ASUS vs XFX HD 5750.

Grafikkort d.  25. november. 2009, skrevet af xJosh
Vist: 866 gange.

xJosh

Enthusiast
Tilføjet:
25-11-2009 19:21:33
Svar/Indlæg:
33/4
Hej jeg regner med at jeg skal have et HD 5750 til min computer.

Men jeg ved ikke om jeg skal vælge ASUS eller XFX.

Kortet fra ASUS er lidt billigere, og vist ingen forskel på hastighed. Men hvad siger i?

ASUS:
http://www.computersalg.dk/pro...

XFX:
http://www.computersalg.dk/pro...

Eller anbefaler i en helt anden pruducent?
Jet

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 20:12:29
Svar/Indlæg:
129/16
Det er sjovt du spørger om det, for de tanker har jeg også gjort mig. Dog vil jeg gerne tilføje et ekstra spørgsmål:

Har xfx eller asus nogen form for blæserstyring? altså så man kan styre det via bundkort eller program.

xJosh

Enthusiast
Tilføjet:
25-11-2009 20:55:49
Svar/Indlæg:
33/4
Jeg ved at asus har et program med som hedder smartdoctor, ved ikke med XFX 🙂

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 22:35:55
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 + 2 alle ATI kort har blæser styrring, da det er integreret i driveren.

man kan sætte den til auto, eller selv sætte den på XX% man vil ha den til at køre ved.

#0 + 2 , altså hvis det var mig ville jeg klart snuppe asus, da de yder 3 års fabriks garanti på de fleste gfx de sælger. (nok også HD5750 serien) + har voltage tweak i deres software ,hviket jeg ikke mener XFX har, eneste positive jeg ka sige om XFX er faktisk deres kunde service, men der mener jeg også at asus er gode.. så tja, imo køb asus kortet. 😉

Jeg gir generalt ikke meget for alle de spader der siger, øhh KØB ZOTAC/XFX/EVGA/osv-osv-osv.

de ka oftest ikke noget de andre mærker ikke kan heller, med undtagelse af X58 boardne fra EVGA, de er vilde.. 😀

men min pointe er , vælg GFX ud fra monteret køleløsning samt pris og eventuelt bundle eller pre oc og ram mængde, la være med at vælge Gfx ud fra mærke , de blir jo stort set alle produceret på identiske fabrikker anyways, og alle chips kommer fra ATI/Nvidia til dem fra samme samlebånd osv.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 22:51:16
Svar/Indlæg:
1271/38
Køber altid XFX grundet deres udvidede garanti. Du må skifte køler og OC'e og garantien gælder stadig fra XFX's side. Derudover har de suveræn support :)

Hvad #3 siger om blæserstyring er forkert.
Mærker som Club3D/Inno3D har det tit med at spare hvor de kan og smide en billigere blæser på kortet og droppe blæserstyringen helt. Du kan ikke sige 'X kort har blæserstyring' for det kommer an på om producenterne har smidt referencekøleren på uden ændringer. Nogle er lidt tricky, og man bliver nød til at zoome ind på billedet på deres hjemmeside og se om der går 2 ledninger (med forskellige farver) hen til blæseren (ingen blæserstyring) eller 4 ledninger hen til blæseren (med blæserstyring).

Ærgrer mig så meget over jeg engang købte et Inno 3D Geforce 9800GT med en blæser der altid kørte 100% og larmede som en i helvede, på trods af referencekøleren fra Nvidia var med blæserstyring. Grr

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 09:59:44
Svar/Indlæg:
4536/104
#4 har sku aldri haft garanti problemer efter at ha oc´et eller skiftet køler på noget som helst andet mærke heller.

at de så ikke officelt har de samme retnings linjer gør det jo ikke nemmere for dem at se hva kortet har været ude for.

btw. #4 det er indbygget i den officielle driver på ATI kort, så det har INTET med under leverandøren at gøre. har selv haft ATI Hd4000 serien fra både club3d og størrer mærker, og alle som en har de blæser styring i driverne. skal dog nævnes at jeg tror det er noget andet hvis vi snakker AGP8 udgaverne af kortne. men igen ka være svært at sige.

samme gælder så vidt mig bekendt alle størrer ATI HD4000/5000 kort (også HD5750/5770).

alle de kort jeg har set uden ref køler har OGSÅ haft blæser styring. er 99,5% sikker på at det er build in og ikke kan spares væk så nemt som du mener, i vært fald ikke i ATi serien, skal ikk ku udtale mig om nvdia kortne da jeg ikke har haft dem længe.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 26-11-2009 16:23:06.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 07:26:50
Svar/Indlæg:
1271/38
#5 Hør nu efter når jeg siger at blæserstyring intet har at gøre med drivers, når hardware er lavet til ikke at understøtte det hvis du køber de billigste kort!
Det er op til underleverandøren at afgøre om der skal blæserstyring på deres køleløsning.

Som sagt kan man fysisk se det på hvor mange ledninger stikket til blæseren er på.