#12. Jeg prøver igen. Image-værktøjet i Windows 7 kan KUN tage backup af partitioner, der kan så tilvælges alle partitioner på en harddisk, men dette er IKKE det samme som et komplet harddisk-image. Jeg har læst de link som #7 giver, og selv i dem kommer listen med C:\, D:\ osv op, dette er PARTITIONER -- IKKE harddiske. dvs boot-sektoren kommer ikke med, det lille område mellem bootsektoren og partition 1 (sædvanligvis C:\) kommer ikke med, den rå partitionstable kommer ikke med, samt måske mere som jeg ikke kender til.
For at lave et komplet image af en harddisk, så skal man kunne vælge harddisken med sit navn, f.eks INTEL SSDSA2MH080G1GC (det er de navne der står under "diskdrev" i enhedshåndtering).
Såsnart man kan/skal vælge efter drev-bogstaver, så er det partitionsbackup (som er godt nok i 99,9% af tilfældende), men har man mulighed for at vælge harddisknavn, så får man det hele med. Jeg har dog (i en OC situation) været ude for, at Norton Ghost image og Windows 7 image ikke kunne læses tilbage på min SSD så den kunne boote windows 7, så nu har jeg lært at lave komplet drevbackup med True Image.
Hvis du stadig mener at Windows 7 kan lave et harddisk image, så vil jeg da meget gerne læse om det, har du et link?