Lyd Problemer med ATI HD4650 512mb AGP8

Grafikkort d.  26. november. 2009, skrevet af Fearless Angel
Vist: 658 gange.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 16:05:25
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa, jeg har skafet mig et ATI HD4650 AGP8 kort til at ku køre Full HD movies osv på et gammel P4 AGP bundkort med en 3.0ghz P4C cpu.

har dog 2 problemer.

1. Lyd over HDMI virker ikke, Kortet er et XFX ATI HD4650 kort som skulle ha 7.1 kanals lyd on board, står både på æsken + på ATis hp.

kortet blir brugt på windows 7 32bit dk edit.

der bliver ikke vist noget HDMI lyd under enheder(device manager) som der burde og som der har gjort med alle andre ATI HD4000/5000 serie kort jeg har haft på min main comp.

lige meget hva drivere jeg har prøvet har problmerne været de samme med at der ingen lyd er over HDMI og ikke er noget at finde i device manageren som der skal være.

Har forsøgt at downloade lyddrivere til kortet på realteks hjemme side HDMI sound for ATI gfx. men intet lader til at virke.

har skrevet med XFX som mener at det er DVI-HDMI adaptoren den er gal med, men denne adaptor virkede fint tidligere ved brug på mit gamle PCI-E HD4850 da jeg havde det et stykke tid tilbage.

så med mindre at der er så stor forskel på AGP8 og PCI-E at DVI-HDMI adaptorende skal være forskellige eller sådan noget. Så har jeg absolut ingen idé om hva der er galt eller om hvordan jeg løser det, og JA jeg har forsøgt med ATI HD4000 (OG) HD3000 series AGP drivers fra ATi.com + nyeste catalyst 9.11 fra XFX egen suport side. INTET virker. HJÆÆÆÆÆLP... 😛

ok til problem nr2.
Det lader til at jeg ikke kan få GFX til at accelrere HD content, skal jeg bruge nogle specielle ting for at HD4650 kortet kan afspille Blueray uden brug af cpu´en ?

P4 3.0ghz´en lagger nemlig ved afspilning og ka se på win7 gadgets(cpu måleren) at den bruger 100% når jeg forsøger mig med blueray afspilning.

BTW maskinens specs er følgende.

Abit AI7 (intel 865PE chipset) med alle windows 732bit drivere installeret.
Intel P4 s478 3.0ghz northwood C (HT + 800Mhz fsb)
4*1 GB DDR1 PC 3200 (400mhz) ram.
XFX ATI HD4650 512mb AGP8 GFX.
North Q 400watt psu.
i et Silverstone MCE kabinet med inferrød osv osv.
+ 2stk Maxtor 80+160gb IDE HDDs.
og blueray drev. self.
colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:19:21
Svar/Indlæg:
826/60
Tror at det er en fejl, at kortet/æsken/producenten hævder, at lyd-funktionaliteten på Radeon-chippen virker.

Ingen Radeon-chips med lydkort har tidligere virket på AGP-udgaverne;de har hidtil kun virket på PCI-E-udgaverne; begrænsningen ligger vist i selve AGP-tilslutningen der ikke kan understøtte multi-funktions-chips, og dermed kun understøtter grafik-delen af Radeon-chippen.

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:33:42
Svar/Indlæg:
1455/78
er tv'et tændt når du tænder for computeren, ellers er audio chippen ikke aktiv når tv'et er slukket og så kan du ikke finde den i device manageren, når computer kommer ind i windows

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2009 18:44:36
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 hmm, vidste jeg faktisk ikke, troede da at alle HD4000 kort (også AGP8) havde 7.1 kanals lyd gennem HDMI, siden de reklamere højt og helligt med det.

har du noget der back´er din påstand op ?

#2 hmmz. har forsøgt med det både tænt og slukket skiftevis, ingen forskel.

tror da heller ikk at det har noget med tv´et at gøre.. eller kan det det ?

er lidt på herrens mark med det her må jeg sku nok indrømme. komplet.dk mente at jeg skulle sende kortet til RMA. og XFX som jeg har skrevet med mener at det er min HDMI adaptor der ikke er ny nok(rev b/c).

aner ikk hvordan man ser hva rev ens DVI-HDMI adaptor er. men min virkede fint med mine gamle HD4000 PCI-E kort i vært fald. (over til samme tv (40inc samsung LCD full HD tv)