RMA bundkort 3 mdr og 3 dage

Bundkort / CPU d.  27. november. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 587 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 22:14:02
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej.

Jeg skal bruge jeres hjælp til en sag fra det gamle SHG.

Jeg har sendt et bundkort til dem, for 3 mdr siden, og der er stadigvæk ikke sket en dyt, eller det ved jeg ikke for de siger de ikke kan se status da sagen kører Pr Kulance..?

Hvad kan jeg gøre? Vente et par måneder endnu eller hvad?

Hilsen Anru...!

Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 22:22:08
Svar/Indlæg:
2211/331
Har du prøvet at maile/ringe til dem,mail til dem og fortæl at forbrugerombudsmanden siger at 3 mndr.er uforholdsmæssig lang tid


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2009 22:36:51
Svar/Indlæg:
5891/423
har ringet, mødt fysisk op, snakket med online support etc... 😕


danielfs
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2009 22:50:15
Svar/Indlæg:
81/22
Hvad er deres argumenter for at der ikke er sket noget?


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 13:01:49
Svar/Indlæg:
2845/99
#0

Nu er det desværre sådan at det "nye" shg ikke er påkrævet at hjælpe med RMA fra den gamle ejer, så det kan blive en rigtig lang ventetid, hvis du overhovedet ser det bundkort igen....


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 15:41:40
Svar/Indlæg:
1317/46
Ring til dem igen og forlang at få at vide hvornår de afslutter sagen. Sørg for at være irriterende stædig, det er som regel det man kommer længst med. Jeg havde selv en RMA sag i Fona for nogle måneder siden, efter at der ikke var sket noget i 3 uger gik jeg ned og brokkede mig, og skete der noget.

#4 selvfølgeligt får han sit kort igen, ellers er der tale om tyveri fra SHG's side.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 16:01:20
Svar/Indlæg:
5891/423
#4 Ja, men de siger de ikke ved noget som helst, udover at Asus har modtaget kortet
#5 har ringet og skrevet til deres online chat om problemmet og de siger bare at jeg skal vente, eller at de kan destruere bundkortet!? altså smide et bundkort til 1600 kr ud i skralde spanden efter 3mdr's venten, mit svar så om han havde spist søm? 😐 for at vente i 3 mdr og derefter sige :"hov jeg smider sku bundkortet i skraldespanden fordi SHG og Asus ikke kan lette røven", er sku da mærkeligt at gøre...

Er der nogle forslag? De har jo skrevet at de vil hjælpe, dvs. med posten osv.? men altså det kan da ikke passe der går 3 mdr?!, når andre Asus bundkort produkter kan sendes derhen og modtages efter rep. på 3 uger!? 😕


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 16:56:35
Svar/Indlæg:
1317/46
Hvis de ikke leverer bundkortet tilbage, så er der vel tale om tyveri. Nu skriver du at det er et kort til 1600kr, hvilket betyder at du kan benytte forbrugerklagenævnet, hvis de ikke letter en hvis legemsdel.

Du skriver at de truer med at smide kortet væk, prøv at få det skrift(eller optag dine samtaler). Hvis det lykkedes kan du jo skrive at du betragter det som tyveri hvis de beholder kortet og at du iøvrigt overvejer at melde dem til klagenævnet.

I øvrigt besøg http://www.forbrug.dk/ der kan du se dine muligheder.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 16:57:46
Svar/Indlæg:
8762/174
Der gik over to måneder da jeg skulle have ombyttet mit Asus bundkort ved Shg.

Det var også fra gamle SHG.

Jeg skrev og ringede til dem hver evig eneste dag og de fyrede den egne løgn efter den anden af på mail.

Så til sidst lavede jeg en opfølgnings mail på alt hvad der blevet skrevet og sendte den CC til chefen så han kunne se med hvad der forgik.

Og jeg skal da lige love for der skete noget efterfølgende.

Jeg fik tilsendt et nyt bundkort 2 uger efter hvilket jeg var glad for 😀


Bøge
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 17:20:22
Svar/Indlæg:
205/1
Jeg vil påstå at man ikke kan benytte forbrugerklagenævnet eller lignende organer i denne sag.

Det gamle SHG findes ikke længere og det nye SHG er ikke forpligtiget til at gøre noget som helst i sagen. At de i det hele taget indvilliger i at forsøge at få lavet EN RMA direkte hos Asus skal alene ses som en service fra deres side.

Hvis Asus skal erstatte bundkortet, så det det formentlig først en tur til Østen, før der kan udleveres et nyt.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 17:33:01
Svar/Indlæg:
2845/99
#5

Nu er det sådan at SHG nok har givet det videre til asus (som han selv siger de har modtaget) så er det egentligt ikke SHG´s problem, jeg ville squ ikke køre på SHG men ville ringe og presse ASUS....

Du kan brokke dig så meget som du overhovedet vil, kortet ligger højest sandsynligt hos ASUS og bliver gennemgået og de har enten ikke fundet en fejl eller så har de fundet den men stiller spørgsmål om det er selv forskyldt....

Asus er generelt godt langsomme med alt RMA, virker ikke som det de sætter højest på dagsordenen....


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 18:14:52
Svar/Indlæg:
1317/46
#10 det er jeg ikke enig i, SHG har valgt at tage i mod kortet, de har valgt at påtage sig ansvaret, så det kan aldrig blive andet end en sag mellem SHG og anr2007. Hvis SHG ikke havde accepteret sagen pga gamle SHG, så skulle de have sagt det med det samme.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 18:41:50
Svar/Indlæg:
2845/99
#11

Når de ikke har noget ansvar, så har #0 egentligt bare sendt dem en pakke uden at have nogen garanti... Han har frivilligt givet dem sit bundkort.... bad luck....

Så det er ikke noget med ansvar at gøre, de er ikke lovligt forpligtet til noget.... Det er en ren service fra deres side.... Så hvis det går galt er #0 stadig den som hænger med det hele, forsvinder kortet imellem SHG og Asus er det #0 som betaler med mindre firmaet har sendt det med forsikring (mon dog 🤡 )

Så den holder ingen steder....


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 19:03:49
Svar/Indlæg:
5891/423
okay fra dags dato copy paster jeg hver samtale der er ført fra SHG. går ned i butikken snart, og tager en mic med, så jeg kan optage hele lortet, og sende det til forbruger klagenævnet :P


Bøge
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 20:33:29
Svar/Indlæg:
205/1
#11 Det har de også da sagen kører pr. kulance. Kulance er når du som forbruger får dækket noget du ikke har krav på. Det er derfor at det skal til Asus, da det er dem der i givet fald skal "betale" et nyt burdkort.

#13 God fornøjelse, men du overser tilsyneladende at du slet ingen sag har.


#15
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 20:39:22
Svar/Indlæg:
931/181
vil også sige at der ikke er nogen sag her.

shg er ikke juridisk bundet til at hjælpe dig og yder en ekstra service.

hvis de smider kortet væk så kan du måske få det erstattet, men der er ikke noget der hedder "inden for rimelig tid" eller lign i en sag som denne.



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 20:42:01
Svar/Indlæg:
5891/423
#14,15 dvs. de kan beholde mit kort i flere år?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 20:42:40
Svar/Indlæg:
8762/174
#16

Ja i teorien 😕



#18
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 20:44:23
Svar/Indlæg:
931/181
#16 ja i teorien

det er jo med 99.999999999999% sikkerhed ikke SHG der tilbageholder kortet men ASUS, de ville ikke have en interesse i at tilbageholde dit kort

kontakt evt shg og få et rma nummer til asus på dit bundkort og kontakt så asus direkte


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 21:32:04
Svar/Indlæg:
5891/423
#18 de vil ikke give mig RMA nummeret til asus 😕


#20
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 21:49:23
Svar/Indlæg:
931/181
#19 se det er så lidt røv´et af dem


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 22:32:59
Svar/Indlæg:
1317/46
#12 hvis de ikke vil tage et ansvar for kortet så må de jo sende det retur evt. som "modtager betaler", det har de ikke gjort, som jeg ser det så har de påtaget sig et ansvar ved at sende det ind til asus.

Anru har gjort opmærksom på at han vil føre en reklamations sag og jeg går ud fra at anru har fået et RMA nummer fra SHG, så på grund af deres handlinger har de ikke fået en gave men en RMAsag. Det muligt de ikke skulle have påtaget sig ansvaret, men så burde de nok have sendt det til anrus adresse i stedet for Asus.


#22
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2009 00:13:06
Svar/Indlæg:
931/181
#21 det er korrekt, de har lavet en rma sag for anru... men der gælder stadig ikke samme regler som normalt i købeloven.


danielfs
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2009 02:01:14
Svar/Indlæg:
81/22
Jeg fik byttet mit asus 8800 gtx via shg her for nyeligt. det tog dog lige 7 uger i alt. Her skal det lige pointeres at SHG.dk faktisk var flinke til at sige at de godt ville hjælpe med at sende kortet ind til asus men at de som sådan ikke havde noget at gøre med det.


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2009 03:12:27
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg forstår stadig ikke at SHG overhovedet kunne overtage alle kunde oplysninger, faktura osv. når de dannede et helt nyt selskab uden at påtage sig ansvaret for gamle ordrer. Det er jo lidt at videregive oplysninger til 3. part, hvilket der stod i deres betingelser at de aldrig ville gøre. Det er dog en helt anden side af sagen, men jeg vil stadig mene at hvis de ikke oplyser det RMA nummer de har fra ASUS, så tilbageholder de oplysninger, hvilket de i princippet ikke må. De har lov til at frasige sig ethvert ansvar, men de må ikke bevidst tilbageholde oplysninger som de alene har fået oplyst for en anden person. Det er ikke ligefrem sjovt at skulle tale med ASUS og prøve at forklare dem situationen, men det er nu heller ikke det bedste signal at sende fra SHG's side.