Takke system på hwt.dk

Om siden d.  07. december. 2009, skrevet af danielfs
Vist: 1219 gange.

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:21:18
Svar/Indlæg:
81/22
Davs gutter

Eftersom jeg synes det er rigtig fedt at mange herinde tager sig tid til at besvare ens diverse spørgsmål så synes jeg at det kunne være en ide med en måde på at man kan sige tak til den person som har hjulpet en.

Jeg mener derfor det burde være muligt at efter en person har lavet et godt svar til ens tråd at man så kan klikke på ham og give ham 1 stk tak :) Det kunne også eventuelt motivere andre til at besvare diverse spørgsmål. Det burde derefter være muligt at se hvor mange stk tak en person har fået ligesom man kan se hvor mange posts han har lavet og threads.

Hvad synes i ellers om ideen?

Mvh

Daniel
ShArX

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:23:04
Svar/Indlæg:
664/68
synes det lyder ganske fornuftigt...

men synes nu altid svarende herinde er af høj kvalitet 🙂

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:24:45
Svar/Indlæg:
81/22
Jeg kritiserer ikke folks svar, men synes det ville være fedt at folk kunne vise deres værdsættelse af folks svar ved at give dem sådan en stemme :)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:30:21
Svar/Indlæg:
6181/270
Der findes jo en beskedfunktion hvor man kan skrive til de personer som har hjulpet en.
Så jeg ser ingen grund til at lave en ny funktion, som måske ikke vil blive brugt tit af brugerne herinde.
Det vil give programmørene ekstra arbejde at både skulle lave sådan en ny funktion og samtidig skal vedligeholde siden når vi snakker om frivilligt arbejde.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:33:05
Svar/Indlæg:
444/74
#0 Glimrende forslag. Det kunne eventuelt kombineres med et "rate køb / salg"-system. 🙂

#3 Man kan selvfølgelig altid takke i tråden eller i en besked - og det er folk da også gode til. Men hvis et site som dette skal forblive aktivt og kunne holde på brugerne, så skal der altså ske lidt nyt en gang imellem... Selvom det betyder arbejde for programmørerne.

Det er i hvert fald min mening. 🙂

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:36:55
Svar/Indlæg:
6181/270
#4 men selvom nye funktion er en god ting (som regel) så er det ikke en funktion der får brugerne til at blive, det eneste der får brugerne til at bliver at at de ikke bliver voksne. 🤣

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:38:11
Svar/Indlæg:
5750/124
det lyder som en meget god ting - men som Mapples også siger, så tager sådan noget tid

Men hvis man er lidt fiks med programmering af .aspx , så kunne man da give programmørerne en hjælpende hånd ved at give et forslag på kode til det 😉

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 10:40:23
Svar/Indlæg:
6181/270
Drops hellere takkesystemet og gør HWT en moderne side at være på og evt. et bedre forumplatform.
Ikke fordi jeg har noget imod HWT, men landet ligger således at HWT er en umoderne side, det ligner noget fra slutningen af 90'erne. 🙂 :yes:

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 11:08:07
Svar/Indlæg:
1436/25
Super god ide.

Jeg synes at HWT er dem HW side som fungerer bedst og er enklest/hurtigst at anvende og dermed også den mest brugervenlige. Rigtig mange hjemmesider som bliver redesignet ender med at fungere dårligere efterfølgende og det er vel at mærke efter at man har vænnet sig til det.

Keep it simple, less is more og if it isn't broke don't fix it.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 11:11:12
Svar/Indlæg:
6531/410
folk kan ikke engang skrive tak i den tråd folk giver dem råd i hvad skulle det hjælpe de kan trykke tak for hjælpen. ?

er uenig med #7 siden fungere og er til at finde rundt på, syntes ikke den skal laves om ,

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 12:02:52
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg kunne godt tænke mig det samme, bare i forbindelse med køb / salg ?

Kunne være skønt, så man kunne se om personen var til at handle med eller ej :)

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 12:03:44
Svar/Indlæg:
2333/391
Kunne også være skønt hvis man kunne smide billeder direkte ind i ens tråd, i stedet for links...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-12-2009 12:10:53
Svar/Indlæg:
15982/637
#11 både og.
Så skal der være en maks størrelse og en resize funktion på billederne så det ikke tager en evighed at loade en side.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 12:39:19
Svar/Indlæg:
444/74
#8 Enig med dig omkring designet. Siden er måske ikke den mest moderne, men den er (rimelig) nem at finde rundt i. Dog med undtagelse af søge-funktionen som er forfærdelig!

Eneste minusser sådan umiddelbart er de efterhånden mange gange siden har været nede flere dage i træk grundet serverproblemer. Dem synes jeg der har været mange af... 😩

Meeen, synes nu stadig et takkesystem + rating af køb og salg kunne være nice. 🙂

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2009 12:46:55
Svar/Indlæg:
5363/442
Takke system og rating ifb med køb og salg er fine ideer synes jeg. Nu er der bare lige en enkelt ting I skal huske på ifm køb og salg. Dette er ikke en kommerciel side der er fokuseret på at købe og sælge - køb og salg er udelukkende en ekstra feature, så jeg ville ikke regne med at det er noget der vil blive lagt ekstra kræfter i at implementere.

#7 Hvad er det lige præcis du mener skal laves om? Styrken ved designet som jeg ser det, er at det er enkelt og hurtigt at finde rundt i - det fungerer bare..

#11 Synes ikke billeder ville passe godt ind ift designet, og der er også nogle problemer med det i forhold til implementeringen - men jo kan da godt være på sigt..

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2009 12:58:04
Svar/Indlæg:
1630/101
Mon ikke det er fint (som mange gør) at afslutte en tråd med et "tak for hjælpen - det hjalp" 🙂 . Det ses mange gange og varmer om hjertet og oven i købet hjælper vi jo med glæde med erfaring hvis vi har den 😀 .

187man

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 15:51:49
Svar/Indlæg:
3340/386
Vi skal også passe på, at det ikke bliver noget konkurrence præget noget. Altså, hvor vi begynder at konkurrerer om at få flest "takke-stemmer" 😉

Men jo, fed idé, det er jo altid rart at blive påskyndet at man laver noget godt 🙂

danielfs

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 16:21:05
Svar/Indlæg:
81/22
#16 Man kan naturligvis ikke undgå at nogen kan tolke det som en "konkurrence" men det samme kan jo opstå når man kan se folks antal af svar og indlæg.

Jeg mener dog stadig at det primært vil have en positiv virkning, altså at sådan et system kan kreditere folks indsats i besvarelser af spørgsmål samt motivere eller sågar fremdrive endnu flere og endnu mere uddybende besvarelser. Dermed har jeg ikke sagt at folk PT ikke er specifikke i deres svar. Jeg mener at folk er generelt gode til at komme med relevante og konkrete svar men at sådan et system kunne gøre det endnu bedre :)

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 16:21:39
Svar/Indlæg:
2335/16

Udmærket ide. 🙂 Især i køb/salg kunne det være en hjælp.

Jeg forstår godt hvad du skriver,men så alligevel ikke 🙂 for hvad har et takke system i køb og salg med kommerciel side at gøre?
Så længe det er brugerne herinde der stemmer på hinanden kan det vel aldrig have noget kommerciel over sig.? Eller er det mig der misforstår dig. 😉

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2009 16:49:33
Svar/Indlæg:
5363/442
#18 Jeg siger at dette er en side der anmelder hardware og et forum for folk der vil diskutere hardware først og fremmest.

Køb og salg er "noget ekstra", og derfor ikke det der står først på sedlen til at blive forbedret hvis du forstår hvad jeg mener. Det er selvfølgelig noget andet på de kommercielle sider som f.eks. DBA, hvor hoveddelen netop er køb og salg. Det jeg siger er bare, at Hwt koncentrerer sig om at skrive anmeldelser og forbedre forum - og mindre om køb og salg 😉

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 17:02:08
Svar/Indlæg:
5474/39
Tja syntes også siden er nem finde rundt. Der er en fin måde den er bygget op, så ændringer er ikke ligefrem nødvendigt.

Jeg bare bange for folk kan hænge andre ud på nettet. Hvilket heller ikke er godt, men nogle gange kan være noget nyt. Der skal til, for give noget nyt liv til siden. Det kunne også være fedt med noget mere farve på siden... 🙂 eller er det bare mig drømmer om blå skrift 🤡

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 17:13:45
Svar/Indlæg:
8762/174
Kan ikke lige se hvad vi skal med sådan en funktion.

Hvad er der galt med sende en pm eller bare skrive tak for hjælpen?

Jeg er enig med #8

Keep it simple, less is more og if it isn't broke don't fix it.

hilo

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 20:04:34
Svar/Indlæg:
525/25
21# enig 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2009 20:05:22
Svar/Indlæg:
2127/11
En af de vigtige ting for mig er, at designet er simpelt og let/hurtigt at finde rundt i. Jeg hader overpyntede sider, hvor det kan tage en krig at finde rundt. HWT's design er imo lige i øjet 🙂

Takkefunktion? Imo er den unødvendig. Hvis ellers ikke man er en selvoptaget narrøv, skriver man tak for hjælpen til dem der har deltaget og hjulpet. Jeg kan godt se ideen i at antallet af "tak" kan give en forumdeltager en ide om personen der kommenterer, men njae.. Ikke noget jeg finder vanvittigt vigtigt.

Til gengæld, fokus på salgfora eller ej: når vi taler om positive handler kunne et lignende system være af en vis værdi. Noget i stil med thumbs up/down eksempelvis. Bevares: os der er lidt gammel i gårde herinde ved jo nogenlunde hvem man kan stole på af de gamle brugere, men alligevel. Klaphattene kan altid oprette et nyt nick, og vi vil derfor aldrig kunne gardere os mod dem. Til gengæld kunne manglen på thumbs up ved en bruger måske få de mest naive til at tænke et par gange mere over sikkerhed ifm onlne handel. Det i sig selv ville da være meget værd.