Så er vi sku kendte, på den skidte måde

Om siden d.  08. december. 2009, skrevet af 1EaR
Vist: 1393 gange.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 13:27:53
Svar/Indlæg:
5750/124
Hey Alle sammen

Da jeg lige kom ind på pcw.dk i dag, for lige at se hvad der bevæger sig - så finder man ud af, at der "sælges" hæglervarer i form af Gulftown - Det undrer, og ærger mig meget at dette har fundet sted.

Det skal så lige siges, at man skal kende hwt.dk's opbygning, for at genkende det - men det gør det altså ikke mere rigtigt.

Jeg laver kun denne tråd for at gøre opmærksom på det, og for at man kan diskuttere rigtigheden af det - jeg ved udemærket godt, at vi gerne vil se resultater på de nye processorer, også inden de kommer ud i handlen, og jeg ved ikke præcist om der sælges, eller kun fremvises et funktionelt eksemplar. Prisen i følge pcw.dk har været 6kilo, så det må nok have været et decideret hw køb.

link: http://www.pcworld.dk/art/1132...

(Jeg ved ikke om det har været oppe før).
AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 13:37:50
Svar/Indlæg:
444/74
#0 Jeg har ikke set det før, udover overskriften på pcworld. Men det er da en smule træls synes jeg... 😩

M.Beier-old

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 13:52:39
Svar/Indlæg:
1189/118
1EaR,
Sagen er den ingen ved om det er lovligt eller ikke, der er tusindevis i omløb, Intel har tilsyneladende interne problemer om de vil have presseomtalen eller ej....

Det er en KENDT sag hvem fra USA som er storsælger... Vedkomne får processorerne fra Intel et sted i Asien, jeg synes IKKE man kan stille nogen dansker, til ansvar for det som foregår, det ville være usselt - man bør derimod forhøre hele vejen igennem, ja, muligvis med danskeren, finde netværket, spore tilbage gennem alle ledende og så få vedkomne fra INTEL som har lækket processorerne bag lås og slå.

Derudover synes jeg Intel taber ansigt på det som foregår, hvilket jeg har fremlagt fra Intels Francois.
"Det som foregår", åbenlyst, største problem her er ikke at der sælges, jo det er også et problem.... Hardware sider og powerusers (såsom jeg selv), vi skriver konstant under på fortrolighed erklæringer fra producenterne for at få lov at teste inden et produkt lanceres.... Sjovt nok INDEN vi så meget som hører om produkterne, så skriver producenterne under på tilsvarende, altså f.eks. ASUS, Gigabyte, MSI osv. skriver under på fortrolighed med Intel, Nvidia, AMD, ATI osv. - dette hedder "Coperate NDA".
Dette er en nødvendighed for at kunne udvikle produkterne som de skal have på markedet :yes:

Virksomheden eVga har valgt at bryde denne NDA konsekvent for at kunne markedsføre sigselv med sensationsresultater "Coperate NDA" er kendt for, brydes denne, udvikles det til en meget alvorlig retssag, Intel har blot, om ikke andet, på overfladen ladet se til mens dette sker.
Alle resultater fra første 1/2 måneders tid, med undtagelse af COOLALER.COM, er blevet udført på eVga produkter, meget spøjst sammentræf (SOM ALTID SKRIVER FØR NDA ER LØFTET - største hardware/overclocking community i Asien)

Summa sumarum;
Intel bør slæbe eVga i retten
Intel bør finde bagmanden fra egne rækker som har lækket, og få vedkomne sat i brummen.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
08-12-2009 14:11:16
Svar/Indlæg:
512/6
Det er længe siden den var oppe. Vil gætte på en måned, og han skulle kunne skaffe mange af dem.

Men jeg mener også at han kunne skaffe Core i7 inden de blev released. Jeg tror ikke på at det er hælervarer, men det kan jo ske :)

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 14:16:52
Svar/Indlæg:
5750/124
#2 Vi er enige om, at det bør være fra intel at de skal finde den største synder - men nu ved jeg jo ikke hvor meget der er foregået, da mit aktivitetsniveau er dalet kraftigt på det seneste

Jeg agter heller ikke at anklage nogle - meningen med tråden er at få emnet op til diskussion 🙂

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 14:18:43
Svar/Indlæg:
3233/128
Hælervarer er et forkert udtryk at bruge her.

Soeren0

Enthusiast
Tilføjet:
08-12-2009 16:43:41
Svar/Indlæg:
81/0
man kan jo diskutere om en eventuel køber er i god tro. De fleste potentielle købere ved vist køb at det her ikke er meningen. Det er et produkt der ikke er frigivet fra producentens side.

Desuden, så ville jeg personligt ikke have det så godt med at købe en "prototype" til 6.000 kr.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 17:41:57
Svar/Indlæg:
4689/105
#6 Jeg forstår nu hellerikke hvorfor folk vil købe sådan et produkt til 6000kr. Der er jo en grund til at det er en prototype. De kan jo være fyldt med fejl.

M.Beier-old

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 17:50:10
Svar/Indlæg:
1189/118
For lige at få udtrykkende på plads; prototype kategoriseres som "EVT sample", disse slipper resultater kun meget sjældent ud af, der har virksomhederne temmelig godt styr på hver evigt eneste af dem ;)

Eksempel: Iphone 4G, der var nogle prototyper, og én som blev mistet, dette kostede ansvarlige person livet 😲

PS: Hardware sider, inkl. THG & Anandtech får IKKE EVT produkter...
Jeg tror sågar ikke engang dem som skal lave deres produkter får disse; ASUS, Gigabyte, MSI osv.... De får såkaldte "DVT"

Huskeregl;
EVT, egne rækker, ekstremt få, og dødsrate HØJ
DVT, frigives i større volumen og til betroede kontakter
Rev; 0.1/ES: Gives i temmelig massiv volumen, og er der ikke just super godt styr på.

DVT/0.1/ES kædes ofte sammen.... EVT / Prototyper er noget lidt andet, f.eks. såsom den 4x core SSC chip Intel har lavet... ;)

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 18:17:58
Svar/Indlæg:
5474/39

Det er da et kæmpe problem for Intel at deres nye cpuer er i omløb langt tid før de bliver frigivet. Dog er prisen også meget høj på prototype cpuen, men hvis der er mange kopirer i omløb. Så vil det bare være svært kende en ægte fra en falsk...

Her tænker jeg på konkurantrer kan gå ind og lave noget i stil med Intels nye dyre cpu. Dog var de meget dyre, men Intel er jo nødt til gå ind og ændre en masse i den nye cpu. Hvis de ikke vil have dem til ligne de ulovlige prototyper, som er i omløb. Intel kan brænde inde med en masse gamle cpuer, når de ulovlige kopiere er i omløb.

Jeg vil personligt sige at Intel taber lidt ansigt overfor andre... De skal have fundet personen og få ham fyret fra fabrikken.

Dog er det i orden holde Cpuen indenfor Evt... Ellers så ender det med Amd køber nogle stykker og kopier noget af ideen fra opbygningen...

Så kan det godt være personen får en lav løn hos Intel. Hvis han så tjener 1600 kroner for hver cpu. Så kan det også rande op i del penge, men undre mig også lidt Intel ikke har manglet de cpuer..

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 08-12-2009 18:33:51.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 18:42:31
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 Det er jo Intels ejendom der er blevet stjålet, at man som forbruger nok ikke er helt klar over hvem der har forbudt sig mod hvad er det eneste positive ved det. Det er hælervarer, og det burde vi fanme fløjtemer mig også vide på et site som dette - men jeg kan godt huske en tråd om at der var resultater ude, og det vil jeg kalde noget helt andet 😉 Men som det vises på det lille screenshot, der godt nok ikke viser andet end "AY", men som vi vidst godt ved hvad handler om 😉 og 6000kr. til "Oliver", det kan ikke rigtigt være andet end et salg, da jeg nægter at tro på en normal lille nørd vil bruge 6kilo på kun at se en processor.

At jeg synes det er meget interessant at se det sker, også her i DK, det er en anden side af sagen - og jeg vil også pointere, jeg vil ikke dømme, eller have nogen dømt, med denne tråd, den er kun lavet for at man kan debattere emnet :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 1EaR d. 08-12-2009 18:43:34.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 21:09:26
Svar/Indlæg:
639/66
Det er da lidt blæret at der kører prototyper rundt "underground" på hardware forums 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af IgIbUu d. 08-12-2009 21:10:18.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2009 21:27:41
Svar/Indlæg:
8762/174

Det har da der gjort længde.

Bare kig i nogle profiler herinde så finder du flere folk med ES modeller de er alle sammen på den ene eller anden måde solgt ulovligt.

Soeren0

Enthusiast
Tilføjet:
08-12-2009 22:09:14
Svar/Indlæg:
81/0
#8 Nu er det vist en rimelig enkeltstående situation med Iphone. Jeg tvivler rimelig kraftigt på at det vil have konsekvenser for dødeligheden, fyring, retssag og enorme erstatningskrav ja, likvidering - næppe.

Hvis sådan noget var praksis i forretningsverdenen, så kan det undre at f.eks. Bernie Madoff er blevet parteret for længst - svindel for 350 mia. kr.

M.Beier-old

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2009 22:31:14
Svar/Indlæg:
1189/118
Der er Intel folk i USA fyrret allerede 😉
- Forlyder ihvertilfald at Intel købte nogle af deres egne CPU'er fra ebay og sporrede hvilke ansatte som havde tilgang til disse....

Retssager, hvis Intel ikke slæber eVga i retten har de tabt ansigt, så mon ikke at det sker.... Intel har flere jurister end eVga har ansatte?

Det var pt. ikke en likvidering, det var forhør som udmundte i at manden sprang ud fra 14. etage af et højhus...
( http://shanghaiist.com/2009/07... )