Zepto-mareridt

Diverse d.  05. december. 2009, skrevet af Bolldk
Vist: 805 gange.

Bolldk

Enthusiast
Tilføjet:
05-12-2009 18:43:13
Svar/Indlæg:
0/3
Hej.

Jeg købte tilbage i juni 2009 min zepto bærbar Znote G15, på zepto.dk. Den er uheldigvis gået i stykker, så jeg sendte den ind og det ramlede desværre sammen med at zepto gik konkurs. Så lige nu ved jeg ikke hvor jeg skal få min zepto lavede henne. Skærmen forbliver sort ved start, og skal genstarte den mange gang før den virker. Jeg har haft den inde lige før de gik konkurs, der skiftede de blot skærmen, og det virkede ikke. Så det tyder på at det ikke er en standart fejl.
Jeg ringede så til InfoCare (som behandlede zepto's sager) og de bad mig om at hente min computer, de kunne ikke lave den, da de åbenbart ikke havde zepto dele liggende mere.

Herved står jeg lidt på bar bund i henhold til hvor jeg kan få min computer repareret. Ved bare ikke hvem der kan reparer den, da det ikke er en standart fejl, og har svært ved at se at nogle ligger inde med zepto dele.

På forhånd tak
- Emil Boll
poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2009 18:48:39
Svar/Indlæg:
2885/268
Heysa

Bobonet herinde fra mener jeg at han laver defekte bærebare.
så du kan jo altid prøve og kontakte ham.

Mvh Dennis

besse

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2009 19:19:55
Svar/Indlæg:
1326/83
#0 Havde en lignende fejl på en ældre Zepto fra 2005-6 tror jeg der gjorde samme l*rt. de sagde det var en fejl på bundkortet, og at det kostede 2000 at lave!

Møgirriterende at sidde i klemme når en virksomhed går konkurs, men man må sige at det er godt de lukkede. Det er jo en værre gang skrald de bærbare de sælger.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2009 19:27:46
Svar/Indlæg:
2145/218
Muligvis kan jeg hjælpe dig jeg har lavet reperationer på zepto maskiner mange gange. Men det er muligt at det kan bliver svært at finde dele.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2009 21:09:56
Svar/Indlæg:
1142/59
Så vidt jeg ved, så opstår fejlen pga. defekt bundkort. Det er transistorer eller lignende på bundkortet, som ikke altid opfører sig som de burde. Det er derfor den nogen gange vil tænde og andre gange ikke vil. Hvis du så endelig får den tændt og prøver at genstarte dvs. ikke slukke, så går den i sort igen.

Det er muligt at der er nogen der kan ordne problemet, men jeg har selv opgivet da man helst skal rode meget med elektronik for at finde fejlen på et bundkort. Jeg har 3-4 zepto med den fejl, det er dog de gamle 6224W modeller.