Firefox melder sig også på banen.

Litteratur d.  24. november. 2009, skrevet af morra19
Vist: 975 gange.

morra19
 
Moderator
Tilføjet:
24-11-2009 19:16:28
Svar/Indlæg:
2672/468
Firefox står ikke tilbage for IE9, og meddeler nu, at de også arbejder på hardware accelereret håndtering af grafik.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Willson
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2009 20:04:49
Svar/Indlæg:
103/1
Lækkert og se konkurrencen sprede sig. Nu mangler de bare at sige der følger et 295 grafikkort med installationen af ny browser så siger de andre nej vi give to! 😛 🤡


john_doe_dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 20:10:32
Svar/Indlæg:
303/32
Nogle som kan fortælle hvad det betyder. skal vi nu til at alle have en 20 mbit line for at loade en hjemme side 😕


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 20:10:47
Svar/Indlæg:
4310/364
#1 Hvad så med os der hellere ville være et 295 foruden? 😀 Nej så hellere et HD5870 dú 😉


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 20:12:25
Svar/Indlæg:
4310/364
#2 Det betyder at gpu'en hjælper til med at afvikle indholdet på hjemmesiderne, så cpu bliver knap så belastet, og dermed kan lave andre ting. Det er især lækkert for de ION baserede netbooks der gerne snart skulle begynde at komme.


Willson
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2009 20:52:13
Svar/Indlæg:
103/1
#3 nåja men når det er gratis kan man ikke tillade sig at klage . /hele tiden i hvert fald 😀


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2009 23:42:06
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 Hvad har det med noget at gøre?


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:44:52
Svar/Indlæg:
1814/48
For de interesserede kan jeg da lige nævne at Opera også arbejder på at få grafikkortet til at hjælpe med renderingen af websider og har gjort dette i et stykke tid. Der er desværre ikke ret meget ude om Operas Vega, men det der er kan findes på http://my.opera.com/core/blog/...

Ifølge Opera er deres løsning er OS uafhængigt og kan køre med alle grafikløsninger der lever op til kravene i DX9. I øjeblikket anvender de OpenGL og Direct3D som Backend i deres tests.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 25-11-2009 00:49:42.


john_doe_dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 00:47:48
Svar/Indlæg:
303/32
#6
Frygtede at man nu ville få hjemmesiderne til at afvikle en masse ekstra grafik så ekstra meget skulle hentes ned.
Men er da glad for at det kun er til at afhjælpe med afvikling af det som er på.


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 12:46:33
Svar/Indlæg:
1503/128
#8> Grafik på hjemmesider fylder i forvejen så lidt, at det ikke er grafikken det tager tid, men oftest dårlig kode eller dårlige servere. Et flash banner fylder måske 25kb - så kan du selv regne ud hvor længe det tager at hente det, med en 10000kb forbindelse 🙂

Noget af det, der kan få en hjemmeside til at virke som om den "lagger" er faktisk, at mange grafiske elementer skal renderes og afvikles - og her er det en virkelig fed udvikling vi nu ser både FF og MS tage skridt imod 🙂


john_doe_dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 13:00:56
Svar/Indlæg:
303/32
#9.
Jeg spørger fordi jeg intet ved om hjemmesiders opbygning og hvad som kan få dem til at følges tunge. Jeg ved bare hvad jeg nogle gange oplever.

og jeg har fået masse af svar, og jeg ser da også frem til dette tiltag. når det fremstår som noget der gavner os brugere.



xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
25-11-2009 21:15:29
Svar/Indlæg:
45/2
Jeg kan ikke begribe med de CPU´er vi har i dag, at for at rendere simpel HTML hurtigt så skal GPU'en tages i brug....

Er der nogen som kender en så kompleks hjemmeside at det giver ventetid?



Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 23:42:14
Svar/Indlæg:
558/73
#11
Det er jo nok ikke super gamer maskiner med i7 man tænker på her, men måske mere på de søde små Atom CPU'er :)


lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 01:09:51
Svar/Indlæg:
142/4
#0
"Lige som IE9 vil Firefox understøtte Direct2D og ikke WebGL"

Sikke noget fis og sludder. Direct2d og Webgl or to vidt forskellige ting med forskellige muligheder/formål. Firefox wil implementere begge dele, de har haft Webgl implementeret in deres eksperimentelle frigivelser siden septmber.
http://blog.vlad1.com/2009/09/...


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 08:51:13
Svar/Indlæg:
1503/128
#11> En CPU er ikke specielt god til at rendere grafik - det er ikke det, den er lavet til. Her kan et grafikkort/en GPU kan være flere tusinde gange hurtigere til jobbet. Det er altså helt naturligt, at man tager GPU'en i brug.

Alene det at skalere/rotere et stort (stort!!!) billede i Photoshop kan nu gøres i realtime, efter at man i CS4 benytter GPU'en til formålet, hvor man tidligere kunne vente et minuts tid ved jonglering med meget store filer.


xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 21:28:17
Svar/Indlæg:
45/2
#14 Ja, jeg kender det godt, når jeg åbner hwt.dk, så tager det så lang tid for min CPU at rendere siden 😛

Ej, spøg til side... Jeg tror så stadigvæk flaskehalsen p.t. er netværk/latency/ping og dårlig kode i diverse browsere. Jeg forventer ikke at kunne mærke forskel i en GPU optimeret browser og en almindelig.

I decideret gfx/cad/3D programmer, ja her er det natuligvis en fordel.


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 08:42:48
Svar/Indlæg:
1503/128
#15> Netvæk, latency og ping har intet med tingene at gøre 🙂 Det har det kun i det øjeblik tingene skal hentes ned. Når de er hentet ned, og skal afvikles, kan du i og for sig pille netkortet ud af maskinen 🙂

Måske jeg glæder mig lidt "overdrevet", i forhold til almindelige brugere, da jeg arbejder i den grafiske branche og glæder mig til at kunne afvikle langt mere komplekse elementer i browseren, uden at forringe brugeroplevensen 🤡


xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2009 12:52:06
Svar/Indlæg:
45/2
#16 Det er ved latency og ping man normalt oplever "ventetid" i forbindelse med helt almindeligt brug af en browser, ikke når siden skal renderes.