I 7 og vista har ms lagt en mappe ind der hedder winsxs (den var også i ældre versioner men var vist ike særlig brugt), med en masse dll filer som gør at programmer nemmere kan bruge den dll som som passer til dem og dermed højner kompatabiliteten (så vidt jeg har forstået), problemet er bare at der ikke er nogen funktion til at rydde op i duplikater, gamle eller ubrugte filer heri, dvs. den ligger bare og gror og gror, min 7 install er vist ca. 3 måneder gammel nu og c:\win fylder 12,7 af det fylder winsxs 5,8 GB med 40.000 små lorte filer som alle er låste og man ved alligevel ikke hvad man kan slette uden at ødelægger windows. 😩 :no:
Da jeg alligevel stod og skulle installere 7, tænkte jeg at jeg ville teste et program på vista som lovede at kunne rydde op i denne mappe, ved at lave hardcodes (filer som bare er genveje) til duplikaterne og de forældede dll filer, winsxs fyldte i denne vista install ca. 12-16 GB! Som forudset virkede mange programmer ikke bagefter (inkl. nogle som programmet selv skulle bruge for at afslutte rengøringen), men windows kunne dog starte uden videre.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 13-12-2009 19:55:54.