Regning (hvor gammel må den være?)

Hyggehjørnet d.  11. december. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 1028 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 15:14:15
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej.

Historien er sådan at jeg havde en mus fra Zepto som jeg sendte til InfoCare, vha. vejledning fra Zepto telefonisk support. Det gjorde jeg i august måned. I dag har jeg fået en opkrævning på den zepto mus, fordi de mener at der er et håndteringsgebyr. altså 4 mdr efter. Hvorfor er det først efter Zepto er gået konkurs de gør det? og må de gerne sende en regning 4 mdr efter? Jeg fik at vide af zepto at jeg skulle sende musen, men hvad fanden gøre jeg? Er jeg bare lost, og sur røv for mig? At InfoCare sjovt nok vælger en regning jeg ikke er berettiget til sender, nu hvor Zepto er gået konkurs?

Hilsen
Anru
Spio
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 15:17:56
Svar/Indlæg:
1114/293
vil ikke mene den holder i retten da den sevice aftale er indgået inden zepto gik konkurs.

den regning må de sende til kurator der håndterer zepto sagen


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 18:28:23
Svar/Indlæg:
5891/423
Det er fordi de siger de kun håndtere deres notebooks? men zepto support vælger at sige jeg skulle sende produktet til InfoCare


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:16:29
Svar/Indlæg:
4657/53
den regning kan vel ikke være ret stor



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:23:11
Svar/Indlæg:
5891/423
#3 381,25 kr, men selve musen koster 200 kr.... Forsendelse var 140 kr uden moms


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-12-2009 19:27:14
Svar/Indlæg:
5363/442
At der er gået fire måneder tjaa det kan du nok ikke bruge til så meget..

Men hvis Zepto i sin tid gav dig besked på at sende musen til Infocare, så er det jo Zeptos fejl i første omgang - eller Infocare der vil prøve at få lidt penge ind..

Lige meget hvad kan jeg ikke se du har gjort noget galt - og dermed skal betale..


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:30:49
Svar/Indlæg:
5891/423
#5 så du siger jeg skal betale eller?


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-12-2009 19:32:29
Svar/Indlæg:
5363/442
#6 Det kan være det er skrevet lidt uklart - men nej som udgangspunkt ville jeg ikke betale..


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:38:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#7 hvad kan jeg gøre? Der er en person som står for det..samtalen er således: (LÆS NEDEFRA OG OP!!!)

Hej



Hvis du mener at du er fejl vejledt af Zepto er det en sag mellem dig og dem.

Hvis jeg var dig ville jeg betale inden der kommer endnu flere rykkere gebyrer på og der med dyrere for dig.







Med venlig hilsen / best regards



Thomas Øsxxxx



Fra: xxxx
Sendt: 10. december 2009 15:53
Til: Thomas xxx
Emne: Re: vedr. faktura 453744



Hej.



Jeg har et par spørgsmål



Hvordan kan det være at i sender en 4 mdr. gammel regning?

Hvordan kan det være at jeg skal betale for noget, som zepto har ledt mig til?



Jeg synes ikke det kan passe at jeg skal betale for en fejl zepto laver, og hvorfor vælger i at sende regningen efter zepto er gået konkurs?



Det er Infocare og Zepto der skal snakke sammen, for i august mdr, hvor jeg fik min vare retur var zepto ikke konkurs.

Hvorfor har i ikke kontaktet mig inden i sendte varen? for jeg kunne lige så godt komme og hente varen, eller jeg kunne valgt at varen skulle smides ud? Selve musen koster 200 kr, så der er ingen logik i at betale 381 kr? ellers må vi finde ud af hvem der har ret vha. rettens vej.



Hilsen

Anru







From: Thomas xxx

Sent: Wednesday, December 09, 2009 7:24 PM

To: axxx

Subject: SV: vedr. faktura 453744



Ja det er vores priser, og det er jo og ikke dig der vurdere dette



Med venlig hilsen / best regards



Thxxx



Fra:xxx
Sendt: 9. december 2009 19:06
Til: xxx
Emne: Re: vedr. faktura 453744



der er brugt 1min på sagen iflg. jeres oplysninger



og 140 kr for at sende maxi post? det er jo løgn? det koster maks 70 kr for jer at sende produktet inkl. moms.



From: Thomasxxxx

Sent: Wednesday, December 09, 2009 5:29 PM

To: axxxx

Subject: SV: vedr. faktura 453744



Der er også en håndtering af produktet, den tid der er brugt på sagen



Med venlig hilsen / best regards



xxxxx


Fra: xxil.com]
Sendt: 8. december 2009 21:46
Til: xxxx
Emne: Re: vedr. faktura 453744



Jamen hvorfor skal jeg så betale 381 kr? når du siger at jeg kun skal betale returneringen?



From: xxxx

Sent: Tuesday, December 08, 2009 5:50 PM

To: xxxxx

Subject: SV: vedr. faktura 453744



Hej Annu,



Du har sendt produktet til os og det var en fejl, det er muligt at du har fået dette at vide af Zepto eller en anden support

Vi skal naturligvis have betaling for at vi returnere varen til dig igen



Med venlig hilsen / best regards



Thomas xxxx



Fra: xxxxxxx
Sendt: 8. december 2009 15:36
Til: Thomas xxxxx
Emne: vedr. faktura 453744



Hej.



Jeg ville spørge om hvorfor det er jeg skal betale 381,25 kr.?



Jeg fik at vide af zepto i august måned dette år, at jeg skulle sende min Microsoft Notebook optical mouse 4000 Notebook til jeres RMA, da det var jer der lavede RMA på zepto's vare. Jeg havde købt min Microsoft mus hos zepto, så jeg sendte varen til jer som aftalt. Nu står jeg med en regning? Hvad skal dette betyde? Det er Infocare og Zepto der skal finde ud af dette, da jeg efter henvisninger gjorde det jeg skulle!



I må lige finde ud af et eller andet og skrive til mig, for jeg skal ihvertfald ikke betale en regning, pga. nogle andres fejl!



Hilsen

Anru



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anru2007 d. 11-12-2009 19:39:08.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 19:48:47
Svar/Indlæg:
3340/386
#8, de lægger hårdt ud. Svær sag, har ik prøvet sådan noget før.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-12-2009 19:49:42
Svar/Indlæg:
5363/442
Well lige meget hvad så kan du vel nægte at betale - og at de så beholder musen. Det er vel selve det at sende den tilbage til dig du skal betale for?

Kan ikke helt gennemskue hvem der har retten på sin side, for hvis Zepto har lavet en fejl, er det vel dem der skal betale gebyret. De er så konkurs, så det er lidt uklart hvem der egentlig skal opkræve pengene fra konkursboet (selv om der nok ikke kommer noget ud af det..)..


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2009 20:47:37
Svar/Indlæg:
2127/11
Hold da kæft en ubehøvlet nar du fik fat i på mailen der Anru. Det siger da noget om niveauet må man sige.

Bedste, eneste, råd jeg kan gve dig: Hiv fat i Forbrugerstyrelsen snarest muligt. De må sgu vide hvordan den skal drejes. Umiddelbart lyder sagen fishy, og alene baseret på smartassen der svarer dig, håber jeg da at du får medhold.

Best of luck mate 🙂

PS: Trustpilots brugere er heller ikke begejstrede. Desværre står der ikke noget om en sag der ligner. I hvert fald ikke for nylig. Havde ellers været rart om der var noget at læne sig op af. http://www.trustpilot.dk/revie...


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 20:55:36
Svar/Indlæg:
5600/32
http://www.trustpilot.dk/revie...

Ikke just lutter positive oplevelser ved dem. 😕

[EDIT] Kæft jeg er sløv. 😛 Det må være al den eksamenslæsning. 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af matt?? d. 11-12-2009 20:56:10.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 22:01:47
Svar/Indlæg:
5891/423
Men helt seriøst?

er det ikke lidt at RØVRENDE en når man skal betale 140 kr uden moms for fragt!?!?!! For en mus der måler 10x7x4,5cm !?


Men nååååh nej det skulle jeg jo ikke tage mig af ?!!? WTF! ☹


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 22:18:35
Svar/Indlæg:
6181/270
Du skal så vidt jeg ved ikke betale for fragt når du har lavet RMA også hvis firmaet er gået ned imens med RMA,en stod på.
Mener vist at jeg har hørt fra forbrugerrådet at Konkursboet skal betale for fragten og RMA'en.

Jeg har hørt det et eller andet sted, men lige hvor kan jeg ikke huske.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 03:25:51
Svar/Indlæg:
2959/206
Hvis en person fra et professionelt firma snakkede sådan der til mig ville jeg nok blive pissed / spørge om at snakke med hans chef.

"Hvis jeg var dig ville jeg betale inden der kommer endnu flere rykkere gebyrer på og der med dyrere for dig."

Hvad fanden da? Det jo en trusel...

Sådan snakker man ikke til sine Kunder.. Eller Kunders kunder.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 13-12-2009 01:20:35.


TommyN
 
Overclocker
Tilføjet:
12-12-2009 13:39:48
Svar/Indlæg:
232/16
Du må vel også have en form for dokumentation fra Zepto på, at de fortæller dig, at du skal sende musen til Infocare. Har du det, så er det jo en sag mellem Zepto og Infocare, da de har oplyst dig forkert.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 13:52:04
Svar/Indlæg:
2872/90
Ja det ville være en god ide med at kunne fremvise noget på skrift fra zepto hvor de beder dig om at sende den til infocare... Også ville jeg måske råde dig til at ringe til forbrugerstyrelsen. De har sikkert nogen svar de kan give dig i denne sag.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2009 16:26:22
Svar/Indlæg:
5891/423
#16,17 problemmet er bare det var gennem deres telefon support? 😕