#7 Det rager da ikke os det mindste hvad manden bruger det til? Om han så godt kan lide at stikke det op i endetarmen, så er det jo ikke noget der kommer os ved.
#6 Der er jo folk i Danmark der har tilladelse til at lave fyrværkeri. Du kan søge på nettet og finde nummeret på én og spørge om lunter er noget han må sælge videre lovligt, eller om der skal tilladelse til det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CF d. 14-12-2009 12:13:05.
#5 havde han den kanon var han sikkert også klar over hvad han skulle bruge og navnet på det.... 🤡 Der ud over er jeg da iskold over hvad han skal bruge det til, overskriften tyedede bare på fyrværkeri... Og mener stadig ikke det kan købes uden tilladelse :no: Men White Resistance har en udmærket manual liggeene på nettet.. 😛 😎
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 14-12-2009 12:22:31.
Hvis man har en kanon hjemme man vil skyde med skal man søge om tilladelse. Får man den tilladelse er det nok også fordi man er medlem af sådan et kanonlaug, og derfor godt ved hvor man køber lunte henne.
Derfor vil køb og brug af løs lunte højst sandsynligt være ulovligt, når man ikke selv i forvejen ved hvor det købes.
Det kan f.eks. bruges til at lave fyrværkeri-show. Hvor man tager en masse almindelige "kedelige" ting, og sætter sammen med lunte..
Tænd ét sted, og nyd showet... Det laver jeg hvert år. Større og større 😀
Men jeg vil da også meget gerne vide hvor man får meter-lunte, da jeg er træt af at lave dem selv.. Udover at de aldrig er 100% sikre, så tager det en milliard år at lave..
Når jeg laver lunte, så bruger jeg toiletpapir, hurtigtørrende lak og heksehyls-krudt..
Tag et godt stukke toiletpapir, og gør det vådt i lak. Og lad det dryppe af, det skal ikke være gennemblødt. Rul det sammen, på den lange led, i en bunke krudt.
Når det er tørt, så vil det brænde med en nogenlunde konstant hastighed. Og være stort set umuligt at slukke igen, det kan endda tåle vand...
MEN MEN MEN... Jeg har oplevet uregelmæssigheder. Det eneste 100% sikre er, at de virker og ikke kan slukkes igen 😉
Kan huske vi havde sådan noget i kemi lokalet da jeg gik på HTX, sådan nogen ruller (5m mener jeg). Spurgte min lære hvor man kunne købe det men hun sagde at det krævede nogete særligt certifikation for at kunne købe... det var samme type lunte som bruges til fyrværkeri, eller det så ud som om det var 100% det samme.
stort set altid, kræver det særlig tilladelse til sådan type materialer. Det gælder også for Kvælstof, Skydebomuld og sikkert også rent svovl.... 😩 Dog kan jeg man da stadig lave hjemme lavet raketter. Altså ikke nytårsretter, kun nogle stiger op ad. Dog virker de aldrig med 100% sikkerhed, men sådan er det jo altid når det er hjemme fusk.. 😀
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 14-12-2009 17:45:11.
Da jeg var barn/teenager (10-12år siden) skulle jeg bruge noget teaterrøg til at drille nogen af mine venner. Jeg slog den nærmeste fyrværker op i telefonbogen og ringede til ham og spurte om han havde teaterrøgs pulver/krudt som han kunne sælge. Jeg endte med at købe et kg og fik 5 meter lunte med. Tror det holdte et års tid da en teske var nok til at fylde en teaterscene med røg. Glemmer aldrig da jeg smed en røgbombe ud på toilettet... Fandeme noget sjovt stads 🤣
Så kontakt din nærmeste fyrværker og hør om du kan købe noget lunte. Tror ikke at det er ulovligt at have lunte liggende.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 28-12-2013 20:10:44.