres måde at køre deres Service på.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korben d. 20-11-2009 17:10:07.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 23:42:34
Svar/Indlæg:
2072/117
Telia lavede samme nummer i sommers...

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 23:48:48
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg bliver.

Intet andet kan betale sig... 😀

korben

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2009 00:13:25
Svar/Indlæg:
1081/251
#6 ?

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2009 00:52:40
Svar/Indlæg:
809/50
M1 siger at de har det bedste abonnement! 😛
Blev lige hevet til side, da jeg stod i Kennedy Arkaden og ventede på regional toget mod Hjørring, og der fik jeg godt og grundigt printet det ind i knolden hehe.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2009 09:49:00
Svar/Indlæg:
1081/251
#8 M1 koster en del mere end hvad jeg har ved Telenor og hvad jeg kommer til til at give ved TDC ud fra mit forbrug. M1 er sikkert godt nok hvis man ikke bruger sin telefon så meget. Men til en Iphone med højt data forbrug og MEGET taletid så kunne de langt fra være med sidste gang jeg så deres pris og det var sjovt nok det samme en af deres smarte sælger kom frem til en dag hvor de prøvet at highjack mig.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korben d. 21-11-2009 09:49:29.

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2009 10:00:37
Svar/Indlæg:
1178/88
Jeg holder mig til telmore, da jeg har været kunde der i 7 år nu. Jeg har ikke oplevet prisstigninger... tværtimod :)

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2009 11:48:03
Svar/Indlæg:
1317/46
#8 hvis du vælger M1 skal du være meget opmærksom på skjulte priser. Jeg havde selv M1 for mange år siden, hvor jeg automatisk blev tilmeldt en service pakke til 30kr om måneden(hvilket ikke er lovligt, men det fandt jeg først ud af nogle år efter). Da det gik op for mig skrev jeg til dem og klagede over at de havde taget de ekstra penge uden at informere mig, de ville selvfølgeligt ikke betale pengene tilbage.

I første omgang afbestilte jeg servicepakken, som indeholdt standard funktioner som vis nummer, efterfølgende droppede jeg abonnementet. Der har været andre lignende sager siden. Jeg vil aldrig have noget med M1 at gøre igen og hver gang jeg kan få overtalt andre til at vælge noget andet føler jeg at en lettelse.

Jeg har p.t. Telmore og har tidligere haft one mobil, jeg har gode erfaringer. Jeg har også haft TDC, de ofte nogle meget gode tilbud på mobiler og dem har jeg heller ikke haft problemer med.

#0 Hvis de skriver du har 14 dage til at opsige abonnementet er det fra den dag du modtager brevet, så hvis du afbestiller det 10 dage efter du har modtaget brevet, så kan Telenor stadigt ikke stille sig i vejen. De må ikke skrive 14 dage sende det ud en uge for sent og så forlange at du siger det op senest efter en uge, det ville være fusk.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2009 16:22:49
Svar/Indlæg:
1081/251
#11 Ja til det. Men det er jo ikke alle der er klar over at de IKKE skal gå efter den dato der står på deres papir. ( det skriver jeg jo også)