Mit problem er at jeg ikke ved hvilken af de to diske der vil være bedst egnet som os-disk til et mediecenter, for den ene ser ud til at være hurtigst i skrivehastighed, mens den anden vinder i læsehastighed... Hvad er vigtigst? mvh Søren
Er det for at afspille evt filer på tv så har begge rigeligt med speed til det men snakker vi om du skal skal overføre data til disc for at afspille så ville jeg personligt vælge den med højest write på.
Men igen så vil du ha større glæde ved at smide en smule mere guld i kassen og få en disk som klarer begge dele lidt bedre.
Er det kun til medier og surfen på net får du ikke den store fordel af den ekstra speed fra de to diske, skal der spilles krævende spil så er det en fordel med stor read pga load tider af spil.
Ja det vil du faktisk med begge, er det kun opstart så er det den med højest Read du skal vælge 🙂
Er det daglig ydelse og du er lige glad med 3-4 sek (måske mindre og stadig langt hurtigere end alm diske) ville jeg anbefale den med højest Write som generelt er den største kæphest når der tages diske.
Vigtigst er at du får Tweaket din disk rigtigt under opsætning af OS(XP) lige efter install og tager resten af programmer bagefter. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 09-12-2009 13:29:39.
Jeg ville nok ikke kikke så meget til Kingston, jeg har hørt at de hurtig falder i ydelse i forhold til andre diske, har du kikket på OCZ Vertex, jeg syntes de køre rigtigt godt og de vil ikke skuffe. 🙂
Min fornemmelse er at han ikke vil ofre den slags penge og at den kun skal bruges som afspiller og surfe maskine , der vil forskel ikke være voldsom men enig at en Vertex eller den nye Apex kunne være et godt bud eller nyeste i flokken Cosair som får fed kritik og super pris.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 09-12-2009 14:18:42.
Ja hvis man sammenligner GB / KR forhold så er vi helt enige men hvis man tænker Medieafspiller der skal stå i evt stue ville jeg hellere foretrække en lydløs , mindre pladskrævende kabinet og stadig hurtigere end en alm disk (undtaget en WD Velociraptor 2.5" disk måske der er mere plads men også højere kostpris).
Der er fordele og ulemper ved alle løsninger så der skal prioteres lidt, hvor ville alt være let hvis penge bare kom af sig selv eller varer var gratis 😲