Peugeot - kæmpe brøler!

Hyggehjørnet d.  22. november. 2009, skrevet af Hakankitir
Vist: 6072 gange.

Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 14:37:26
Svar/Indlæg:
714/95
Hey allesammen
Jeg har mandag sidste uge fået sat vinter dæk på af peugeot i ballerup.
Min kone har lige ringet til mig grædende med barn i maven og fortalt mig at hun var ved at køre galt. grunden til det er at boltene som holder fælgen på plads var røget af, der var kun 1 bolt der holdt fælgen på plads og den var næsten røget af. hvad er det for et autoriseret værksted der udfører sådan noget arbejde. Ved ikke om min bil har taget skade af det og det er ikke det der er problemet men hvad hvis det var gået galt og min kone og barn var kommet til skade.!
Hvad kan man gøre ved dette !!! inderst inde har jeg bare lyst til at tage fat i den mekaniker der har udført jobbet og give ham en ordentlig omgang!!!


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 22-11-2009 14:44:59.
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 14:42:03
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg ville da også klart tage ned på værkstedet og brokke mig.

Heldigt at der ikke skete noget.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 14:43:30
Svar/Indlæg:
714/95
#1
Det vigtigste er også der ikke er sket min kone og kommende barn noget.! men hvad fanden er det for noget, at 3 ud af 4 bolte ryger ud og den sidste tæt på at ryge ud!


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 14:52:25
Svar/Indlæg:
4657/53
Det skal du ikke tage så tungt det sker ret tit.

Men det er mig en gåde at det kun er kvinder der bliver ved med og køre selv om det larmer /rasler /ryster som en vild når hjulet er løst.

Enhver mand vil da sige til sig selv , der er noget galt her og holde ind til siden og se hvad det er.

Fælgen er sikkert ødelagt + bolterne og så kan navet også være ødelagt .

Det var da godt et fruen + den lille ikke kom noget til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 22-11-2009 14:53:00.


greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:05:46
Svar/Indlæg:
879/122
" Hvad kan man gøre ved dette !!! " skriver du.. Lad være med at køre Peugeot..


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:07:24
Svar/Indlæg:
714/95
#3
Er det så mig der ender med regningen eller er det peugeot der skal betale for det dårlige stykke arbejde de har lavet. Hverken jeg eller min kone er mekaniker, og da hun rigende til mig på vejen og sagde at der kom rasle lyde, så er det første jeg tænker at der mangler en skrue på min inderskærm og at det er fordi den flaprer at det larmede. så jeg sagde til hende at hun bare skulle køre stille og roligt. Jeg kommer jo slet ikke i tanke om at peugeot har glemt at spænde alle 4 bolte på den ene fælge


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:07:48
Svar/Indlæg:
714/95
#4
jeg kører citroen c4, ikke peugeot


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:31:10
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er jo den værksted der har lavet bilen der skal betale. Og det er så et peugeot værksted denne her gang .


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:33:05
Svar/Indlæg:
1214/62
Tror at #3 mente fransk generelt.

Ej kan kun sige, at det er derfor man selv skifter!

Men ja klag til dem, og få dem til at betale sgu ikke andet at gøre.... :/


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:35:24
Svar/Indlæg:
714/95
#8
Jeg er hellere ikke glad for at køre fransk men har ikke andre muligheder end at beholde bilen da jeg købte den til 282 000kr og 6-8 måneder efter satte staten afgiften for økonomiske biler ned så min bils ny pris faldt ned til 230 000kr + alt det andet tab man har i forvejen på nye biler.
nu skylder jeg selvfølgelig mere på den end den er værd


#10
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:42:52
Svar/Indlæg:
4657/53
#8 Tror at #3 mente fransk generelt.

Det kan jeg side nej til. det er en fejl 40 og kan ske på alle biler.
Jeg tror alle værksteder har et par historie om at nogen har glemt og spænde hjul.

Men jeg har på fornemmelsen det er den moment forlænger man bruger på luftnøglen til og spænde med.
Hvis der ikke er lufttryk nok eller det er noget slidt værktøj så der er lidt slør og så vidre.

Ikke for og være hellig, men jeg bruger altid en moment nøgle til hjulene, det tager nok 3-4 min mere , men så slipper jeg også for og køre ud og skrue hjul på igen.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 16:17:34
Svar/Indlæg:
6531/410
Mercedes er ikke meget bedre, de glemte at spænde bundpladen under motoren, med det resultat at jeg en sen søndag aften var tæt på at miste kontrollen med 200 km/t på motor vej forde den fladt ned også føltes fronten på bilen som om begge fordæk var punkteret ikke spor sjov.

PS: ved godt man ikke må køre så stærkt på motorvej , men det var meget sendt og ikke andre biler at se så den skulle luftes lidt :)

PPS: husk de folk der arbejder som mekanikere også kun er mennesker og alle kan fejle, jo det er et skidt sted at lave fejl men som sagt det kan ske for alle.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DEVIL_DK d. 22-11-2009 16:19:59.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 16:19:00
Svar/Indlæg:
8762/174
#11

Hvad Jens betjent ikke ved har han ikke ondt af 😀 🤣


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 17:01:10
Svar/Indlæg:
3233/128
Den største fejl er din! Du har ikke "lært" din kone at have følelse med bilen og være opmærksom på hvordan den opfører sig i det hele taget. Det ryster i rattet og larmer når dette er ved at ske. Jeg har aldrig hørt om nogen der har tabt et hjul helt, og det skete jo heller ikke her. Så for fremtiden tal lidt mere sammen og giv henle lidt følelse med tingene.... 😉


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 17:06:13
Svar/Indlæg:
2959/206
Min far havde det samme med hans Toyota sidste år, hvor de ikke havde spændt boltene.. Det var også lige ved at falde af, der blev sku også brokket sig, mener han fik 4 nye dæk ud af det.


MartinJO
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:00:36
Svar/Indlæg:
344/42
fransk lort :) KØB VOLVO 😛


#16
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:00:42
Svar/Indlæg:
1399/43
#13
du kan sku ikke lære nogen at have "følelse med en bil,enten så har man det eller så har man det ikke,desuden ringede hun jo også hjem og fortalte om raslelyde,jeg tror da også det var det sidste jeg havde tænkt på var løse hjulbolte

min lillebror har tabt et forhjul engang det killede sig fast inde i skærmen ikke særlig smart,han har også prøvet at blive overhalet af et hjul af anhængeren på den lastbil han kørte med,begge tilfælde var der fordi hjulboltene ikke var blevet spændt.

#15 kan ikke være mere enig 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af phg d. 22-11-2009 19:02:36.


MartinJO
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:09:27
Svar/Indlæg:
344/42
nej vel ? ❤ Sådan en gang store firkantet tank skal nok holde 😛


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:27:27
Svar/Indlæg:
2845/99
#4

Er da noget værre lort at lukke ud.... Viser da bare hvor meget du har at rykke rundt med....

De har glemt at spænde hjulet efter (momentspænding) og det kan ske for alle biler, har set en bmw 6 serie som tabte sit hjul efter den var kørt ud for værkstedet (autoriseret, men behøver vel ikke at sætte navn på) så om det er fransk, spansk, tysk, hollandsk eller afrikansk kan squ komme ud på et... det sker på alle biler.... Den eneste som har lidt rigtigt i sine ord er #15, sådan en s60 2,4 holder bare 😳

#0

Ned og brok dig, er ikke andet at gøre.... Er en menneskelig fejl og det må de så rette op på.... eventuelt tag bilen ud til en anden mekaniker først og fortæl ham hvordan sagen står til og bed ham om at kontrollere det og skrive fejl ned og få det forlangt lavet.... ellers er det bare fat i forbrugermyndighederne 😛


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:32:09
Svar/Indlæg:
7241/274
Øhh alle ved da at efter at man har fået sat nye eller andre fælge på sin bil at man skal efter spænde dem efter ca. 100km


#20
slp^
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:33:07
Svar/Indlæg:
321/99
Nu må folk sgu holde deres kæft, altså! Det er da hverken manden eller konens skyld, at det nær var gået galt! Al skylden kan da kun ligge på værkstedet, som ikke har gjort deres job godt nok. Simpelt.

Værkstedet skal momentspænde hjul - selvfølgelig skal de da det! Der er ingen der siger, at du når at opleve en masse rysten før hjulet er hoppet af - det har jeg selv prøvet.

Det er selvfølgelig værkstedet der skal betale for eventuelle skader + sørge for transport af bilen til værkstedet. Og det gør de også uden brok. Du er selvfølgelig også i din gode ret til at give dem en skideballe, men så er det vist også det.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:35:08
Svar/Indlæg:
2845/99
#19

Vi snakker maks 10nm at de løsner sig, på ingen måde nok til at de falder af.....


burningbenja
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2009 19:37:12
Svar/Indlæg:
201/28
var det ved den første tur efter mekaniker besøget at det skete?

Hvis ikke.

enhver burde vide at hjulene skal efterspændes 2 til 3 gange efter de er blevet skiftet selv om det er blevet gjort på et værksted.



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:08:25
Svar/Indlæg:
2072/117
#6 Gør det ikke meget bedre 😀

#18 S60'eren har godtnok mange år på bagen efterhånden, godt der snart kommer en ny udgave. Så hellere den S80 der holder i indkørslen 😛


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:15:25
Svar/Indlæg:
2845/99
#23

Ahhh, den er godt nok kun 4 år gammel 😛

Men ja den nye ser bestemt ikke dårlig ud 😳

Den gamle har har haft en S80 V8, det var squ tider da man lige havde fået sit kørekort 🤡


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:17:39
Svar/Indlæg:
4310/364
Hvis man krydspænder sine fælge, så har man ikk det problem. Men det gør alle vel? 🙂 Jeg har ihvertfald haft min del af traktor, lastbil, personbil, rendegravere og dets lige i hånden, hvor der skulle skiftes fælg. Men godt der ikke skete noget med konen og den lille 🙂 men kan nu ikk forstå hvordan man kan køre med løse hjulbolte. For det vil simpelthen bare knalde så ledt ude fra følgen, at man ville stoppe, uanset hvad :-S


MartinJO
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:27:22
Svar/Indlæg:
344/42
eller den nye v70, fy for den lede :P:P


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:40:35
Svar/Indlæg:
20170/383

#23

V70 T5, min næste bil hehe 🙂

Hvad angår det med at efterspænde hjulmøtrikker efter 100km eller den slags, så er det noget der har været omdiskuteret meget, bla også i Basta på DR (eller er det TV2?)

Jeg kan ikke huske hvad siger om det, men det er da værd at undersøge.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 20:41:46
Svar/Indlæg:
2845/99
#27

Syntes bare den er så sløv og alt for dyr iforhold til hvad der sker nede i det motorrum :no:

Dejlig bil uden tvivl, mangler bare noget mere spark....


#29
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 21:44:11
Svar/Indlæg:
4156/111
Min far prøvede engang noget lignende med hans MC hvor bagbremsen var monteret forkert, så hvis han havde brugt den ville hjulet blive blokkeret (eller noget i den retning) og han ville højest sandsynlig vælte. Kan ikke huske historien helt præcist, men pointen er at det var en alvorlig fejl. Han nåede dog at opdage det meget hurtigt og vendte så om. Han fandt så ud af at det var en lærligt der havde monteret det, og han fik også en ordentlig røvfuld af mesteren 🤣

Han undskyldte så mange gange, altså lærlingen, og de monterede det så rigtigt - gratis (selvfølgelig).


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 21:54:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#28

Du har på sin vis ret. Den skal have alt for mange omdr. før den rigtigt er ladetryk på turbo'en. En 2,4T er på mange måder langt mere harmonisk at køre i, med et jævnt træk over hele registret. så sådan en kunne jeg godt finde på at købe i stedet, evt. med automatgear.

Men det er nu også lidt fedt at T5'eren giver et godt spark når den først kommer afsted. Man skal jo også tænke på at det er en temmelig tung bil 🙂


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:03:21
Svar/Indlæg:
2845/99
#30

Er nu ikke så meget det, er bare mere at den mangler en 50-70hk før den føles "hidsig".... Den arbejder bare derud af, den føles ikke sjov at klampe til.... Min egen kan man ligge og lege meget med (2,4L 170hk som har været hos BSR) og der føles det som om der sker ting og sager... V70 er bare død syg :no:

EDIT:

Fandt ordet for det; Det virker bare som om V70´eren har det for let når man klamper til den, lidt som om den hele tiden mangler en rigtig udfordring.... Og nu er det trods alt langtid siden v70´eren blev bygget i en 2,4 t 🤣 2,0 / 2,4 140/170hk / 2,5T / T5 / T6 (bliver snart lagt i motorprogrammet) og ellers 2.5D og D5 på diesel siden :yes:


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af hansen2605 d. 22-11-2009 22:05:21.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:06:08
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

det er jo nok lidt smag og behag. Jeg forventer nu ikke en bil som en V70 er hidsig, selvom den har 250hk.

Men det kan også være det ender med en 170hk model, alt afhængig af pris og årgang. Har prøvet nogle stykker, også en S60. Men den er bare for bette hvad angår bagageplads.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:09:11
Svar/Indlæg:
2845/99
#32

Ja du skal ikke vælge S klasserne hvis du vil have noget større end din computer om bag i... det går ikke....

Jeg forventer min bil skal være lynnende hurtig hvis jeg bruger 700k på en bil 😉

Og de 250hk kommer slet ikke til sin ret i bilen.... Den burde have noget spær og lidt større turbo og så ellers bare af med TC 🤡

Så ville vi kende volvo som i de gamle dage 😛

Ellers nupper du da bare en V70R? 😳


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:14:48
Svar/Indlæg:
20170/383

Har godt kigget på en 70R, men nej 😛

Konen og jeg har bestemt os for at bruge 200.000 på en bil til foråret, og det kan man får en ret god V70 for. Specielt 170hk modellen med læder sælges til fine priser. Men nu må vi se hvad det ender med 🙂

Ved godt man kan få så meget nyere bil for 200.000,- Men efter at have prøvet en Volvo er der ikke rigtigt andet der duer, og Audi er for småt og for dyrt🙂


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:19:02
Svar/Indlæg:
2845/99
#34

Ja og sikkerheds mæssigt er det forståeligt mange vælger en volvo.... er altså ikke mange biler som bliver gennemtestet for 6 forskellige vinkler med 90 km/t samt at de kan klare at nappe en elg hvis man skulle møde sådan en endag man var ude og handle 🤡


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:49:08
Svar/Indlæg:
5474/39
#33
Man skal også passe på med Volvo, min onkel havde en 240. Den holdte altid på værksted, så det var ikke den bedste bil, for hans ved kommende...
BmW, den tror også bare jeg glemmer skal minimum 60 k på bordet for få noget ordenligt. Når man har set hvordan de gamle Bmwer ser ud efter moter totalt brændt sammen. 😩 😩 Så er det bedre med en stylet folkevogn, hvis man er til tyske biler. Jeg kigge efter en Mazda 323 Lx med 1.3I motor... 🙂 selv om der ikke er så meget power i den. Så må se om jeg kan arve nogle Bmw fælge style den lidt med. 😉


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 22-11-2009 23:06:18.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 22:52:48
Svar/Indlæg:
20170/383
#36

så fordi din onkels volvo holdt på værksted skal man passe på men en Volvo ??? 😕

Jeg er af den overbevisning at volvo er bygget bedre end VW, og næsten ligeså driftssikker som en toyota. Og ruster ikke.

60K er jo ingen penge næsten uanset hvad du vælger at at købe af bil.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 22-11-2009 22:53:45.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 23:23:56
Svar/Indlæg:
5474/39
#37
tja også lidt fordi selv går og drømmer om en Volvo.Så jeg håb lidt på den bliver for meget eftertragtet. Jeg lyder nok lidt små stiv nå skriver dette.

Det var også en gammel model, idag har de nok forbedret sig... 🙂 Min far har også været i Sverige se produktion af sådan en bil...

Det lyder også meget spændene med deres Drive.

folkevogn er i min opfattelse en fin bil, men nok ikke lige frem drømme bil... Så kan man jo altid køre ned i fætters værksted få repareret bilen til fin pris...

60 k for en bil er meget for mig, så nok mig der bare er en fattig røv... Så det er godt jeg stadig væk er ung... 😀


Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Shadowhunter d. 22-11-2009 23:32:05.


#39
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 00:16:30
Svar/Indlæg:
301/42
En v70 t5 sløv ligefrem, arrr. Jeg synes nu der er ok skub i den, ikke en racer men da hurtigere end det meste. Og så i forhold til fx en s60 2.4 170hk, som derimod slet ikke virker eller er hurtig.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 00:24:52
Svar/Indlæg:
2072/117
Ikke rigtig nødvendigt med mere end 170hk i en forhjulstrukket bil.

Den S80 2.5T jeg leger rundt i har 230 eller noget efter den blev chippet (210 standard) og hvis man smider flere i kan den simpelthen ikke få ordenlig fat, meningløst at smide flere heste i.

Kan også huske en gammel SAAB mand fortælle at grænsen går ved 250 eller sådan noget.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 00:30:03
Svar/Indlæg:
20170/383
Ford har jo med deres focus rs bevist at 300 hk og forhjulstræk sagtens kan lade sig gøre. Men det kræver en speciel kobling og lidt andet grej 🙂 i øvrigt en 5 benet volvo motor 🙂


#42
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 00:32:57
Svar/Indlæg:
5750/124
#38 jeg vil også give dig ret i 60k er meget, for en som mig (studerende, har en bil der kostede 14k på auktion, normal brugtsalg går de til +35k) - men når jeg er færdig uddannet, og jeg ikke kegler helt i den, så vil jeg ikke være bleg for at sige biler i prisklassen S5 - for jeg regner ikke med at jeg vil gå til samme løn som en folkeskolelærer 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 00:45:43
Svar/Indlæg:
20170/383
Vent nu og se om du overhovedet kan finde arbejde 🙂 hehe


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 06:35:50
Svar/Indlæg:
2845/99
#41

Nu yder en Rs også kun 300hk nu du rammer 3 gear 😉

1 gear = 60% motor kræft
2 gear = 80% motor kræft
3 gear og og opefter= 100% 🤡

#39

Den er da så sløv som dagen er lang og jeg kan da sige at min s60 2.4 (den har dog også været hos BSR så den ligger og smider de 220 sammen med knasterne cirkus) æder sådan e T5 i løbet af no time....

Jeg vil sige at lige meget om du har 150 eller 250 eller 350 heste på forhjulene, hvis du ikke selv kan håndtere dem så kan det være lige meget.... har haft en opel astra GSI med en C20LET (opel calibra 2.0t motor i) som var chippet i et par måneder (den røg hurtigt videre, der var multi meget galt) og den var chippet samt front monteret intercooler og havde 260heste på rullefelt i 4 gear (mest udligning)

I starten kunne den heller ikke stå fast, men det var bare indtil man fik lært den at kende, den skred da stadig for mig engang imellem, men var mest når det var glat osv....


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 08:21:15
Svar/Indlæg:
20170/383
#44

Negativ, Den yder 305 hypper hele vejen. Men momentet sænkes i de første 2 gear.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 08:33:36
Svar/Indlæg:
1178/88
Det ender da vist som en ren Volvotråd 🤣

Ville gerne selv have en, men min kæreste vil bestemt ikke have stationcar, så jeg må nøjes med en VW Passat 4d, når hun kan overtales. Jeg synes Volvo 4d modellerne ikke er så pæne ;)


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 08:36:39
Svar/Indlæg:
20170/383
#46

En S60/80 er da langt pænere end nogen passat 🙂

Hvad er det da også for et forhold hvor det er konen der bestemmer hvilken bil man kører i ?? 😳 😛


#48
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 12:00:36
Svar/Indlæg:
4657/53
#40 170hk ? Det skal nok passe for en Volvo. men der er altså andre der laver biler .

Problemet for de fleste bilfabrikker med en GTI /Turbo/RS model er at den bliver bygget på en Standart modellen
Som man så er nød til og stramme op alle steder,det værste problem er undervognen, på en masse biler.
Det er typisk fjederben i for og compound aksel i bag eller på nogle svingarme.

Og det virker bare ikke :no: Man kan ikke lave noget skrammel om til noget godt, bare ved og stramme det lidt op.
Og det er her de fleste kraftige forhjultrækker falder igemmen.


Her er et fint eks. på en bil der er lavet rigtig fra start af .
Dog lider den lidt af at der ligger en stor tung V6 på 3.75l ude foran.
http://www.youtube.com/watch?v...

Om hvis man vil se lidt mere af den
http://www.youtube.com/watch?v...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 23-11-2009 12:06:35.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 13:20:38
Svar/Indlæg:
20170/383

#48

ja selvfølgelig linker du til en af dine elskede alfa'er.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at førnævnte Focus RS rykker fra den Alfa du linker til, både i sving og acceleration osv. En focus er i forvejen en af klassens mest velkørende og styrende biler.

Hvad angår RS'ens undervogn, så er det ikke bare en opstrammet standard undervogn.


#50
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 13:22:53
Svar/Indlæg:
301/42
#44

Hvis du synes en T5 er sløv kontra en meget langsommere 2.4 170hk, så er det sgu dig der er noget galt med. Det siger jo sig selv at den er noget hurtigere. Tror sgu heller ikke en s60 med 220hk kan tage en t5, og endda ligefrem "æder" den, er langt ude. Der er ikke nogen af dem der er super hurtige, men 220hk er jo ikke ligefrem det vilde, men kommer jo an på hvad man normalt kører i.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 13:25:38
Svar/Indlæg:
20170/383
#50

En T5 er heller ikke sløv 🙂
Men en 2,4T har bare et langt mere jævnt træk.

Jeg ville nu gerne have en T5, men bestemt ikke med automatgear, det fungere slet ikke.

Men en 170hk eller 200hk vil jeg gerne have med automatgear, det kører meget bedre.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
23-11-2009 14:15:17
Svar/Indlæg:
5679/460
Trist og høre at folk ik gør deres job rigtig jeg ville ringe til dem og høre om du ik ku få en form for Erstatning ...det ku jo ha været meget værere end det var ....så men jeg håber din kone er kommet oven på ...for det må da være et stort chock


#53
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 14:43:28
Svar/Indlæg:
301/42
# 51

Skriver jeg den er sløv?

Har kørt i en v70 t5 med auto, og synes nu det fungerede ganske udemærket.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 14:46:25
Svar/Indlæg:
20170/383
#53

jeg skriver bare at jeg er enig med dig.

Problemet med T5 og automatgear er at du er nødt til at pedalen helt i bund før der sker noget, jeg oplevede en langt mere jævnt acceleration både i 170 og 200hk modellerne, begge med automatgear.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 14:59:52
Svar/Indlæg:
2072/117
For at få snakken lidt væk fra Volvo, så skal næste bil klart være den nye 5-serie fra BMW 😛

Den skal godtnok først lige udkomme, men ser godtnok lovende ud!


#56
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 15:23:18
Svar/Indlæg:
301/42
#55

Ja og dyr hvis der bare skal være lidt skub i den og udstyr. 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 15:38:38
Svar/Indlæg:
20170/383
#55

Der er også forskel på folk der køber BMW frem for Volvo, og omvendt 🙂

Jeg vil gerne have en volvo for at få kvalitet og plads til en nogenlunde okay pris 🙂

Men skal op i en temmelig dyr BMW eller Audi for den sags skyld, for at få samme plads og udstyr.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:04:29
Svar/Indlæg:
2072/117
#56 & #57 Nu skrev jeg også at nuværende bil er en S80 af sidste model så det går nok.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:06:00
Svar/Indlæg:
3340/386
Weird tråd denne her. ik en skid om hardware + pc.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:06:23
Svar/Indlæg:
20170/383
#58

okay, og ??

#59

Er soap-box foraet noget helt ny for dig ??


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-11-2009 16:09:23.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2009 16:07:42
Svar/Indlæg:
14079/622
->#59

Det er derfor den er oprettet i "Soap-Box" 🙂


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:13:28
Svar/Indlæg:
2845/99
#45

Negativ igen, har lige stået med en her i fredags som en af de første privat ejede 2009 modeller, opslagene siger klart og tydeligt de 2 første gear er heste begrænset (igennem nedsat turbo tryk) og det kan tydeligt mærkes når man kører i den, men det er trods alt stadig verdens hurtigste forhjulstrukkede bil ❤ Selvom momentet var begrænset (som det jo også er grundet nedsat turbo tryk) vil den stadig flå hjulene rundt ved 305heste...


#50

Syntes næsten du burde ringe til BSR og høre dem om det.... Jeg har prøvet op til flere gange på arbejdet og følge med en v70 T5 med automat gear og en enkelt gang manuel... Jeg snupper ham lige i starten så let som ingen ting det er først ved 70 km/t at han begynder at vinde ind på mig igen da den går 95 i andet gear sådan en T5 hvor jeg bliver nødt til at gå i 3 gear... Men alt under 140 km/t henter den mig ikke... Husk jeg har mit VVT hjul på indsugningssiden, T5 sidder på udstødningssiden, så den hjælper intet i de lave omdrejninger.... samt jeg lige har 100kubik mere at give moment af 😉

Og husk at jeg ikke skrev bilen var sløv, men at den var direkte kedelig og føltes sløv at køre i.... det er lidt som en mustang, en stor flyder som bare er blevet pumpet.... den er hurtig, men føles af den kan slet ikke hamle op med foreksempel en tunet sugemotor eller en forhjulstrukket bil med meget tryk 😉

Volvo automat gear har bare aldrig været det bedste, sådan er det bare... det fungere rigtigt skidt i de større modeller (T5, T6 og V8).... Samt at det skærer næsten 1 sekund af accelerationstiden, så det siger vel lidt om det....

Og om du syntes det virker fint skal jeg ikke blande mig i, men jeg ved bare at hver eneste volvo mekaniker bander og svovler over hvor meget der går tabt når man smider en automat kasse på....


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:16:08
Svar/Indlæg:
5474/39
#57
Typisk er BMW= Big money wasted, som jeg kalder det et mærkevare. Det samme gælder for Audi og mange andre mærker.

Dog er jeg nok mest til Volvo og franske biler... 🙂

#62

Ford mustang, med cabriole er en vild bil. Hvis man tuner den, så skal jeg love dig for den kan stejle. Så den engang til gaderace i vestjylland....


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 23-11-2009 16:23:13.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:18:01
Svar/Indlæg:
20170/383
#62

Har siddet og googlet selvsamme begrænsning. Har ikke kunne finde noget som helst andet end hvad jeg allerede har skrevet.

Det er jo ikke kun ved volvo der bliver sløv af at få en almindelig gammeldags hydraulisk auto.gearkasse på.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:19:19
Svar/Indlæg:
2845/99
#63

Du kan slet ikke sammenligne en volvo mod en audi eller bmw.... er et helt andet marked og jeg vil da sige at man ikke skal ligge specielt mange penge mere før du har en bmw som er hurtigere end diverse volvo du nu finder.... en V70 T5 koster godt og vel 700.000kr, hos BMW kan man lige fiske en 325I/D (helt klart D) som der en del mere spark i.... 5 serien tager man så en 520D med 189 heste 🤣

Samt at BMW generelt bare virker mere som kvalitet og mere gennemtænkte løsninger og et noget pænere motorrum, for ikke at glemme man har opnået baghjulstræk 🤡


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:20:03
Svar/Indlæg:
2845/99
#64

Nej siger jeg heller ikke, men er nu flere automat gearkasser som gør det en del bedre, foreksempel bmw´s eller det gyldne DSG 😛

Det står hos ford selv 😉 Samt at vi kan gå ind på tester og se hvordan begrænsningerne ligger og se om de virker ved kørsel 😳 Dog havde denne fået det fjernet efter kundens ønske 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hansen2605 d. 23-11-2009 16:21:31.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:28:02
Svar/Indlæg:
5474/39
#65
kvalitet er et vidt begreb, lidt i stil med sige en bil... 🤡

Jeg ved godt BMW er trukket på baghjulet. Det er nogle som godt kan lide køre med, hvilket ikke siger mig så meget.

Tror jeg har noget lære... 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:30:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#66

Jamen det re rigtigt, men de nye elektroniske auto.gearkasser kan jo heller ikke rigtigt sammenlignes med en gammeldags.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:40:21
Svar/Indlæg:
2845/99
#68

Nu er sådan en volvo gearkasse altså rimeligt meget hen af bmw´s (dog stadig en transaksel) men de er bare ikk sat op til at køre lige så aggresivt... Er mere der problematikken ligger....

Volvo er stadig også en elektronisk gearkasse, dog har den stadig hydraulik til at skubbe de forskellige ventiler rundt (dog er jeg ikke sikker på T6erens gearkasse, mener den er fuld elektronisk? Den kører heller ikke med taktkæde eller tandrem, så det er volvo´s store eksperiment 🤡


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:42:41
Svar/Indlæg:
20170/383
#69

Det kan måske forklare lidt af hvorfor en T5 aut. er så mere mere død end en T5 man.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 16:46:27
Svar/Indlæg:
2845/99
#70

Ja men en v70 T5 er ikke meget mere levende at køre i, efter min mening 😛


#72
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:33:10
Svar/Indlæg:
301/42
#62

Jeg er lige ligeglad om de mekaniker ikke kan lide den, synes stadig den kører ganske udemærket, og har kørt diverse t5 med manuel. Stadig er det bare min mening

#58

En 5-serie er stadig noget dyere end en S80, hvis der skal være noget motor og ikke mindst udstyr.

Derudover går du i skole, så mon dog det er din S80, men mere dine forældres, og hvis de må være med, kan jeg da godt slå en lille S80!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af UGP d. 23-11-2009 21:35:21.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:37:26
Svar/Indlæg:
20170/383

haha. ja en 20 årig med en S80, har jeg alligevel aldrig set før.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:45:12
Svar/Indlæg:
2845/99
#72

På ingen måde, en T5 står som jeg siger i 700.000kr når vi snakker v70 serien, det kan du rulle i en BMW 325i (som er hurtigere, samt det er stadig stc, dog en anelse mindre, men er godt nok ikke meget) eller en 520i som dog er 53.000kr dyrere, men noget mere lækker.... Dog er 325i 100.000kr billigere? Hurtigere motor? Mere udstyr? Mere at diskuttere?

Sjovt at du begynder at snakke om han er 20 år og han ikke kan eje en s80, du nævner ikke selv hvor gammel du er....

Vi har da på fast basis en 21 årig knægt der har en S80 v8, så det ser jeg intet problem i.... Om det så er narko eller han har lavet en heldig 7er ved jeg ikke, men han ejer den da i eget navn og hele skidtet....


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:50:38
Svar/Indlæg:
20170/383
#74

sagt på en anden måde. Det er temmeligt usædvanligt at 18-20 årige kører i volvo S80, eller meget usædvanligt endda 🙂

Var slet ikke klar over BMW var så dyre. så er jeg da endnu mere glad for at jeg er volvotilhænger 🙂

Kunne aldrig drømme om at give så mange penge for en bette BMW. Så købte jeg sgu en Focus RS 🙂


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:55:56
Svar/Indlæg:
2845/99
#75

Er jo svært at sammenligne, Focus RS kan du ikke lige ligge en vaskemaskine om bag i 😉

Ellers hopper du bare på 135i 😉 Så har du smæk på banditten igen, dog er det ikke lige noget enhver bmw forhandler har holdende :no:

Vil da sige at de fleste af de kammerater jeg kender kører i biler over 100.000 klassen og gerne med 2 eller 3 bogstaver bag på 😛 GTI, GSI, MV6 osv. er mere eller mindre almindeligt ved unge knægte nu om dage... Og trods alt siger #58 at det er en ældre s80 han har så mon ikke det er en 2.4 liters som min egen fra 1999-2000? Så er det altså ikke voldsomt dyrt igen... dog er S60´eren jeg har nu den dyreste bil jeg har haft :no: Men ikke den hurtigste 🤡

Og jeg er trods alt ikke specielt gammel igen 😳


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 21:59:34
Svar/Indlæg:
20170/383
#76

Skal vi vædde på der kan være en vaskemaskine i en focus ??
Min nuværende bette lortefiesta har kørt rundt med et halvstort køleskab bagi, og også en vaskemaskine i. Dog ikke samtidig hehe. Men begge gange med bagsmækken lukket helt. 🙂

Hurtig er heller ikke altid det afgørende 🙂
Sådan en S60 kører fantastisk godt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-11-2009 22:01:54.


#78
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:03:08
Svar/Indlæg:
301/42
#74

Du sammenligner en v70 med en 3 serie? Der er jo noget mere plads i en v70, og de er ikke i samme liga, tag en 5 serie, og så brug s40 serien til bmw 3 serien.

En 520i 53k dyere og ved du hvad udstyr koster til den? Nej, fordi så vidste du at den bliver noget dyrere! Derudover ved jeg ikke hvor du for den pris fra med t5, du kan tage en 2.5t til ca. 700k. Den har 231hk vs 170hk - ja, hvilken er mon hurtigst!

Vedr. alder jeg er 23, og jeg skriver ikke jeg har nogen specielt bil, dog at jeg har prøvet diverse biler, og mine forældre godt kan slå en s80, hvis vi skal være seje online! Og nej tror stadig ikke han har en s80.

Mere at diskuttere, haha


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:04:24
Svar/Indlæg:
2845/99
#77

Syntes nu hastighed betyder meget for mig.... Kan simpelthen ikke leve med en langsom bil, havde min første bil (golf 3 1.8 8v 90heste) i 2 uger så blev den skudt afsted igen og byttet ud med en opel vectra b v6 😳

Hehe ja men du har godt nok heller ikke meget plads tilbage så 😐 Skal dog ikke snakke for højt, kan dårligt nok have 2 sportstasker i min s60 😳


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:06:39
Svar/Indlæg:
20170/383
#79

Jamen det er da ikke meget ved at have en sløv bil. Enig i det. Men at have en raket der er skod at køre i er jeg slet ikke interesseret i. En S60 med 140hk kunne jeg sagtens nøjes med, den er bare for bette.


#81
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:07:00
Svar/Indlæg:
301/42
#76

Læs nu hvad han skriver!

"#56 & #57 Nu skrev jeg også at nuværende bil er en S80 af sidste model så det går nok. "

"Den S80 2.5T jeg leger rundt i har 230 eller noget efter den blev chippet (210 standard) og hvis man smider flere i kan den simpelthen ikke få ordenlig fat, meningløst at smide flere heste i. "


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:37:39
Svar/Indlæg:
2845/99
#81

Mig som var for hurtig og slap dog af.... En ting er du farer sådan op, men at du ligefrem sidder og kræmmer dig over at han har sådan en bil, er det ikke lige lavt nok? Om det er hans egen eller daddys kan du da være ligeglad med? :no:


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:41:03
Svar/Indlæg:
2845/99
#80

Desværre følges komfort og fart desværre ikke rigtigt ad for under 1 mill :no:

Og er trods ikke alt for gammel så min ryg kan godt klare en hård undervogn 😀


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:42:43
Svar/Indlæg:
20170/383

#83

Synes ikke det ville gøre noget med en maserati i indkørslen ellers 🙂


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:43:06
Svar/Indlæg:
638/62
#0

Shit, godt der ikke skete noget...

Men vil som peugeot ansat gerne lige ligge vægt på at fejlen (denne gang) IKKE er mærke orienteret, og den mekaniker skulle self. bortvises right away...



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:44:56
Svar/Indlæg:
2072/117
Nu diskuterer i pænt meget om hvad jeg har skrevet, men har aldrig skrevet at jeg er ejer af bilen.

Hvilket stadig ikke betyder jeg har løjet eller noget, men ved stadig at det i princippet er mig der har bestemt de sidste 3 biler som har været ejet i familien, og sidste gang da valget faldt på S80'eren var snakken bestemt også inde på den nuværende 5-serie og privatøkonomien er ikke blevet negativt påvirket af finanskrisen.

Så har tilbagelangt pænt mange km. i bilen, og har intet behov for at "bevise" det.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:45:19
Svar/Indlæg:
2845/99
#85

Lige frem bortvises ved jeg nu ikke, vi er alle mennesker, så sådan noget sker altså bare.... hvis man ikke kan acceptere en fejl tror jeg verden vil stå pænt meget uden arbejde overhovedet 😳

#84

Nej tror jeg de færreste mennesker ville have noget imod 😉

Dog lander de heller ikke lige helt på gaden for under 1 mill 🤡


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:49:49
Svar/Indlæg:
20170/383
#86

Det er ellers ikke fordi du holder dig tilbage med at få det til at virke som om det er din dyt.

#87
Var forresten til frankfurt motorshow i år. Uha alle de fine biler hehe 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-11-2009 22:51:47.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 22:54:57
Svar/Indlæg:
2845/99
#88

Kommer ikke rigtigt til sådan noget desværre, jeg plejer bare at tage op til volvo fabrikkerne i sverige når de holder forevisning på nogle af de nye biler og engang imellem ford motorcompany 😛


#90
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:02:03
Svar/Indlæg:
301/42
#82

"Kræmmer" mig over en S80, det tror jeg ikke. Nej, nu startede det med at grundet en s80, var en 5-serie intet problem at købe, derfor synes jeg det er interessant at vide hvem der ejer bilen, da det giver en større indsigt i hvad en bil reelt koster.

Derudover var der ikke meget at diskutere i det jeg skrev, men bare at jeg skal slappe af, fordi du ikke læster teksten.

#86

Nej, du skriver det ikke direkte, men noget som "nuværende bil er S80", gør at du ikke ligefrem starter med at skrive eller antyder at det slet ikke er din


#91
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:13:21
Svar/Indlæg:
4657/53
Hvor hurtig en bil er. har det meget og sige hvor meget den vejer køreklar.
Vægt er den helt store dræber.
Sådan en stor spand som en volvo S80 vejer vel 1750kg køreklar men en mand i. og den har 230hk = 1750/230=7.6kg pr hk.

Så kan man tage den gamle Alfa 156 2.5V6 med 190hk jeg har haft og den vejer 1300kg køreklar. 1300/190=6.8kg pr hk. og den er da også hurtige end en volvo med 40hk mere og en turbo.

Her kan man virklig se det. Renault har 226hk og Ford RS har så 300hk. Ford har så 74hk mere. dvs en punto mere i motorrummet.
De går til tykkere tæpper /AC osv.

http://www.youtube.com/watch?v...




tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:17:30
Svar/Indlæg:
20170/383
#91

Ja og renault'en er strippet for alt hvad der gør den anvendelig som bil, og har samtidig bur monteret. Så Focus'en er da så langt mere anvendelig. Eneste sted for renaulten rykker fra den er jo på de helt snævre strækninger, med sving.


#93
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:28:36
Svar/Indlæg:
301/42
#91

Det har du helt ret i, men nu snakkede vi om en 520 og en S80 🙂


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:30:48
Svar/Indlæg:
2072/117
#91 Lotus 😛

eller...

Formel 1 😀

De kører jo som død og helvede, men det skyldes ikke de har 1001kh, men derimod at Vægt/Hk er sindsyg godt, hvilket vel også har været en af de væsentlig store ændringer på sports biler de sidste par år (hvis man ser bort fra elektronik) brugen af kulfiber bliver mere og mere udbredt, pga. lavere vægt.


#95
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:36:57
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg fandt lige den her. S80 T6 aut. mod en Alfa 164 3,0v6 24v . en 15år gammel Alfa.
Begge biler der kan bruges til daglig. Alfa er nede med små 50hk.

http://www.youtube.com/watch?v...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:42:02
Svar/Indlæg:
20170/383

#95
åhh jamen de fantastiske Alfa'er - hva Riis.

Der findes så mange velbyggede biler på markedet. italienske biler har vist aldrig været der iblandt. Men ja, de rykker da måske meget godt.

Alfa eller Volvo. Det er jo ikke engang et valg. Folk der køber Alfa vil jo end ikke overveje Volvo, og omvendt.

Folk der køber Volvo køber kvalitet og kram. Folk der køber Alfa køber noget der lugter lidt at sport og design.

#94

De har jo stadig omkring 800 hypper, så jeg vil nok mene de er okay mange hypper 🙂


#97
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:45:38
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg søgte faktisk efter volvo og at der så var en alfa med gør jo ikke noget 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 23:50:11
Svar/Indlæg:
20170/383

tjaa... Som konebil er sådan en Alfa da sikkert fin nok 🙂


#99
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:00:08
Svar/Indlæg:
4657/53
Den her er til dig Tom . En fin gammel dame med lidt nye dele i motoren. ( det er mest motorlyden)
Den køre i midtjylland.
http://bilgalleri.dk/vid_vis.a...

Den tror jeg ikke du sender konen ud i . Den vil du selv ha 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 24-11-2009 00:02:13.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:13:47
Svar/Indlæg:
2072/117
#96 Tror stadig godt du forstod hvad jeg mente, ellers er den her video et meget godt eksempel:
http://www.youtube.com/watch?v...

M5'eren er den med flest hyppere i video'en, men stadig den langsomste når de kører rundt på en bane, dog ikke på langsiderne, men det har jo sådan set ikke meget med ræs at gøre.


#101
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:15:25
Svar/Indlæg:
20170/383
#100

Jamen næsten alle Lotus' biler er jo eksempel på at hypper ikke er alt 🙂


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:35:22
Svar/Indlæg:
549/118
#101
hvad vejer så de lotus"er ?


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:46:05
Svar/Indlæg:
2072/117
#102

Take your pick:
http://bilmagasinet.dk/market/...

Edit:
Hvad jeg ville mene er hurtigste model står til 1010kg som køreklar + fører og det kan jo variere meget 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jesper bb d. 24-11-2009 00:46:51.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 00:49:08
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg har en Pug 205 Roland Garros på 1,4, det er rigeligt til mig. I andre har for mange penge eller drikker for lidt :)


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 06:38:37
Svar/Indlæg:
2845/99
#104

For mange penge er mit bud 😳


#90

Hvis du nu kiggede på bmw.dk og hentede deres prisliste så kunne du jo se at man kunne få en 525i (eventuelt en 523i hvis man kan gå lidt ned i heste) for samme pris som en s80 2.5t


#106
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2009 12:55:03
Svar/Indlæg:
301/42
#105

Endnu engang ekstra udstyr, er det ord virkeligt så svært at forstå. En 5 serie med lidt godt i bliver hurtig dyr, hvis der skal lidt læder i osv osv.

Generelt kan du få nogle ok prissatte udstyrspakker til volvo.


#107
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 16:20:59
Svar/Indlæg:
4657/53
Tilbage til tråden .
Hvordan gik det så med den C4 er den blevet lavet eller hva . 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 17:16:28
Svar/Indlæg:
5474/39
#104
det kan også være de bare tjener godt. Jeg har heller ikke råd til det store, men det går nok. Køre af og til rundt i en Mazda med 1.3I motor.

Dog er det da altid godt med whisky, når man er i byen. Bare for dyrt drikke sig fuld i når de bedste flasker koster 300 kr med engelsk moms. Ellers er det godt med noget Carlsberg og Tuborg. Fur når der er sket noget godt, som skal fejres.. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 24-11-2009 22:29:39.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 19:43:35
Svar/Indlæg:
2845/99
#106

Hvis du nu bare tog dig tid til at læse bmw´s side som jeg har nævnt for dig op til flere gange så kunne du jo eventuelt se at deres udstyr ikke koster en pind mere end volvo.... er det ord virkeligt så svært at forstå Hvis du da bare tog dig tid til at læse på lektien kunne du da måske havde brugt det ord, men lige nu er du bare en stor spade som har taget munden for fuld....

Svigerfar har arbejdet hos terminalen brøndby som salgs chef og er selv inde for bilia som automekaniker, så ved udemærket godt hvad tingene koster... Bmw er billigere i reperation end volvo desuden, så flere penge sparet på det lange løb....


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 19:45:21
Svar/Indlæg:
2072/117
I glemmer også at det er de færeste som betaler listepriser.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 20:02:42
Svar/Indlæg:
2845/99
#110

Lige præcis, er ikke unormalt folk løber med en 320 eller 520 hvor de næsten har fået smidt alt ekstra udstyr efter sig....


#112
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:17:05
Svar/Indlæg:
301/42
#109

Jamen, det vil jeg da gøre. Nu kan det jo være svært at samligne direkte, men lad os da tage et par eksempler.

Bluetooth til mobil, hos volvo ca. 8k og hov bmw ca 17k, hmm, nej det kan jeg godt se, der er sgu ikke forskel.
Cd-boks til 6 cd'er, ca. 6k hos volvo, og bmw ca 9,5k.

Igen er en så simpel ting markant dyere. Derudover prøv for sjovt at sammenlign en 2.5t Summun til ca. 660k kr. med en BMW 520i (wow hele 170hk!) til ca. 700k kr i hvad udstyr de har. Så putter du bare det volvoen har med den pakke i bmw og så kan du skrive prisen til mig! Men bliver svært at komme med en rigtig god pris eftersom den allerede nu er dyrere end volvo og se nu hvad en bmw kommer med std. (Ik det vilde vel??)


En anden ting som kan diskuteres er om det ikke er bedre at samligne en 523i, de minder mere om hinanden, og så koster den pludselig 742k kr. I forhold til en "base" 2.5t er der jo kun en lille forskel på 162k kr. Men kan godt se det nu, at en S80 koster sgu det samme som en 5-serie, du har ret! 🤡


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af UGP d. 25-11-2009 00:27:33.


#113
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:20:01
Svar/Indlæg:
20170/383

Kunne i piger mon ikke lige finde ud af at holde en ordentligt tone ?? Det kan vel ikke være SÅ svært ?? 😴


#114
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:28:25
Svar/Indlæg:
301/42
#113

Bedre nu? 🙂 Har fjernet den linie du nok referer til, men svært når man bliver kaldt en spade


#115
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:35:17
Svar/Indlæg:
20170/383
#114

Jamen i er jo begge spader, så helt forkert er det jo ikke hehe 🙂


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 06:58:52
Svar/Indlæg:
2845/99
#112

Prøv igen at læse i #74 hvad jeg skriver, ved udemærket godt at bmw 5 serien er 53.000kr dyre, men en klasse noget højere.... Volvoen skal du altså også lige regne med du skal ligge 14.000kr bare for at få radio og 4 højtalere i alt? Der har bmw standard 6 og noget bedre lyd end volvoen kommer op og får? Er kun summon modellen som har volvo halv læder indtræk, alt andet er stof, (mindste pakke 26.500kr) mindste alufælge koster dig 16.000kr.... Samt det ikke engang er metallak du får din volvo i, 23.000kr....

Men prøv at kør tingene igennem, de priser ender med at opveje hinanden ganske fint skal du se...

Du kan ikke lave din sammenligning for en blåtands modtager og cd boks, du skal få bilerne til at matche hinanden og der kommer der altså mange ekstra udgifter til volvos side...

Eventuelt gå ned og snak med bmw om det, jeg har snakket med svigerfar og han har også læst tråden igennem og han mener det samme som mig i #109, du har ingen idé om hvad priserne er og du har kun lige fundet noget hurtigt du kunne se der var dyre....


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 10:18:54
Svar/Indlæg:
5474/39
#116
kan sikkert også få rabat på Volvo, hvis man går ned og snakker med dem.

Dog vil sige du får mest for pengene ved en Volvo. Dog er kvinderne nok mere vilde med Big money wasted, men dog kan mindre også gøre det. Når man råber efter kvinder ud af bil, gør det aldrig igen.... 🙂


#118
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 13:53:28
Svar/Indlæg:
301/42
#116


For det første, så omhandlede det en S80 kontra 5-serie, og der er en forskel på 162k kr (i basis version) ikke 53k kr.! Der skal lidt udstyr i for bare at komme op på den pris.
Derudover er der jo anlæg std. i, hvor du du har mulighed for at købe et high performance, som ja koster 14k, og de andre mulige løsnnger som er rigtig gode anlæg/højtalere (som dog koster, men gør det jo også hos bmw. . Det med fælge, hvis du tager summon følger der std. 17 alu med, så er vel ikke så ringe?
Jeg kan godt lide du også skriver metallak, for er der da det med bmw? Nej, der koster det 21.5k.

Så alle de omkostninger du har fundet gør intet, da ca. de samme penge skal bruges på bmw'en. Jeg har set hvad bmw koster, og det er helt vildt så lidt man får, med lidt udstyr osv. Det samme med fx. MB, der kan du købe en CL til over 2mio, og stadig skulle betale 500k kr til udstyr. Og det er mest af alt takker være vores urimelige/lorte reg. afgift!

Når alt kommer til alt får du bare mere for pengene ved køb af en volvo kontra bmw (som #117 også siger), er vel ikke så svært at accepterer? BMW målgruppe er jo heller ikke nødvendigvis den samme som volvo, og derfor er det vel ikke så underligt at prisfastsættelsen ikke er den samme?




Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 15:05:14
Svar/Indlæg:
5474/39
#118

Vil sige det sådan BMW er for folk, som vil score masser af damer. Der tjener en udmærket løn, så hjælper sådan en bil meget. De danske kvinder bliver mere eller mindre våd nå de ser sådan en bil. BMW kan styles helt vild meget med skørte i plastik og meget mere....

Volvo mere er til mere modne mænd. Der er nok plads, man er lige glad med om moteren ikke er baghjul træk. Man skal ikke ud score masser af kvinder i den. Den er ikke på nogle punkter en fisse magnet. 🙂 Typisk kan man ikke style en Volvo helt vildt meget, med plastik og andre ting. Volvo virker mere solid bygget, når man gå hen mærker hård hedden. Lyden ikke den bedste i volvo, men stadig ikke style car.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 25-11-2009 15:06:15.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 16:17:15
Svar/Indlæg:
2845/99
#118

Ja der sidder højtalere i, men du har ingen funktionel konsol? jeg har siddet i jeg hver ikke hvor mange år efter hånden og eftermonterede konsoller i hulrum på volvo, for det er ikke standard udstyr?

Der er præcis 53k pris forskel på en sprit ny S80 T5 og en bmw 520D sedan.....

Spurgte svigerfar om metallak (skal have omlakeret min egen, en pap hat som har bakket op i min bagkofanger.....) Metallak er standard på en 5 serie, med mindre farven ligger ude for det faste farveskema (sort, metalsølv, koksgrå og hvid mener jeg den sidste var)

Summon pakken til en S80 koster 50k ekstra cirka da du så får 2 zone klimaanlæg med i hatten.... standard på en bmw 5 serie ved køb af udstyrspakke.... BMW´en lander maks 20k dyre, men du har en noget mere gennemtænkt bil, ligeså hurtig, samt billigere arbejdsløn/reservedele på din bil fremover...

Har snakket med sælgerne på mit arbejde om det da jeg skulle haven s60, S80´eren er ikke lanceret som en luksusbil som skal konkurre med alt andet på markedet, den er lanceret fordi volvo manglede en sedan version af v70´eren og noget som kunne spille lidt op imod audi a4 og bmw 3 serierne...

Nu ligger S serien (pånær S40) sig meget tæt op af de samme folk som går efter det samme i den klasse biler sig langt op af bmw og audi som sætter standarderne i den klasse og så må de andre bare følge trip trap træsko....

Men syntes du burde tage ned og se hos din lokale bmw forhandler og bagefter ud hos en bilia scaniadam så kan du jo høre sælgerne....

Og bare for at lukke den helt af, så tager jeg 2 prislister med hjem og tager billeder af det af en S80 T5 og en BMW 520D (selvom den er noget af en klasse over) og så kan du hurtigt se at de 2 biler lander på det samme ekstremt hurtigt....

Bare navigation i en volvo skærer 3/4 af differencen op til bmw af...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hansen2605 d. 25-11-2009 16:55:36.


#121
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:16:43
Svar/Indlæg:
301/42
#120

Så ligger vi bare de 14k oven i, og så er differencen ca. 140k kr mellem S80 2.5t og 520i.

Svært at samligne en S80 T5, når den ikke findes! Derudover så samligne med modeller hvor motoren er ca. den samme, du kan jo ik tage en V70 T5 (hvis det var den du mente) og så en sølle 520d eller 520i. Så må du tage en 525i og så er bmw endnu dyere.

Det fremgår ellers meget klart af prislisten, at metalak IKKE er std!

En S80 2.5t Summon koster 660k kr, det er 40k kr difference til 520i og kontra 520d (fatter ikke hvorfor det pludselig skal være en diesel nu!!) 53k kr. Og BMW skulle være hurtigere, nej er den jo ikke: Volvo 0-100 7,3 og bmw 8,7 (vi snakker 520i, som vi hele iden har) Er de tal svære at forholde sig til? Og er det ikke logik?

Skal forstå det rigtigt. Sælgerne sagde at S80 konkurrerer med 3-serie og A4? Det er da det dummeste jeg længe har hørt, prøv nu at tænk lidt logisk!! Hvis du bare for sjov søger lidt på nettet, fremgår det alle steder at det er mod 5-serie, a6, e-klasse osv.

Hvad vil du med to prislister, når de fremgår på nettet, hvor jeg også har fundet tallene?

Alt i altmå konklusionen stadig være at som udgangspunkt koster en S80 2.5t 162k kr mindre end en 520i, er den så ikke billigere? Derefter kan du så taget det lydanlæg, så er der 140k kr tilbage, ergo den er bare billigere. Du får mere bil for pengene, det skal man vel ikke være så klog for at forstå.

Generelt fatter jeg ikke hvor du får alle dine ting fra, hvis du kigger på facit nemlig prislisten over udstyr, følger der ikke en skid med bmw, og delene er derimod dyere (undtagen den radio, men koster ikke 162k kr).



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af UGP d. 25-11-2009 19:18:39.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:28:59
Svar/Indlæg:
2845/99
#121

Øhh? Det der viser bare hvor meget du har sat dig ind i tingene, virkelig en noob kommentar, ville give den sygeste kvajebajer omgang på værkstedet hvis du sagde det....

Er du fuldkommen væk? S80 T5? 2.5T?

Nu er det sådan at T5 (som os ældre volvo mennesker kender T5 motorne for 850 tid osv, T5R) ikke bliver produceret mere overhovedet? Det er mange år siden det show stoppede med hvor det lav lavtryk (2,3T) og højtryk (T5)
T = turbo
5 = 5 ben/plejlstænger/stempler you name it?

Hvis du ikke engang er så langt med så kan jeg squ ikke tage det seriøst....

Faktisk sødt du lige troede du havde opdaget noget vigtigt 😳

lol

Jeg er slet ikke med hvor du har prisen for at en S80 T5 koster 162k mindre end en bmw 520i?

520i = 700k rent

Så med mindre du har fundet en s80 T5 til 538.000kr, så sidder du enten og kigger på svenske priser eller så sidder du og søger på biler på brugte biler.... Vi har en stående ovre hos os (T5) står til 632.000kr uden udstyr.... som så ender på 650.000kr med udstyr som en BMW 520I har standard....

Angående fart var det mig som tænkte i 3 serien, my bad...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hansen2605 d. 25-11-2009 19:47:04.


#123
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:46:56
Svar/Indlæg:
301/42
#122

Nu er det volvo selv der kalder den S80 2.5T, så de er sgu dumme! Derimod er der en T6, men du finder bare et link fra volvo's hp, hvor der er en S80 T5, den betegnelse?

Du kan ikke finde ud af at åbne en prisliste på volvo's hp, er det for svært ?

2.5T Base 6 (man.) 231 11,6 206 2.250,- 580.901,- D

De 162k kr. kommer da jeg tog differencen mellemn ovenstående og en 523i som koster 742k kr, hvor motorne passer mere overens, hvad angår HK/acc osv.

Men 162k kr, er ingen forskel ? Svar venligst.

Jeg fatter ikke, at du ikke kan se at BMW generelt bare er dyere end volvo - ligesom med så mange andre bilmærker, du får heller ikke nogen kæmpe MB til 700k kr (slet ikke med udstyr). At der så er en masse andre parameter, som man også vægter er noget andet, fx. brand.



hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:57:26
Svar/Indlæg:
2845/99
#123

Nu kaldes en C30 2,5T også T5 hvis du kigger på bagklappen, S40 T5, V50 T5 skal jeg blive ved?

Ford focus ST (2,5T motor) Ford mondeo 2,5T (også en T5 motor) Volvo kalder selv deres mindre modeller T5 fordi det ligger mere op til sport, men har taget afstand til det navn i de større modeller da de ligger mere op til blød hat.... alle har det samme i heste og moment....

Nu sammenlignede jeg med en 520I da jeg lige havde en huskefejl, så det er lidt kvajet af dig at du sidder og begynder at sammenligne med en helt tredje bil end hvad jeg egentligt har lagt de første tal op af?

Sjovt du nævner at S80´eren bliver stillet op mod A6, 5 serien osv, bilen er ikke større eller mere rummelig end en E90/91....

Og typisk når denne bil endeligt bliver testet i denne klasse er det v8 momentum de ligger op imod (1 mill), typisk bmw 535i eller 545i og mercedes e500 osv. da det er den eneste til prisen kan ligge sig imellem de tunge drenge....

Sidst jeg så en test af den nye s80 (som lige er kommet) var det ganske vidst en s80 T5 mod en a4 2.0 FSI og 325i

A4 vandt dog, men er sagen uvedkommende, så det med at den skal ligges imellem A6 og 5 serien er lidt noget værre noget du har fået hevet dig ud i....

162.000kr kan jeg da ganske vidst godt give dig ret i er penge i forskel, men det er som at sammenligne en c1 mod en c5....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hansen2605 d. 25-11-2009 20:01:17.


#125
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:15:24
Svar/Indlæg:
301/42
#124

Så beholder vi bare den 520i, det er stadig 120k kr forskel?

Ville ellers være mere neturligt at samligne motorklassen, men det er du måske ikke enig i? Ellers så samligner jeg da bare en m5 og med t6 (sat på spidsen), ville ikke gøre prisen bedre.

Kan stadig kun grine af at du sidestiller en 3-serie med S80, tror det er godt de gemmer dig væk ude i værkstedet!

Orker ikke diskuterer mere med dig, som at snakke med at dør. At det er svært at forstå at der er en prisforskel på 120k kr ( endda sammenholdt med en mindre motor i bmw) er mig en gåde. Og du derudover ikke forstår at ikke alle bilmærker prisfastsætter sig på samme måde grundet diverse parameter, beviser bare din viden eller manglende. Så bmw og volvo får du ligemeget for pengene, som med VW og audi, det er det samme (eller er det!)

Du kunne også kigge på bmw differentiering sammenhold med volvo, og logisk se at prisen naturligt vil vøre højere.

Men som sagt orker ikke mere, og tak for den gode diskusion



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af UGP d. 25-11-2009 20:25:53.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:25:51
Svar/Indlæg:
2845/99
#125

Tror faktisk det er bedre du ikke handler eller arbejder med biler, så ville du da ende i basta når du først har fået snakket kunden ind i dit show...

Hvis du skal sige noget ondt om andre, så lær dog at stav det rigtigt....

Og som jeg endnu engang skriver så kan du ikke sammenligne din s80 mod en bmw 5 serie da det er en helt anden klasse de ligger i....

Men hvis du er så overbevist så send mig dog et link hvor de tager den op imod en 5 serie i samme prisklasse...

Nu er VW og Audi under det samme mærke (VAG) så ja det er det samme, det ene satser bare mere på udseendet og at give mere luksus til kunden....

Så du ruller da rigtigt på skinner idag^^

Sikker på det ikke var din far som var ude og køre den v70 t5 med automat gear (er faktisk fedt du siger der ikke er noget som hedder t5, men alligevel bruger du selv ordet, hold da helt op du har været heldig i den her tråd) imens du sad ved siden af i barnestolen?


#127
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:31:46
Svar/Indlæg:
301/42
#126

Haha, det sjove er at jeg har mulighed for at købe fx en 5-serie, det får du aldrig!

Du kan fx. læse bilmagasinet, andre test at de sammenholder med de mærker, men ellers vil jeg gerne se en masse test med 3-serien, det må du jo kunne fremvise?

Ved godt det er under VAG, vw er ligeglad med udseendet så?

Min far har ikke en v70 t5, men derimod en lille MB CL500. Nu benyttede jeg betegnelsen som volvo bruger på deres hjemmeside, ej det er da idioti, kan jeg godt se.

Derudover siger jeg ikke noget ondt om andre, jeg skriver det.

Referer lige til det jeg skrev før:
Du kunne også kigge på bmw differentiering sammenhold med volvo, og logisk se at prisen naturligt vil være højere.

Men som sagt orker ikke mere, og tak for den "gode" diskusion.

Edit
Hvad med de 120k kr volvoen var billigere, forsvandt de bare eller gør du som i alle de andre indlæg hvor jeg har skudt dine omkostninger ned bare ignorere det 🤡 🤡


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af UGP d. 25-11-2009 20:43:00.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:41:51
Svar/Indlæg:
2845/99
#127

Nu har jeg allerede ejet en e28, så der kom jeg dig vidst lidt i forkøbet?

Igen må du altså lige have opdateret din bios, forståelse 1.0 er lidt outdated, jeg skrev mere

Vw satser på forholdsvist billige biler som stadig kan give en stor fornøjelse i hverdagen, udspejler sig også rimeligt meget i den nye golf.... stilhed frem for alt... kørselsglæde tager vi bagefter...


#129
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:45:56
Svar/Indlæg:
301/42
#128

Men hvor står der de ikke satser på udseendet, må du jo kunne bevise evt. referer til VW hjemmeside? Det svarede du ikke på.

Har du haft en e28, wow! Så er det ikke langt vej til en 5-serie, men mekaniker er også et højt profileret job, så du har nok snart en lille m5.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 21:06:48
Svar/Indlæg:
2845/99
#129

For satan du er noobet da....

E28 ER EN 5 SERIE!

hahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahahahahah


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 21:11:58
Svar/Indlæg:
549/118
😛


#132
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 21:23:37
Svar/Indlæg:
301/42
#130

Arrr, det er den rigtig gamle fesne 5-serie, ej hvor flot. Se nu dit ordforråd, du bliver ikke til meget lille du, vær du bare glad for du har ejet det gamle lort.

Så vil jeg hilse når jeg overhaler i en e60.

At du stadig ikke svare på mine spørgsmål viser bare enten de manglende evner til at læse, eller manglende IQ. Kunne være en blanding! 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af UGP d. 25-11-2009 21:24:04.


#133
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 21:32:15
Svar/Indlæg:
301/42
Men gider ikke bruge mere tid på dig, du svare aldrig på de spørgsmål jeg stiller grundet din nok manglende IQ eller fordi det jeg siger er rigtigt (BMW er et dyrt mærke = det betyder at det koster mange penge, forstår du det lille ven....). Og jeg kan ikke overskue at snakke med et så lavtstående individ.

Så hej hej!


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 22:04:25
Svar/Indlæg:
2845/99
#132+133

Du har godt nok ikke været heldig i den her tråd, det har du altså ikke 🤣

Men du kunne da starte med at fortælle hvad du selv kører i siden en E28 er så fesen?

Men du kan da bruge google, det er da altid noget, bare lidt synd at E60 er en lidt gammel 5 serie efterhånden, muligvis hvis du tog den nye F op så kunne jeg da følge dig.... Min egen s60´er er trodsalt nyere end det du nu prøver at blære dig med 😉

Men skal åbenbart skære alting meget ud i pap for dig, audi satset på et eksklusivt look, mens VW satser på et noget mere afdæmpet, men stadig noget med stil over.... Audi henvender sig til folk som gerne vil have en bil som udstråler penge og klasse, mens VW holder sig til noget "alle folk" vil syntes er en pæn og afdæmpet bil.... fortæller intet om hvem der kører i den, den passer bare ind i mange flere situationer....

Hvis der er nogle som er et lavtstående individ her så er det da godt nok dig.... En ting er du bare skriver op om noget du ikke har en anelse om siger en masse om dig, noget andet er du begynder at føle en trang til du bare må overgå mig med et eller andet (se; jeg tjener flere penge end dig)

Et eller andet sted føler jeg virkeligt med dig, det er svært at alting kun skal gå op i penge, du er ikke rigtigt noget, så du må finde et eller andet at hæve dig over mig på.... Du siger hverken hvor mange penge du tjener, hvad du arbejder med, hvor gammel du er eller noget....

Så hvis du er 15 år, går med aviser, mangler noget at lave i fritiden, så få dig et liv og meld dig ind i en fritidsklub eller noget.....

Er du op i årene, tjener en masse penge, har en fed bil osv, stort hus, så fint, hvis du virkeligt er så lavt stående og indebrændt at du ikke kan finde trøst i andet end at nedgøre folk med deres profession så fred være med det... jeg er hamrene ligeglad et eller andet sted... Jeg kan lide hvad jeg laver, tænker ikke på penge, dem kan jeg lave ved siden af i mit fag hvis jeg mangler dem....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hansen2605 d. 25-11-2009 22:12:31.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 00:57:11
Svar/Indlæg:
2072/117
En nyhed jeg har ventet på:
http://fpn.dk/motor/bil/articl...

#134 Nu når du nævner VW så er Passat CC da heller ikke helt tosset 😛


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 06:35:59
Svar/Indlæg:
2845/99
#135

Nej siger jeg da heller ikke den ikke er, men der er bare stadig lang vej op til en topløs a4 😉


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 14:03:35
Svar/Indlæg:
2072/117
#136 Ville hellere have CC'en nu når vi bor i Danmark, men kan ikke lige se den direkte sammenligning mellem de to biler?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 14:11:17
Svar/Indlæg:
7765/230
😲
hvad er det så lige de sidste mange indlæg har med Peugeots brøler at gøre??? 😛
Nogen der ku bruge et site for hardware og bil tosser... 🤣 🤣


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
26-11-2009 14:20:00
Svar/Indlæg:
5039/109
Har værkstedet kommet med nogen udmelding endnu? Vil gerne høre afslutningen. Og ikke alt det om volvo vs bmw 😛


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 17:46:40
Svar/Indlæg:
2845/99
#137

Hvad har det med at vi bor i danmark at gøre? 😐

Er ikke noget med en sammenligning, vil bare hellere have en A4 topløs? 😐

Syntes bare ikke passat cc er særligt pæn? 😐


Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:17:36
Svar/Indlæg:
2502/221
Jeg har to gange glemt at spænde mine egne, og bare de løsner sig så lidt så hjulet knap givert sig, så kan du hører en KLONK lyd HVER gang du bremser, eller giver gas, og der er INGEN tvivl.

Hvis man kører så langt at møtrikkerne ligefrem ryger ud, så er det altså skidt med bil fornemmelsen.

Et normalt hjul bliver centreret af en 5mm stål kant, møtrikkerne holder ikke hjulet på plads, holder det kun IND på den kant. sådan er det hvertfald på rigtige biler (tyske :P)

Men det da altid noget konen ikke kom noget til, og uanset hvad skal de dunkes i hovedet med det, for det skal huskes.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:20:23
Svar/Indlæg:
2845/99
#141

Nu er det sådan at hjul bolte er konsiske så de vil også hjælpe med at holde fælgen centreret 😉

Men ja, der skal meget til før en bolt falder af.... og selvom der falder 1 eller 2 af (hvis det da er 5 huls) vil hjulet stadig sidde tilstrækkeligt fast...


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:23:23
Svar/Indlæg:
2072/117
#140 At det typisk enten er koldt eller regner i danmark, vi har ikke rigtig klimaet til cap, men hvis jeg boede sydpå ville jeg klart vælge en cap.

Dog måske ikke lige A4 😛


Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:23:44
Svar/Indlæg:
2502/221
Selvom boltene er koniske kan hjulet ikke give sig når det sidder på den kant der, så er centrerings ringen hvertfald manglende eller af ukorrent størrelse!


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 19:14:55
Svar/Indlæg:
2845/99
#144

Nej det har du ret i, skriver også bare at hjul boltene ikke spiller uden rolle for dette 😉

#143

Er fint vejr til at have toppen nede i danmark meget af tiden.... resten af tiden er den jo bare oppe og varmen er på...