Panasonic GH1 vs. Canon 500D

Diverse d.  22. november. 2009, skrevet af Ezistef
Vist: 870 gange.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 15:34:42
Svar/Indlæg:
385/67
Er rådvild - hvilket kamera burde man vælge i fald økonomi var taget ud som faktor?

http://www.dpreview.com/news/0...

vs.

http://www.dpreview.com/review...

Mvh.
Ezistef
test123

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2009 16:45:43
Svar/Indlæg:
1017/8
GH1

Såfrem du ikke har besluttet dig endnu kan du også tage et kig på EMC GF1 og fks. Canon G11

GH1 har de onde video options og add ons oxo GF1 , men G11 r oxo pænt evil pris vs de andre

Tænk igennem hvad dit behov er og hvor du vil placere dine penge

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 16:51:22
Svar/Indlæg:
385/67
#1 - tak for rigtig kvalitative svar - de skal checkes, tak 😛

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2009 17:08:13
Svar/Indlæg:
228/8
Tja, hvis vi smider Canon G11 ind i mikset, så har man et ret bredt spektrum af kameraer som ligger i grænselandet imellem spejlrefleks og kompaktkamera.
Canon G11 er et skidegodt kamera, men det er ikke et spejlrefleks - det vil sige: ingen optisk søger, og ingen mulighed for andre linser. Så leder man efter et supergodt kompaktkamera, med nogle spejlreflekskameraets kreative muligheder, så er det nice - men leder man efter spejlrefleks så kan det kun skuffe.

Panasonic er for dem som gerne vil have spejlrefleks, men synes de er lidt for store og klodsede. Det er et godt kamera med nogle imponerende videoegenskaber, til gengæld er deres udvalg af ekstraudstyr ret begrænset da de er relativt nye på dslr markedet.

Canon 500d hører til i den kompakte ende af spejlrefleks, når det så er sagt - hvis du er vant til kompaktkamera, så vil du nok synes den er et ordenligt skrummel. Videofunktionerne er ikke så gode som på panasonic'et til gengæld tilbyder det bedre billedkvalitet, og du kan købe næste alt tilbehør du kan forestille dig.

Så spørgsmålet er egentlig om du vil have et kompakt kamera, noget der ligger et sted midt imellem eller et 'rigtigt' spejlrefleks..

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 17:29:49
Svar/Indlæg:
385/67
#3 - tak for din uddybning og fine besvarelse.

Jamen, jeg havde troet, at jeg ville have et spejlrefkeks gående op fra Canon S5 is, men fik i felten prøvet både D90 fra Canon og Panasonich GH1 - og der er ikke nogen tvivl om, at jeg fik langt de skarpeste billeder med GH1 (vinder også i tests over D90), men jeg er også betænkelig ved, at det kamera "kun" er en hybrid 😛

Fandme svært når man nu også får gode optikker med det ukurante navn Panasonic 😛

Tak for Jeres gode svar.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
22-11-2009 18:53:46
Svar/Indlæg:
7881/1165
Man kan så sige at det udstyr de benytter kan bruges på tværs af olympus, panasonic, og vist også meget snart Fiju-film.

Hvis du kigger spejlrefleks er der mængder af andre gode alternativer til canon D500. De har ret dårlige video-egensakber, og live-view(søger via skærm) er meget meget langsomt. Her kan panasonic være ligeså hurtig som et spejlrefleks gennem søgeren.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2009 19:03:22
Svar/Indlæg:
385/67
#5 - men du gør det jo endnu vanskligere 😀

Hvad ville du selv havde valgt forudsat, at du ikke har objektiver osv til nogle af de cams?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ezistef d. 22-11-2009 22:06:11.

Boss302

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2009 23:05:05
Svar/Indlæg:
821/138
Du skal bare købe et eos 50D, Har et selv er super fedt 😀

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2009 12:35:29
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg er nu også glad for mit Olympus E-520, eneste anke er, at jeg nok skal have mig en ny linse for at kunne tage ordenlige billder af vores springgymnastik, uden at være lige ved siden af, og med blitz (den blitzer kun på første skud, så kontinuerligt fotografering duer ikke, selvom det er vildt nice + AF-ikke er god hvis ikke der er gode lysforhold 😩 ) - jeg gav 3k for mit hos computercity 😀

red_martians

Moderator
Tilføjet:
23-11-2009 20:41:33
Svar/Indlæg:
7881/1165
De eneste der har ordenligt live-view (altså søger på skærm som kompaktkamera) er Sony, da de bruger en speciel to-sensor-løsning. Men her er ingen video.
Så er der Nikon D5000, som kun virker ved nogle nikon-objektiver, men det har samme problem som Conon'n, med meget begrænset video.
Hvis du skal video-filme vil jeg klart gå efter panasonic'en. Der skal helt sikkert komme et hav af objektiver den kommende tid. Standarden er kun et år gammel, og der er allerede tre producenter der bygger på den, i modsætning til alle de andre der har deres egen. Du kan via en adaptor bruge næsten alle olympus's objektiver, og en stor del af panasonic's til spejrefleks.