nVidia: "Vi vil sparke r*v på Intel i retten"

Litteratur d.  25. november. 2009, skrevet af Emillos
Vist: 853 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-11-2009 19:37:33
Svar/Indlæg:
14079/622
Nvidia fortsætter med, at skyde på Intel. En retsag er givetvis under opsejling

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:44:15
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg har altså en eller anden ide om at det kommer til at bide Nvidia i røven på et tidspunkt hvis det fortsætter som det gør lige pt..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 25-11-2009 19:44:43.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
25-11-2009 19:50:12
Svar/Indlæg:
2672/468
#1 Det kunne godt give bagslag ja, men helt ærligt, så mener jeg intel skal ruskes. Så håber lidt at der kommer noget godt ud af det.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 19:53:46
Svar/Indlæg:
699/41
Nvidia var da ikke et hak bedre da de sad på grafikkorttronen efter 3DFX tiden.

Personligt tror jeg #1 har ret, jeg vil tro at Intel har lettere ved at sige FU til Nvidia end omvendt.

Principielt synes jeg hele licens til chipset-tamtam er en speget sag, hvor ingen af dem vist har deres sti ren.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2009 22:52:41
Svar/Indlæg:
1189/118
Måske nvidia er ved at realisere at de ikke eksisterer som grafikkort producent om 10år?
Måske endda 5 år allerede....

Tjoh, de kan jo satse på AMD/ATI vil hjælpe dem, men chancen er nok ikke super stor da ATi vil tjene styrtende på nvidia er væk fra markedet....


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2009 23:50:03
Svar/Indlæg:
2038/121
#4 hvor får du det fra?


Slizer
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 09:44:46
Svar/Indlæg:
56/1
Hejsa

#5 evt. fra deres skift fra forbruger til enterprise og film segmentet med deres udvikling af gpu?

Kan man ikke udgive noget hardware som konkurrerer med de stærkeste konkurrenter så kan man råbe op og pege fingre af andre (intel) så ingen opdager den manglende hardware/konkurrence.

Deres største konkurrent på deres nye satsning er faktisk Intel med deres indbyggede grafikmotor i cpu og chipsets som leverer til de professionelle segment, tænk f.eks. en server der kan rendere realtime hvor brugerne sidder på små klienter eller i marken.

med venlig hilsen


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2009 11:27:24
Svar/Indlæg:
1317/46
#6 jeg tror sådan set nvidia har en meget god sag, for så vidt jeg kan forstå så har AMD/ATI lignende planer. Hvis AMD og nVidia sætter sig sammen og får udarbejdet nogle standarder, så kunne de faktisk ende med at blive et stort problem for Intel.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2009 11:42:21
Svar/Indlæg:
1189/118
#5
Fordi nvidia sidste år inden de havde noget håndfast i praksis var så dumsmarte at komme med bemærkningen "I fremtiden vil en cpu ikke være nødvendig for den almindelige bruger, alt vil kunne afvikles uden", dette er ikke særlig smart når branchens surverent største netop tjener sine penge på denne komponent...

Intel giver med PCI-E controlleren i processoren fordel til dem de måtte ønske, implamenteringen var primært tiltænkt "do not mess with us", du skal decideret tweake din CPU for at få det fulde udbytte ud af et givent nvidia grafikkort.. (NB; Kan du ikke finde på Internettet endnu, og vil undertegnende skrive en artikkel til madshrimps om når der bliver tid)


Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 11:57:17
Svar/Indlæg:
278/73
Problemet er jo bare at nvidia ikke laver andet end at pisse på AMD. De forsøger jo hele tiden at sætte en kæp i hjulet for et samarbejde, ved at lave produkter og software, som bare ikke vil arbejde sammen med ATi produkter.

Nu hvor AMD/ATi sidder i den gode ende af bassinet, hvorfor skulle de så komme med en håndsrækning til nvidia? Måske kan de finde nogle standarder, men at de skulle arbejde sammen om nogle ting for at banke Intel, ja det er sgu nok lige så sandsynligt som en fusion imellem Køge og Herfølge....Hov vent, det gik jo i orden efter...hvad?....478 forsøg, efter de havde spændt ben for hinanden hver eneste gang!

Personligt håber jeg ikke det kommer til at gå dårligt for nvidia, men det er sgu lidt latterligt at se, at AMD/ATi spytter det ene nye produkt ud efter det andet, og nvidia så samtidig udgiver præcis samme grafikkort gang på gang under nyt navn og med påskud om at det er bedre end det forrige...


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 12:04:11
Svar/Indlæg:
978/160
FUCK da nVidia..... de brokker sig altid... tudefjæs 😩


saatena
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 21:54:33
Svar/Indlæg:
22/4
#9 Ja, det er lidt ærgerligt at Nvidia bruger for mange ressourcer på at forbedre et gammelt grafikkort, istedet for at bruge deres store viden indenfor GPU'er og så udvikle et nyt og bedre grafikkort, end det de vil have fået ud af deres relancering af et gammelt kort.

Jeg mener personligt, at Nvidia har godt af det her. Det vil jo ramme dem på et tidspunkt, og de har altid været så store i kæften når de har lanceret et monster af en GPU, som bruger strøm som bare pokker, og som koster lige så meget som en bil. Nvidia er vel blevet bange for at de nu er ved at blive truet af AMD/ATI når de efterhånden levere produkter som yder rigtigt rigtigt godt, især når man kigger på ydelse/pris forholdet.