Afstemning på Hwt: hvor køber du dit HW

Hyggehjørnet d.  06. december. 2009, skrevet af rosty
Vist: 1372 gange.

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 14:17:15
Svar/Indlæg:
910/91
det da en go afstemning, ikke mindst for diverse hardware forhandlere 🙂

Personligt synes jeg da der burde være en præmie til dem
som evt kunne se ud som følgende...

1 pladsen: 20% rabat til brugerne på Hwt.dk

2 pladsen: 15% rabat til brugerne på Hwt.dk

3 pladsen: 10% rabat til brugerne på Hwt.dk

det bare et foreslag, og go jul til alle 😛

jeg vil lige sige det ikke for at straffe nogle osv for at vinde, nu er det bare en afstemning, som viser vor vi helst vil smide vores penge 🙂
køber selv en del hardware hvert år, og om jeg for rabat eller ej, ja så køber jeg det alligevel

jeg bruger selv komplett og århus PC lager for synes begge steder er forholdsvis billige og har kanon service 🙂

så intet negativt ment med denne tråd, tvært imod
og har taget fy ordet væk

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af rosty d. 06-12-2009 20:03:17.
kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 14:51:21
Svar/Indlæg:
996/49
prc;)

småting=getmore..

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2009 14:52:42
Svar/Indlæg:
81/22
jeg tror nu det ville være mere interessant for de hardware "pushere" at høre hvorfor netop 21% og 16% har stemt på komplett.dk og SHG. Hvad er det, som de to retailere tilbyder som gør at folke vil vælge dem frem for et billigere sted. Det kan jo også være at folk har valgt disse 2 retailere netop pga at de som regel er de billigste.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 14:57:50
Svar/Indlæg:
8762/174

God service 😉

SHG og Komplett er de to bedste lige på service punktet godt nok kan SHG være noget tunge at danse med men de er stadig okay gode.

Jeg vægter i hvert fald servicen højere end prisen på varen så jeg betaler gerne de 20-50 kr ekstra for den samme vare ved f.eks Komplett for så er jeg 100% sikker på at hvis uheldet er ude og delen brander af så kan jeg få det ombyttet uden noget brok.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:06:02
Svar/Indlæg:
931/181
så du mener at top 3 skal give rabat til folk fra hwt?

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:13:09
Svar/Indlæg:
1915/57
Hmm nu kan jeg kun vælge en, men jeg har altid brugt PRC-KOMPLETT-COMPUTERSALG-COMPUMAIL

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:20:01
Svar/Indlæg:
81/22
o# Inden for denne branche af hardware salg er der oftest en meget lille fortjeneste pr vare grundet den hårde konkurrence og lette tilgængelighed af produkterne (med undtagelse af den nye 58xx serie fra ati :p) så tror desværre at det er nogle urealistiske rabatordninger i forhold til de retailers fortjeneste af undersøgelsen.

Vi kunne i stedet for tilbyde dem at de kunne bruge os som prøveklude på hvad spørgsmål de end måtte have. Der er jo kun en måde for de retailers at finde ud af hvad kunderne vil have og det er jo ved at spørge dem :D"

Jeg tror at de fleste online handlere ikke har den store ide om hvad det er for en type kunder de handler med. Eftersom de fleste blot går ind og bestiller varerne online og betaler, and thats that :p Derudover så er der mange retailers som jo åbenbart kan forbedre sig eftersom at komplett og shg klarer sig bedre i følge de kunder der bruger hwt.dk.

mvh

Daniel

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:30:29
Svar/Indlæg:
5474/39
sidste jeg købte var ved B.J.Trading, ved ikke hvordan deres rama er. Dog syntes jeg servicen var god nok, og det hele køre der ud af.

Getmore handler jeg med hvis det er ældre dele. 🙂

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:39:28
Svar/Indlæg:
81/22
# 3

Jamen jeg tænker nu mere på hvad for service specifikt eller hvilken kombination af services som gør at folk vælger dem fremfor andre. Det som du referer til er deres reklamationsserivice eller ombytningsservice.

Der kan også være andre grunde services som disse retailere udøver der fører til at folk netop vælger disse retailere.
Jeg tænker nu på om nogen valgte disse to retailers f.eks pga deres leveringsservice man kan jo bestille vare generelt meget sent hos SHG og få dagen efter. eller deres Kundeservice, er det nemt at komme igennem på hotlinen og kommer man i kontakt med kompetente folk.

Men Som sagt det er jo nok en kombination af disse i nogen tilfælde som gør at man vælger en at handle hos. Derudover er der jo 40% som har valgt pris som den faktor det bestemmer hvor de bestiller varere. Så kunne man jo faktisk gå ind og argumentere for at måske fokuserer komplett og shg for meget på deres services når at en god service i de 40% af tiden højest sandsynligt er med til at få dem kvalificeret som et sted man vil handle med dermed ikke sagt at de rent faktisk vinder ordren af kunden pga de er dyrere end konkurrenter.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:47:06
Svar/Indlæg:
2145/218
Komplett.dk fordi deres pickup shop ligger lige ved siden af hvor jeg bor og fordi deres service er god og jeg generelt finder deres priser fornuftige.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 15:54:27
Svar/Indlæg:
1124/68
Handler meget i komplett, men jeg kigger også meget på overclockers uk . Fælles for begge steder er at de har en kanon service.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 16:00:02
Svar/Indlæg:
2872/90
Shg, Komplett, Proshop, bj trading og hvis det er billige ting så getmore.. Shg har leveret den bedste service for mig indtil videre..

Udover selvfølgelig kompletts rigtige gode tilbud om at købe et 5770 for 750kr. :D

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sir D_Devil d. 06-12-2009 16:15:21.

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2009 16:07:59
Svar/Indlæg:
255/44
Komplett - hvis det er almindelige ting som harddiske. Ellers køber jeg sagerne det billigste sted

Coolerkit - hvis det er køling.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 16:40:58
Svar/Indlæg:
1436/25
Køber primært ved Århus Pc Lager som ike fremgår af listen pga. eftersom de ligger tættest på. Sekundært hos SHG og tertiært alle andre som f.eks. Komplett, BJ trading og Getmore

Sætter kryds i compumail da det er samme firma som Århus Pc Lager.

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 16:43:04
Svar/Indlæg:
910/91
#4 jeg mener ihverfald det et stort kompliment til dem i top 3, at vi som måske bruger hardware på en anden måde end en alm pc bruger, køber og skifter selv meget hardware, hvis jeg ser på feks min famillie, som skifter deres pc ud hvert 5 år

og selve det med rabaten..tjaa hvorfor ik. min min tråd var nu mest ment at folk skrev lidt om hvor de handler osv, og kan se den virkede efter hensigten, er godt klar over det med "præmien" til dem, som jo mest ville være en præmie til os brugere, ikke bliver levet ud i livet

og feks komplett har banner reklame her, og det for hwt nok lidt for, som gør at vi alle kan bruge siden gratis 🙂

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 16:45:56
Svar/Indlæg:
910/91
#13 århus pc lager er compumail så vidt jeg ved 🙂

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
06-12-2009 16:49:12
Svar/Indlæg:
5363/442
Det er rigtigt at de forskellige netbutikker får lidt gratis reklame eller sådan ved den afstemning - men kan ikke lige se hvofor de bedste skulle give rabat til Hwt-brugere.. Det er jo som om at de bedste skal "straffes" for at være gode ifølge dit forslag 😉 Som du selv siger støtter f.eks. Komplett ved at købe banner-plads 🙂

Personligt har jeg en række firmaer jeg handler med, hvor jeg så tager den billigste af dem på den pågældende vare.

underklokker

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2009 17:48:22
Svar/Indlæg:
33/3
Denne lille butik ved jeg ikke om i kender. Jeg bruger den selv til småting, og er 100 % tilfred.

Den skal lige ha et skulderklap i denne tråd

GRATIS 80 mm blæser kan iøjeblikket fåes mod tilmelding af nyhedsbrev 🙂

http://www.webdanes.dk/shop/fr...

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2009 20:01:39
Svar/Indlæg:
910/91
jeg har et par eksempler på, hvordan man feks ville kunne få rabat, jeg har arbejdet i bravida, ved større firmaer osv findes der noget der hedder "flåderabat" feks skulle min onkel ha en toyota avensis, den kostede 320,000 kr, bare ved at vise mit bravida kort, fik han 82,000 kr i rabat på den bil, dvs han gav 238,000 for den, og sælgeren smillede da stort alligevel, da han underskrev købs kontrakten, jeg fik selv 40,000 kr rabat på en seat altea
når jeg handler vvs grej, for jeg minimum 25 % rabat på alt, noget enda lidt mere, jeg skal bare sige jeg er fra bravida..
jeg har lige total renoveret et hus på samsø, da jeg gik igang, fik jeg 20% procent, på alt hvad jeg købte i det lokale byggemarked

men skulle man feks sige at komplett en dag tilbød os brugere her 10%, så ville jeg ikke ha dårlig samvittighed over at tage imod det, tvært imod, så ville jeg nok også købe mere hos dem
og de ville stadig tjene penge på det, de har minimum en avance på 40% på al deres salg

jeg synes, og ikke mindst acceptere jeg, at min computer hobby den er dyr, det jo en del jeg må tage med

og det ikke for at være grådig eller noget som helst, og som sagt er jeg fuldt ud tilfreds med de steder jeg handler pc grej

Storm

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2009 20:09:40
Svar/Indlæg:
62/5

"de har minimum en avance på 40% på al deres salg"

Hehe, og det er juleaften i aften.

Tror lige der er noget du har forkert fat i her. På ting som kabinetter, dvd drev, HDD'er osv. er der den bedste avance. På CPU'er, RAM, MOBO / alle populære varer tror jeg du skal kigge dybt efter bare 10% på nogle af tingene.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2009 16:54:21
Svar/Indlæg:
5363/442
#18 Ikke når vi snakker nethandel - der er avancerne drastisk lavere end i Fona etc. Det er også derfor den slags butikker kan have tilbud hvor de måske giver halv pris - og stadig tjener på det..

Og forklar mig lige en gang til hvorfor de "bedste" skulle give rabat? Nethandel er i forvejen ret billigt - og avancen er lav..

Mino

Overclocker
Tilføjet:
11-12-2009 11:18:18
Svar/Indlæg:
278/73
40% på alt salg...

Hold da op. Hvis tilstandene var sådan, var det godt nok en lukrativ forretning at sælge hardware 😲

Tror nærmere du skal ned omkring de 10% og det er endda meget optimistisk på nogle varer, fordi der er enorm konkurrence på netop det danske marked. Hardware retailere sælger ikke enkelte stumper for at blive rige. De satser på lav avance og tjener pengene på at sælge meget af det.

At fortælle SHG og Komplett at de skal give 10% rabat til Hwt, fordi de har klikket i en lille boks? Det er sgu rimelig langt ude. Du skriver selv at der er store rabatter på biler. Det kan bare slet ikke sammenlignes, da hardware er en af de brancher hvor man virkelig skraber bunden i forvejen.

At de 2 firmaer ligger øverst er der sikkert en grund til, og jeg er sikker på at det har noget at gøre med service. Der er firmaer der lægger meget mere vægt på service end andre, men det mærker man først den dag uheldet er ude.

Det der bekymrer mig mest, er at der er så stor en mængde der køber ind hvor det er billigst, for nogle gange er de firmaer der er billigst pænt "dodgy", og personligt ville jeg aldrig købe en dyr vare ved et firma jeg ikke havde tiltro til. Bjarnes garage salg lyder bare ikke så positivt, hvis man skal smide 5k 😛