Overclocker
Tilføjet:
25-11-2009 23:50:55
Svar/Indlæg:
99/22
Hejsa.
Står lidt med et problem.
Systemet:
Bundkort: EVGA 790I FTW.
CPU: Intel Quad Q8600
Ram: 4gb Corsair XMS DDR3 1333mhz
PSU: Corsair 650W TX.
GFX: Nvidia 8800GT
OS: Windows XP med service pack 3 (og alle andre opdateringer)
Jeg har et EVGA 790I FTW bundkort, og et Creative X-FI extreme Music lydkort.
Problemet ligger i at computeren fryser totalt tilfældigt. Det sker mest i spil, men har også prøvet det når jeg bare smutter rundt på nettet.
Lad os sige en siger "Hey" i spillet, og den crasher. Så går der ca. 4 sekunder, så kommer "hey" igen, 4 sekunder "hey" igen. ca 5 gange også genstarter computeren. Når den så er startet op igen, så kommer der ingen fejl.
Jeg har været inde på EVGA's hjemmeside og kigge, og de anbefaler man fjerner lydkortet og geninstallerer drivere. Dette har jeg prøvet, uden held.
Har kigget på diverse forums og det lader til at flere med 790I chipset har dette problem (ihvertfald at den fryser, måske ikke lige med et creative Lydkort)
Kunne dog ikke finde nogen løsninger på mit problem
Jeg kunne vel godt køre med Onboard Realtek lyd; MEN. altid et men.
Jeg kan ikke få min mic til at virke på onboard lyd (har også været inde på diverse forums, mange har dette problem men ingen lader til at kunne løse det) Mine sliders i Realtek HD audio er bare grå ved mic. Den er sat i det rigtige stik osv.
Ville også helst have mit Creative til at virke, da lyden er mere "sprød" med det 😛
Nogen herinde der kender til problemet og en eventuel løsning? Er ved at smide hele skidtet ud af vinduet af ren frustration :'-( 😕