Reperations tid ???

Grafikkort d.  26. november. 2009, skrevet af ruszek83
Vist: 1281 gange.

ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 08:42:16
Svar/Indlæg:
29/7
Hej.
Jeg har afleveret mit Nvidia 9800GX2 til rep. hos pc-lager.dk
Jeg har afleveret den i den originalle eske. d.6/10-2009
Et par uger efter da jeg ringede ind for at høre hvor langt den er kommet har de sagt at den blev sendt til leverandør pga. den var ikke leveret komplet. DVS: at jeg manglede at levere driver cd og dediverse kabler det følgte med.
først og fremmest ville jeg gerne sige at det er RØV dårligt service at de ikke har kontaktet mig og sagde at jeg mangler at aflevere de ting for så kunne jeg komme med dem. (ja, jegved at det er mit ansvar og huske det, men ... service.)

Mit spørgsmål er :
Hvor langt tid må det tage at få kortet tilbage ?! Der er gået snart 2mdr!!!
:'-(

De sagde at hvis jeg har leveret ALT med ville det tage ca. 2 uger for at få det repereret eller ombyttet, men pga at der manglede driver CD så skulle de sende det til leverandør... og de kan ikke fortalle mig hvor langt tid det tage om at reperere den der. dvs. de fratager sig ansfar...
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 09:12:38
Svar/Indlæg:
3588/418
Det skal ikke tage mere end 2-3 uger før du ret til at klage.

En manglende cd-driver, det kan de sgu selv finde. Det er bare en dårlig undskyldning for ikke at lave noget.


Drengen
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2009 11:12:37
Svar/Indlæg:
41/14
Flot :'-( :'-(
Snart 2 mdr er alt for lang tid... Bliv ved med at ringe til dem...


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 11:29:43
Svar/Indlæg:
29/7
Altså de forklarer det på den måde at hvis jeg ikke leverer komplet pakke så skal de sende den til leverandør, jeg synes det er noget BULLSHIT da det har INTET med reperation af mit grafikkort og gøre... (altså driver CD)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 11:31:22
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er kun ved deciderede ombytninger indenfor de første 2 uger, at tilbehøret umiddelbart skal sendes med. Det bør ikke nødvendigt ved reperationer.

Jeg ville nok kræve et nyt kort med det samme, eller pengene retur. Ellers så sig, at du vil køre en sag hos forbrugerstyrelsen.
3 ugers tid må anses for at være en rimelig tidsramme.


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 11:35:44
Svar/Indlæg:
29/7
jeg ringer til dem nu så skriver jeg lige hvad de siger ... 😳


Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 11:41:57
Svar/Indlæg:
278/73
Det er så sindssygt vigtigt at handle et sted, hvor man er sikker på at supporten er i orden. Det kan måske godt virke som en god handel, hvis man kan spare 100-200 kroner i første omgang, men når fælden klapper, så sidder man tilbage og fortryder at man måske var lidt nærig i første omgang.

Det er jo set gang på gang for Getmore kunder...folk køber for at købe billigst, men supporten er så også derefter. Jeg ville i hvertfald handle der, hvor jeg selv følte at jeg havde en garanti, hvis lortet gik i stykker.

2 måneder er jo fuldstændig latterligt. Det kan ikke være rigtigt at du skal sidde og vente så længe på en reparation. Desuden kan det være ualmindeligt besværligt at reparere noget som grafikkort, så de trækker garanteret bare tiden, i stedet for at give dig et nyt, og kassere det andet.

Summa sumarum er vel at de få hundrede kroner ekstra man betaler hos de gode forhandlere, er en form for sikkerhed, man forhåbentlig ikke får brug for, men som er super nice at have, hvis uheldet er ude 😉


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 12:26:35
Svar/Indlæg:
29/7
Ok... så fik jeg snakket med manden... Jeg forklarede ham stille og rolig at det er snart 2 mdr. og at jeg synes at det er lidt langt tid... første ting han siger er :
" Jamen det har du jo selv skyld i" .... "du har jo ikke indleveret komplet pakke" (med det mener han at jeg manglede at indlevere driver cd og en splitter kabel)
"så blev vi jo nødt til at sende det til leverandør".... så blev jeg lidt små hidsig og spurgt hvad i alverden har en driver CD at gøre med reperation af mit grafikkort.... så sagde han at hvis jeg skulle aflevere bil til reperationen så kan jeg ikke fjerne bag-aksel fra den ...eller noget i den stil.
Så sagde jeg at hvis jeg skulle repererre bil så tror jeg at mekaniker ville være monster ligeglad om jeg piller reservehjul fra bagage rummet da det har lige så meget at gøre med reperation af bil som driver cd med reperationen af grafikkort...
Så begyndte han at snakke ned til mig og smide mig i hoved alle de betingelser jeg har accepteret da jeg sendt den til RMA hvor der rent faktisk står at det kan tage forlænget tid hvis man ikke leverer varen komplet...så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøer nu... Han sagde at hvis jeg har !!LYST!!! ... HVIS JEG HAR LYST... så kan jeg ringe i slutning af næste uge så ved han måske noget mere. OMFG! 😲

btw. sry for stavefejl 😛


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af ruszek83 d. 26-11-2009 12:32:20.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2009 12:41:37
Svar/Indlæg:
14079/622
Enig med Mino - det er vigtigt at undersøge, hvor god forhandleren er mht. RMA, før man bestiller en vare hos dem. Så hellere give et par hundrede mere. 🙂
PC-lager ser ikke alt for imponerende ud på Trust-Pilot fx.


->#7

Bullshit. Simpelthen. Men fed sammenligning du lavede med reservehjulet. 😛
Jeg ville skrive dem, at du forlanger et nyt kort senest i næste uge, eller pengene retur. Sker dette ikke, vil du klage til forbrugerstyrelsen; en sag, du utvivlsomt vil vinde, da 2 måneder er langt over "rimelig tid"-begrebet. :yes:


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 12:53:10
Svar/Indlæg:
1704/19
Du har fået et RMA nummer og det er sikkert det samme leverandør bruger så prøv at kontakte dem.

Kan du ikke komme i kontakt med dem så går du videre med sagen ingen kærlig mor der.

Vigtigt er bare at du mailer en kopi af det brev du sender til forbruger styrrelsen til forretning du har handlet med og gerne inden du sender til FS så kan det være at der sker noget.

Samt du selvfølgelig giver en karakter på Trustpilot som advarsel for andre kommende kunder.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-11-2009 14:37:30
Svar/Indlæg:
15982/637
Compumail, PC-lager, Århus PC-lager, DCS - same same. Jeg handler der ikke mere netop pga deres RMA og returret systemer hvor man alligevel ikke får hele beløbet retur.
Feks. jeg bestilte en Zalman GFX køler men modtog en Zalman CPU køler (stor forskel skal jeg hilse og sige), og jeg fik at vide jeg kunne sende den retur og vedlægge mit konto nr. og så skulle de nok kreditere forsendelsen og så sende den korrekte vare...
øhh fandme nej om jeg ville vente på de modtager og så først afsender den rigtige vare. Jeg beholdt CPU køleren og fandt Zalman GPU køleren et andet sted.

Havde en lignende oplevelse med PRC-Data men dog efter bogen, hvor de beklagede fejlen og sendte straks den rigtige vare og vedlagde en returlabel så jeg kunne sende den forkerte vare retur - sådan skal det være.

Getmore har jeg tværtimod aldrig haft problemer med. Altid venlige og imødekommende og de RMA sager jeg har haft har de været flinke til at infomere med status om. Og med mine returret sager har jeg aldrig haft problemer.

#0: Anyhow, klag din ret og meddel dem at hvis ikke der sker noget inden for 1-2uger, så hiver du fat i Forbrugerklagenævnet.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Gripen90 d. 26-11-2009 14:44:11.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 15:36:42
Svar/Indlæg:
2145/218
www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk www.komplett.dk

Intet andet kan jeg sige det er suverænt den bedste forhandler der er for tiden hvis du spørger mig.

Jeg havde et defekt grafik kort, oprettede RMA sag hos dem en torsdag, fredag havde jeg RMA seddel fra dem på min mail, tog mailen samt grafikkort med ned til deres pickup butik og 4 dage senere stod det fulde beløb på min konto. Det er bare en ud af sammenlagt 10-12 RMA sager jeg har lavet hos dem der alle er forløbet nemt og smertefrit.

Jeg samler en del maskiner for mine venner og derfor har jeg generelt en del RMA sager.


#12
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 17:21:43
Svar/Indlæg:
1399/43
2MDR. 😲 😲
da jeg indleverede mit grafikkort til rma hos shg stod jeg i rma afdelingen allerede efter 14 dage og spurgte efter mit grafikkort,og de blev dælme holdt til ilden med både email's og personlig henvendelse midt i 3 uge fik jeg en mail om at det var krediteret.

så bare mød op ved dem personligt hvis du har mulighed og så holder du dem bare til ilden,der står forøvrigt i forbruger lovgivningen at en forhandler har rimelig tid til at reperere en vare og det bliver takseret til få uger medmindre man har modtaget en lånevare som erstatning, så bare true dem med forbrugerstyrelsen.

jeg siger dig hvis det havde været mig der var i dine sko havde de dæl.. fået en overhaling som de ikke kunne misforstå.


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 17:31:56
Svar/Indlæg:
29/7
#12 ... du er velkomm til at tage meed mig hen til dem og tale for min sag, for det er jeg ikke særlig go' til ! 😳 så giver jeg sgu en bejer eller 2 i byen 😛


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 17:45:16
Svar/Indlæg:
29/7
Jeg har snakket med XFX :
!Hi, thanks for your message Michael. Im sorry Michael but i am `not allowed` to discuss a distributors affairs such as RMA details etcas these are confiden. The fact that you have an item in that RMA makes no difference to the terms of RMA for that customer. kind regards, james!

så selv XFX siger at det er PC-Lager som er ansvarlige og det er dem som skal behandle mig og jeg ikke skal vente på svar fra XFX?!?! ikke ?!

Eller er jeg helt gal på den??? 😕


#15
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 20:01:47
Svar/Indlæg:
3588/418
#7
Ja, fordi driver til et grafikkort og bagakslen på en bil er det samme! 😎

Fuck en idiot du har snakket med.

Hvis det var mig, så havde jeg nok taget dytten og besøgt firmaet en tur for lige at høre hvordan det egentlig kan være, at der skal gå så lang tid pga. en manglende driver. På en pæn måde!

Husk at være høflig. Det er tilladt at være lidt skarp og en smule hidsig, men lad være med at svine dem til. 😉


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af mp_3 d. 27-11-2009 20:03:59.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 20:12:08
Svar/Indlæg:
2072/117
Du skal bare anvende købeloven som #8 har været inde over.

Det handler hvor lang tid man opfatter det som "rimelig tid" at du kan undvære produktet. Det er jo så forskellige alt efter hvilken vare der er til reparation og derfor en objektiv vurdering.

Kunne ikke lige finde den konkrete § i KBL, men kan henvise til følgende som må antages at være en god kilde: http://www.forbrug.dk/faq/vent...

Min mening: 2 måneder er alt for lang tid, enten har de skulle give dig et GFX midlertidigt eller sende pengene retur.
Synes også det er sjælendt grafikkort ikke bliver ombyttet, medmindre det er en kølerfejl som er nem og fikse.

Edit:
Det er først KBL §78:

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1) afhjælpning af mangelen,

2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

3) et passende afslag i købesummen eller

4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.


Hvor vi skal ind under stk. 4, hvilket leder os til §79 som siger:

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

Det er ihvertfald paragraferne, men det er stadig en objektiv vurdering, men 2 måneder er lang tid uden computer i dagens danmark, medmindre du har fortalt dem du har andet GFX du bare har kunnet anvende.

Prøv og hør dem, hvordan de forholder sig til loven :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Jesper bb d. 27-11-2009 20:21:00.


ruszek83
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2009 17:23:48
Svar/Indlæg:
29/7
Hej alle.
Jeg vil bare lige hurtig lave en update.

Fik mail fra Århus PC-Lager.dk idag. De skrev at min RMA er nu afsluttet og at mit kort bliver ombyttet så jeg skal ringe ind for at aftale det nærmere.

Fik fat i samme ekspedient som sidst, overraskende nok var han rar og venlig idag.
Han tilbød mig en GTX285 som jeg pænt takket nej til da mit grafikkort (9800GX2 Black Edition) Kostede 3500kr i sin tid... Efter et par minutter af diskussion og et snak med chefen (hvor jeg blev bedt om at vente) fik jeg lov til at vælge mellem GTX295 og en HD5870 ... Jeg valgte HD5870 da den er nyere og jeg kan altid købe en til og sætte den i crossX. ...spørgsmålet er om jeg kan presse citronen og får en HD5970 når den kommer... ? Hvad synes i ?


PS. 1000 mange tak til alle jer det har skrevet herinde. Det var meget hjælpsom! (Især TAK ❤ til Jesper bb for hans post da det var afgørende i hurtig afslutning af denne "sag")


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ruszek83 d. 02-12-2009 17:28:51.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-12-2009 17:33:08
Svar/Indlæg:
3636/386
#17 - Det er nice, du har fået et kort.... Check lige, hvad Komplett gjorde med deres lille skrivelse af fejl på pris af HD5770....
Alle fik et kort til 750 kr. :) det er sgu seriøs service...

Samtidig ved jeg, at hvis man smider et gfx til RMA, så tester de kortet, smider ALT tilbehør ud, smider kortet og intet andet til leverandør, hvor det bliver ombyttet :) Så de er helt fra den!!!

Jeg holder mig til den ENE forhandler! Hey vent - der er KUN den ene forhandler :)


#19
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2009 19:48:33
Svar/Indlæg:
1399/43
godt det gik i orden,jeg fik pengene tilbage på mit ,det kort der var gået i stykke havde kostet 3200kr ,det nye var faldet til 2700kr så der var lige til et 9800gt kort til knægten's pc også 😀


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2009 20:48:48
Svar/Indlæg:
2072/117
Selvtak 😛