Windows 7 er en succes

Litteratur d.  28. november. 2009, skrevet af Emillos
Vist: 978 gange.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 00:25:04
Svar/Indlæg:
14079/622
Sælger som cola til et LAN-party. Næsten.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Willson

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 00:33:56
Svar/Indlæg:
103/1
#0 Situationen må ses i skærende kontrast til forgængeren Windows Vista, der trods en relativt heftig lanceringskampagne, fik en lunken modtagelse hos brugerne. Især hos nørderne, der i høj grad valgte at beholde WindowsXP i protest, da Vista i manges øjne var for trægt og for "baah" med irriterende sikkerheds-popups.

Jamen det er simpelhen så sandt som det er sagt. Har kun betatestet win7 hvor meget er der forskel fra betaen og dem på markedet idag?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 00:37:07
Svar/Indlæg:
14079/622
->#1

Jeg har desværre ikke prøvet Beta-versionen(er der helt sikkert andre herinde der har), men jeg har kørt med RC.

Umiddelbart er der ikke den store forskel på RC og den færdige version. Jeg kører Windows 7 på både min stationære computer, og min MSI x340(1,2GHz single-core Celeron, 2GB RAM), og jeg synes i hvert fald, at det kører forrygende godt på begge maskiner. Jeg er tilfreds. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 28-11-2009 00:37:34.

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 00:39:33
Svar/Indlæg:
713/74
har beta'et vista sikke et flop. Man håbede virkelig!
W7 betaen kørte jo bare. Men er jo også bare hvad de lovede Horn skulle havde været!
kører stadig 7100 🙂 vi har 5 pc'er herhjemme. Så håbede der kom en familie pakke på DK men nej nej!! (børne familier bataler jo for alle all!)riges glæder fattige med mange børn. Tja den er da kun blevet værre. (har ret men stopper her)
Men ok så må konen og ungerne leve med xp. som jo er kanont!!!!! efter sp2.
Men mon ikke de stopper sikkeheden der tidligere. Nu W7 hitter. Tja så tvinger man jo p2p. håber dog ikke! Men 5øren, er sku presset!

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 00:40:01
Svar/Indlæg:
809/50
Jeg må så være en af de få, som var utroligt glad for vista :)

Chriss

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 00:46:55
Svar/Indlæg:
18/6
#4 havde du Vista fra starten? for så tvivler jeg på at du var "utrolig glad" ;)
Men, ja efter diverse updates og servicepacks så er vista faktisk blevet helt ok!

Havde selv vista indtil 7'eren kom, havde ikke noget imod vista, det gav mig ikke nogen problemer overhovedet!
Skiftede til win7 fordi jeg fik ny computer og så kunne jeg lige så godt købe win7 til den og det har jeg absolut ikke fortrudt et eneste øjeblik!

xcanner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 01:08:21
Svar/Indlæg:
45/2
Blev også sådan nogenlunde glad for Vista til sidst. Har kørt med W7 RC det sidste stykke tid og har i dag fået leveret og installeret retail (home premium). Den booter lidt hurtigere på min SSD (og det er ikke bare fordi det er en fresh install), men ellers har jeg ikke mærket nogen forandring.

Jeg har 1 stationær, 2 bærbare, 1 HTPC og 1 server. Serveren bliver da naturligvis ikke rørt ved. Det er kun den stationære og HTPC'en der får W7 retail. Kærsten forsætter med vista på hendes bærbar og min bærbar skifter lidt imellem XP/linuxvariant og W7 RC....

Jeg ville have opgraderet alle 4 maskiner, hvis det ikke ville løbe op i 5 kilo (ja, det er virkelig mærkeligt at der findes pirater). DK er virkelig blevet røvrendt mht. ikke at have familielicensen. MS DK's dårlige undskyldning kan de stikke op hvor solen aldrig skinner!

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 02:03:44
Svar/Indlæg:
2127/11
"Alligevel sælger Windows 7. Simpelthen fordi Windows 7 er værd at købe. Det er hurtigt, grafisk lækkert, med et relativt intuitivt interface, uden at stille særlige krav til hardwaren."

Ja så er det nødvendige sådan set sagt. Al klynkeriet om pirateri og de høje priser osv de skulle være ensbetydende med... Win7's succes viser jo ganske klart, at laver man et godt produkt, og kan folk få det til en pris de kan betale (jeg tvivler nemlig ikke på at pre order har haft en betydning as well), så vil mange sgu smide kronerne. Jeg har haft en blanding af "piratede" og legale styresystemer i min tid, men med Win 7 var jeg ikke i tvivl. Pengene blev smidt med et smil, og jeg er super glad for at have investeret i det til dato bedste Microsoft OS.

Succes mao fortjent imo 🙂

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 02:12:00
Svar/Indlæg:
250/2
Har Ultimate Retail, købt i UK, for 1450kr og den står fint på hylden, skulle den være nødvendig 😀

Indtil da klarer jeg med en Unattend OEM, Opdates og alt andet fungerer og det eneste der skal i, er en DK LP, men om den er i før eller efter, er ligemeget, kan godt formattere på Engelsk!

Det er dog det bedste OS til nyere maskiner, det overgår alle foregående Windåser!

theclassdk

Enthusiast
Tilføjet:
28-11-2009 09:31:15
Svar/Indlæg:
9/2
lol det er da total naps at folk beholder windows xp for hvis du kikker på grafikkort kan den ikke bruge mere 480 mb af dit grafikkort. og heller ikke ordenlig dine ram. ja vista er lidt hård ved din maskine men så få dig dog en ordenlig maskine. med hensyn til at kompabilitet har jeg som der siller mange gamle spil sagtens kunne få dem til at virke både med gamle emulator osv. det er vist bare en nap der ikke har vist hvad han har lavet. brugte selv 64bit ultimate vista. nu er jeg salgchef og vi er vi fortæller vores kunder hvor lidt recurser en xp kan bruge. har du hørt om physicX og cuda.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
28-11-2009 10:37:51
Svar/Indlæg:
5363/442
#9 Det var da en utroligt nedladende og dårlig tone du der ligger for dagen.

Til super l33t gameren med alt det nyeste hardware er det da et must med Vista/Win7, da man kan udnytte de nyeste grafikteknologier, nyeste DirectX mv. Men derfra og så til at håne folk der ikke lige har det nyeste nye er da for useriøst. Der er da mange der sidder med en maskine der har et par år på bagen, men som har opgraderet den nogle gange til at følge med - hvorfor er de "naps"?

Og angående RAM, så er det da vist dig der ikke helt har styr på det.. XP understøtter Ram på præcis samme måde som Vista/Win7, det har kun noget at gøre med o det er 32 eller 64-bit versionen.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 12:19:49
Svar/Indlæg:
2145/218
Det jeg lige hænger mig i umiddelbart er denne linie.

Og allerede nu skulle der være solgt så mange kopier, at antallet af 7'eren alene, overstiger brugerantallet af OSX.

Ha ha og apple der håbede på den modsatte effekt sikke nogle idioter man skulle tro de ikke havde prøvet win 7

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 13:17:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg har haft vista Enterprise 32bit fra starten af og været 100% tilfreds med det, også fra starten af.

Nu har jeg Win7 og synes det er endnu bedre. Men jeg har aldrig et eneste øjeblik mens jeg kørte vista overvejet at gå tilbage til XP.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 28-11-2009 13:18:53.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 14:03:20
Svar/Indlæg:
2343/272
Hvad Microsoft har brugt så mange år på siden XP er et godt spørgsmål. Bevares, Windows 7 er enddog endnu mere poppet end Vista, men det er jo på ingen måde så lækkert som OS X eller Linux :/ Det er som om Microsoft altid er bagud og så roder de tingene fremfor at lave originale inputs.

Jeg havde en prøveversion af windows 7 og første indtryk var ret cool ift. vista, men det mangler bare lækkerhed. Fede detaljer hvor man tænker nice! i stedet for deres håbløse copy-forsøg.

Hvorfor tilfører de ikke roterbare skriveborde som linux eller et lidt mere gejl skift af vinduer som på mac?

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 14:48:04
Svar/Indlæg:
798/19
Vista x64 var nu et glimrende styresystem, der desværre blev modtaget lidt for negativt. Det samme skete i øvrigt for Windows XP i sin tid, hvor rigtig mange nørder insisterede med at fortsætte med Windows 2000. Men det er åbenbart blevet glemt ret hurtigt. XP havde masser af børnesygdomme og var decideret rædsom i betaen.

Jeg havde selv en lang guide med tweaks til XP, for at få det til at køre efter den månedlige formatering, og den guide blev skåret ned til 1/3 efter jeg skiftede til Vista x64 (hvor den ikke engang blev særlig relevant, fordi Vista ikke skal geninstalleres konstant). Jeg har faktisk kun installeret Vista nogle få gange de år jeg har haft det, og det har været på grund af hardware skifte og fordi Gigabyte ikke kan finde ud af at lave RAID drivere.

Windows 7 ville ikke have eksisteret i nuværende form, hvis Vista var blevet en større succes. Det er jo bare en revision af Vista, og endda en meget vellykket en af slagsen. Jeg synes endda den er så vellykket at den er alle pengene værd, også selvom man har været ude at købe Vista inden for de sidste par år.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 15:13:55
Svar/Indlæg:
1978/216
#4 Du er ikke helt alene, jeg elsket sq også min Vista Ultimate fra starten af (købt feb 2006) faktisk kun får uger det drillet mig. pga driveren ikke virket perfekt til mit lydkort X-Fi Fatal1ty. men derudover her jeg aldrig haft alle de problemer som mange andre hadet 😀 så ja jeg synes sq det var fedt!! men Win 7 er bedre 😛

Faktisk synes jeg også at slumre funktionen virket bedre i Vista end i Win 7. ved ikke hvorfor? men først virker den fint, og 3 dage senere viker den så ikke alligevel? også står den og køre i flere timer, hvilket godt kan pisse mig af! når man prøver at være lidt grøn og spare på strømmen

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 29-11-2009 14:04:19.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 15:14:04
Svar/Indlæg:
1317/46
#9 nu kender jeg ikke noget til din indtægt, men de af os som primært lever på en SU(og jeg tror der en del) er det ikke muligt at have en fuldkommen opdateret computer, prioriteterne er lidt anderledes. fx er det ikke specielt sjovt at sidde med et 5970, i7 CPU og ingen penge til mad, husleje og forsikringer.

Windows 7 er et stort fremskridt, det største problem er at dog at det har taget så lang tid at udvikle, windows 7 burde være udgivet i stedet for Vista som så igen burde være udgivet noget tidligere. Hvis m$ vist respekt og erkendte at Vista var en fejl så gav de alle Vistakunder en gratis opgradering til w7. At have betalt både for Vista og 7 er lidt som at have betalt 2 gange for w7.

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 16:43:06
Svar/Indlæg:
250/2
#9 - Det er da fint at du har styr på Grafikkort vs OS, men det gavner hat, når man fks. Har et 5870 og IKKE råder over PhysX kompatibilitet.

Tudekiksne skulle man egentlig have aktier i, da piveriet over Mircosoft's OS Priser aldrig stopper, nu er det jo ikke freeware, selvom markedsføringen under tiden er besynderlig. Fik en mail fra Tysk forhandler igår og der kunne man købe Windows 7 Home Premium 64-Bit inkl. X-Men Origins: Wolverine DVD for omregnet 553kr, hvis det er for meget, skulle man måske overveje at droppe Mircosoft og hoppe på en Pingvin.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
28-11-2009 17:12:07
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg tror helt sikkert at den måde at lægge en gratis beta-version ud, har gjort at salgstallet er ekploderet. Jeg har bl.a. købt en 7, men er ret overbevist om, at hvis jeg aldrig havde muligheden for en gratis beta, havde jeg aldrig taget springet.

Willson

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2009 17:35:23
Svar/Indlæg:
103/1
#alle tak for de mange bud og alt i alt lyder det som om jeg også vil lægge penge for win7.

#18 uden de gode tilbagemeldinger fra betatestere og store investorer bliver det helt sikkert et flop eller en meget sløv start på salget. Så sikker på du har ret.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 18:31:18
Svar/Indlæg:
1915/57
Win7 ❤

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 18:44:13
Svar/Indlæg:
2072/117
Spørgsmålet er vel om de kan få store virksomheder til at skifte, de fleste (hvis ikke alle) fastholdt XP ved udgivelsen af Vista, kan de overtale dem til at skifte til 7?

Og hvorfor skulle de gøre det? De fleste virksomheder arbejder indenfor meget afgrænsede rammer de anvender i hverdagen, og ved desværre at mange mennesker ikke er glad for store ændringer i deres workflow.

Så er det nemt at vænne sig til Win7, hvis man ikke er computer nørd? Hvor lang tid vil i skyde på det tager, og er der noget i har skulle vænne jer til?

Er der store sikkerheds fordele?

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 19:01:17
Svar/Indlæg:
250/2
Jeg tror der er mange der aldrig kommer tilbunds i Windows 7, der er sikkert en del der allerede har vrangvendt den og fundet den yderst interessant, men til erhverv, nææ, den hopper de ikke på, det kræver en masse nye Programmer og omstillinger som de ikke er tvunget til at foretage.

Men det rager mig en bønne, bare jeg har den, det er det mest "logiske" OS fra MS til Dato, kan man ikke fatte den, er man enten ignorant eller ikke PC egnet!

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2009 19:51:25
Svar/Indlæg:
798/19
#21 Hvis ikke man er lidt nørd, så er der sgu ikke det store at vænne sig til. Det er nørderne der skal lede en smule efter de lidt mere avancerede ting, der er flyttet rundt på :)

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2009 22:36:46
Svar/Indlæg:
1317/46
Det er jeg enig i, skridtet fra Vista til win7 er mindre end springet fra XP til win7, men tilvendingsperioden burde ikke være lang.

#22 På lang sigt tror jeg at mange virksomheder vil skifte, men der skal en service pak til eller to, desuden skal softwareproducenterne også være klar med ny software. På et eller andet tidspunkt kommer der ikke flere opdateringer til XP og så bliver de jo nødt til at skifte for fortsat at have sikre computere.

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2009 00:50:56
Svar/Indlæg:
250/2
Korrekt, set fra den vinkel, men så er der lige den bemærkning fra Mircosoft, at Windows 8 kommer snart, om ikke andet med kortere afstand, end der var mellem XP og Vista, så det kan være erhvervet venter og ser tiden an, hvis 8'eren kommer før XP, xploderer, tror jeg kun at de ser Windows 7 som et tegn på at det går i den rigtige retning.

Mest af alt er det den Natale opfattelse, som adskiller den fra Windows 7, først røre, så se, men lad os nu se, hvad den kan se, bare en idé, jeg vinker lige til min Comp, så går vi begge i seng, hmmm

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2009 02:49:56
Svar/Indlæg:
1142/59
Først det private:

Jeg var super glad for Vista fra start af, dog var jeg ikke så glad for at den nogen gange ikke ville slette mine filer igen. Det løste de dog med SP1, som gjorde systemet ganske godt. Jeg er også en af dem, som valgte at købe Vista, men selvfølgelig som en x64 version da jeg godt kan li' at ha' ram i min computer.

Det jeg dog bedst kan li' ved 7'eren, er at det føles mere komplet sammenlignet med Vista. En lille detalje, som at der rent faktisk er grafik ved boot, er noget jeg betragter som et fuldendt produkt. Vista gav mig altid lidt indtrykket af en beta version. Derudover kan jeg også, modsat mange andre jeg har spurgt, super godt li' den nye proceslinje. Jeg kan super godt li' bare at have ikoner fremfor lange barer der fyldes sindssygt hurtigt. Jeg så dog gerne, at ved hover over ikonerne og man lukker et vindue, at den ikke lukker hele "hover"-viewet så man er nødt til at få det til at poppe op igen. Det er dog en mindre detalje og bestemt ikke noget systemet skal have tæsk for.

Nu til erhverv:

Jeg geninstallerer særdeles mange computere hvert år og vi holder os da også til XP indtil videre. Det er ikke pga. kompatibilitetsproblemer med alle kommunens programmer, men mere det at nye licenser koster en del når man har flere computere kørende end man hurtigt kan tælle til. Det kræver derudover også, at man tilvænner alle medarbejdere til det nye interface samt der skal laves nye images af vores forskellige setups. Det er derfor ikke fordi vi er bange for sikkerhedshuller eller lignende, men nærmere pris samt tidsforbrug. Vi har dog nogle bærbare der rent faktisk kører Vista, så Windows 7 skal da nok også få sneget sig ind på et eller andet tidspunkt 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zorba d. 29-11-2009 02:51:35.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2009 19:01:24
Svar/Indlæg:
2072/117
#26 Angående erhver lyder det meget fornuftigt, dog er der mange virksomheder som får tilbudt en erhverslicens til Win7 kvit og frit, fordi M$ gerne vil have der bliver skiftet til dette.

Men det kunne jo tænkes at de penge der skal bruges på at få Win7 kørt ind, bliver tjent ind igen ved højere produktivitet?

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2009 13:24:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
#6 Der er jo ingen der forhindrer dig i at købe en familypack hos f.eks Amazon i UK,
http://www.amazon.co.uk/Micros...

de har sågat lige pt en brugt til 80 £, dvs under 1000,- kr for en familielicens. Derefter er det bare at finde en DK skive med home premium, og vupti, så har du 3 danske Windows 7 Home Premium lovligt for under 1000,- kr.
Ligesom Erik Winther, så kommer min Windows 7 Ultimate fra amazon.co.uk (vi lavede et samkøb), og det fungerer fint. Efter Microsofts dom i EU vil alle keys købt i EU virke med alle skiver solgt i EU, så en engelsk key til en dansk dvd er ike et problem :)

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2009 14:33:29
Svar/Indlæg:
250/2
Og så er 80£ jo helt nede på mindre end 660kr, kursen på det Brittiske pund, er jo næsten på Euro plan :yes: