Hdmi/Dvi, og Lyd "Switch"

Diverse d.  07. december. 2009, skrevet af Whiner
Vist: 491 gange.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2009 22:41:20
Svar/Indlæg:
83/12
Hej, tænkte på om der var nogle hoveder herinde fra, som kan fortælle mig om dette her er kan lade sig gøre, og hvad udstyret eventuelt hedder.

Har prøvet at illustrere mine hensigter på denne amatør tegning.

http://img215.imageshack.us/i/...

Tror godt i kan se hvad jeg har sat mig i hovedet det skal bruges til, men kan vel godt lige forklare mig alligevel.

Altså, jeg vil gerne ha mulighed for at ku skifte skæmbillede imellem min X-Box og PC, og vil meget gerne ku gøre det samme mht. lyden.

Smid gerne spørgsmål hvis der er noget utydeligt.

(( Kan se jeg ikke har ført lyden fra TV'et ned, men den vil jeg self også gerne ha koblet til anlæget ))

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Whiner d. 07-12-2009 22:42:54.
greves

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 08:38:46
Svar/Indlæg:
879/122
denne burde kunne klare opgaven.. den har 6 HDMI ind og 2 HDMI ud..

http://www.hifiklubben.dk/prod...
Ved godt den måske er lidt dyr.. men det vare lige den eneste jeg kunne finde med 2 HDMI udgange..

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-12-2009 09:08:06
Svar/Indlæg:
4438/91

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 09:31:27
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvad har du i forvejen? Altså forstærker og TV?

Selv regner jeg med, at jeg vil lave sådan at jeg kan trække mit billed fra computer over på mit TV, sammen med div. konsoler. Her vil jeg kunne skifte billedet, og lyden fra konsolerne vil blive flyttet over i min halv gamle stereo forstærker. Lyden fra PC bliver også med mini-jack --> phono kørt over i forstærkeren 😉

Derfor kan jeg på TV skifte mellem hvad der bliver vist på dette, og lyden kan jeg skifte mellem PC og TV på forstærker. Jeg vil så samtidigt også hele tiden have mulighed for at se hvad jeg laver på min PC ved at bruge min PC-skærm til den 😀

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
08-12-2009 15:41:41
Svar/Indlæg:
83/12
#3 Lige præcis det jeg havde i tankerne 😛

Som det ser ud nu, har jeg både Computer Skærm, konsol, PC og en forstærker.

Men min forstærker har kun 1 Indgang, så jeg skal vel ud og investere i endnu en "forstærker (stereo?)" til at køre de forskellige lydkilder over?

Og ellers for at få billedet fra diverse komponenter fordelt ud på 2 skærme, skal der bruges sådan en fætter som de linker heri Tråden?

Eller er jeg helt forkert på den? 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Whiner d. 08-12-2009 15:48:50.