TV via Dong Fibernet

Diverse d.  03. december. 2009, skrevet af KleitusIV
Vist: 430 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
03-12-2009 15:46:16
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej

Jeg overvejer at flytte til en lejlighed hvor der anvendes Dong Fibernet, men jeg har ingen erfaring med fibernet overhovedet, ud over at jeg har høft det kan give rigtig hurtige internet forbindelser hvilket jo er dejligt.

Men hvad med TV? Hvordan fungerer det?

Skal man så have en box stående ved hvert fjernsyn hvor man skal fjernbetjene den istedet for TV'et? Eller har man en omformer der laver signalet til et alm. antennekabel så TV'et kan bruges med fjernbetjeningen som det plejer? Og hvad med digitalt TV og HD kanaler?

Jeg kender kun til YouSee og det er jo fantastisk let nu hvor de har frigivet digitalt TV.

Hvis der er nogen der kan udøse deres erfaringer vil jeg være glad. Jeg er som sagt helt på bar bund ifht hvordan det fungerer. 🙂
Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2009 15:51:27
Svar/Indlæg:
2072/117
Nu er det ikke Dong Fibernet mere men TDC og du køber ikke fjernsynet direkte gennem dem (sådan som det er idag) men igennem en anden udbyder som f.eks. Dansk Bredbånd.

Mine forældre har det, og der skal en seperat boks til hvert fjernsyn, hvor der medfølger en fjernbetjening til denne boks. Det er denne fjernbetjening som styrer valget af kanal, og du kan også kontrollere lyd.

Andet skal du klare med den alm. fjernbetjening.

Angående signal skal boksene have et Ethernet i røven og ud kommer et HDMI som du sætter i fjernsynet.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
03-12-2009 16:12:14
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja jeg hørte godt det er købt af TDC, så det bliver jo spændende at se hvad de kommer til at tilbyde.

Ok det er lidt nederen med sådan en boks. Så skal man for alvor være fjernbetjenings junglør bare for at zappe rundt på kanalerne ☹

Hvordan med kvaliteten? Er den i top og er der HD kanaler med - er det understøttet?

Tusind tak for svar 🙂

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2009 17:33:43
Svar/Indlæg:
2072/117
#2 HD kanaler er understøtet, hvis du får fat i deres HDMI boks, vi har kun de "analoge" derhjemme pt. mener ikke det er nødvendigt at skifte dem.

Angående at skifte fjernbetjening, så bruger vi kun den til det alm. TV når fjernsynet skal slukkes og tændes, eller DVD skal bruges.

Ellers klarer den anden et hele.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
04-12-2009 18:07:27
Svar/Indlæg:
1142/59
Du kan godt skyde kanalerne fra dit fibernet ud på antennekabler, så du kan trække kanalerne på flere tv samtidig. Det er dog ikke noget jeg vil anbefale at du gør, medmindre du har styr på hvad du laver. Jeg udgiver nok en guide til det på et tidspunkt, da det kræver at du sætter en lille low-power computer op med et bestemt stykke hardware samt noget software jeg har skrevet. Min software er dog ikke helt stabil endnu, så jeg kan ikke sige hvornår jeg evt. gør det pga. tidsmangel (studie, arbejde osv.).