Superbruger
Tilføjet:
23-11-2009 18:54:58
Svar/Indlæg:
81/22
Jeg er den glade ejer af en 955be og som de fleste andre har jeg selvfølgelig kastet mig ud i et overclocking eventyr. Dette eventyr har dog ikke endt lykkeligt endnu og det er hvor at I kommer ind i billedet
Mit problem er at jeg ikke en gang kan få stabiliseret CPUen ved 3,6ghz. har prøvet masse forskellige løsninger med at ændre både multiplieren, clock frekvensen, øge volt fra 1,35 til 1,5 give rammenene 0,1v mere og sågar at give min NB 0,2v mere.
Som en køler har jeg en noctua u12p med 2 Noise blocker kølere (dette er dog case fan 120mm kølere der kan køre op til 1500rpm) (jeg ved dog ikke om dette er nok RPM for at kunne overclocke) og derudover har jeg følgende
Gigabyte ud5p
Corsair XMS3 1600MHZ 2*2gb
OCZ 700W xmainstream
Den kan dog godt boote ind i windows ved de 3600mhz. her har den en idle på 40 grader og en load på 56 grader hvilket jeg synes er højt med en vcore på 1,4 og dertil kommer jo at den på et tidspunkt crasher. Jeg kan godt få stabiliseret computeren ved 3,5ghz med en idle på 38C og en load på 56C. Kan det virkelig være køleren at den er gal med eller? Jeg har fået at vide af ham jeg købte den af sagde at den var stabil ved 3,8 ghz med stock settings og kørte 4ghz ved 1,4v med stock cooler på 100% fan. derfor tror jeg umiddelbart ikke at det er CPUen som ikke kan klare det.
Før havde jeg en p2 720 x3 be som var unlocked til 4 kerner og kørte 3,5 ghz uden problemer.
Jeg har et antec 902 kabinet så airflow burde ik være noget problem.
Håber at jeg har givet jer nok informationer til at besvare mit mit spørgsmål ellers kan i bare spørge løs :)
Mvh daniel
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af danielfs d. 25-11-2009 00:09:52.