Er jeg blevet hacked?

Diverse d.  07. december. 2009, skrevet af MadMaxDK
Vist: 776 gange.

MadMaxDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 22:35:55
Svar/Indlæg:
31/7
Hej,

Jeg har her til aften lagt mærke til at når min PS3 er tændt kan den se en fremmed medie server på netværket, under info kan jeg se den har en ip som ligger meget tæt på min egen ip 95.166.xx.1xx. Hvordan kan jeg det være jeg pludselig kan se den server. Det burde da ikke være muligt, eller?

Hvis jeg kører en traceroute på ip adressen kan jeg se at det er en anden fullrate kunde.

Jeg har for få dage siden fået installeret en ny internetforbindelse fra Fullrate, inklusiv en ny Zyxel trådløs router. Netværket er sat op som mit gamle netværk, med en enkelt port(62004) forwardet til min pc, og opsat en kode på det trådløse netværk (WPA-PSK Kryptering).

Jeg tænker at der er sket en fejl i noget af Fullrate's opsætning? Eller er jeg blevet hacked?

Mvh
Max

PS, har sendt fullrate en email og vil også kontakte dem i morgen tidlig, men er squ lidt nervøs for mine netbank oplysninger mv.
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 23:10:19
Svar/Indlæg:
4657/53
Gå da ind på den medie server og se hvad der ligger på den.
Jeg tror næppe på at der er nogen der hacker dig. og slet ikke når de ligger deres medie filer ud på netværket.

Din PC og PS3 burde får en ip i 192.168.1.xx området .

MadMaxDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2009 23:14:22
Svar/Indlæg:
31/7
Min pc og ps3 har interne ip'er. Det er min ip udadtil jeg omtalte. Har været inde og lure lidt, ud fra nogle billeder han deler kan jeg se han bor lige i nærheden af mig. Men hvis det er en fejl fra Fullrate's side, så er det da en utilgivelig fejl.

The

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 00:29:28
Svar/Indlæg:
1406/100
Det er ikke en fejl han bruger dit net til at hente ting ting med med så han selv ikke bliver sporet med dig der bliver det. Du er blivet hacke af ham af

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 01:21:15
Svar/Indlæg:
1142/59
Det er vel bare en der har knækket din wifi kode og derved kan misbruge din netforbindelse. Jeg tror nu næppe det er dine bank oplysninger, som personen er ude efter. Det sker også ret ofte, at folk smider wifi routere op, som de ikke sætter kryptering på. Er din kode evt. mega simpel?

ekstra: Det skal også nævnes, at WPA1 er nem at knække, du skal derfor helst over og køre WPA2.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Zorba d. 08-12-2009 01:23:29.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 05:22:39
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er vel også den eneste vej ind . men når han kun har haft routeren til og køre i 2-3 dag.
Smut ind i routeren og ændre koden og sæt den til og skjul sis en eller anden ting.
så kan nabo ikke se dit net .

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 08:47:44
Svar/Indlæg:
420/72
#3 og #4 Hvis det er fordi Mr. X bruger #0's trådløse, så burde han jo have en intern IP og ikke en ekstern, som der står i #0

#0 Det er nok bare en nabo i nærheden, der ikke har forstand på PC'ere og kører fra sin Fullrate box direkte ind i sin PC og har et delt mediecenter på den PC.

Personligt ville jeg ikke umiddelbart være nervøs...

edit:
Og det Riis snakker om med sis, er at han foreslår du går ind på din router og slår SSID Broadcast fra, så kan andre ikke se dit netværk.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nesdunk d. 08-12-2009 08:49:04.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 08:54:35
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan vel også meget vel være uPnP serveren som findes i medieplayeren på din egen pc?
Har du tjekket om ip'erne matcher?

Eller, hvis du har en NAS e.lign. kan det jo også være den?

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 09:45:31
Svar/Indlæg:
1142/59
#6 så vidt jeg ved, så vil en PS3 osv. altid oplyse den rigtige IP adresse da de vil undgå diverse NAT fejl. Det er derfor stadig muligt, at den anden person er på hans netværk. Han bør derfor prøve at logge ind i routeren og se en liste over DHCP klienter og ud fra den, udelukke hans eget udstyr.

MadMaxDK

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 10:35:37
Svar/Indlæg:
31/7
Jeg har tjekket at ip'erne ikke matcher med nogen af mine, indholdet personen deler er heller ikke noget jeg er bekendt med.

Har tjekket DHCP listet på min router, han har ikke fået tildelt nogen ip via den ihvertfald.

MadMaxDK

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 11:37:40
Svar/Indlæg:
31/7
Nå, jeg har lige ændret mit kode og SSID på mit trådløse netværk. Jeg kan stadig se den fremmede medie server i min PS3, så det må komme fra internettet.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 11:55:58
Svar/Indlæg:
420/72
Som du selv nævner i #0, så er det en IP meget lig din, så han er nok på samme subnet, som dig og han har ikke ordentlig beskyttelse på sit netværk og derfor er der åbent hul lige igennem til ham...

Fullrate burde reagere på den mail du har sendt dem og så lige give ham den anden et opkald og informere ham om hans manglende sikkerhed, men det gør de nok ikke.

Alternativt, så kan du være en smule proaktiv og tage kontakt til Daszoeb inde på www.dailyrush.dk ... Han arbejder ved Fullrate og er tit behjælpelig, hvis folk har probs 😉