Hvis du vælger løsningen med en lidt større stationær pc, har jeg et par tilføjelser til #5:
Mht. processor, kunne du kigge på nogle af de strømbesparende Phenom II modeller med "E" tilføjet efter modelnummeret. De afleder ikke så meget varme.
Jeg kender ikke nogle gode passive kølere, men kunne forestille mig, at du skal have fat i en med mange heatpipes, så de hurtigere får transporteret varmen væk.
Hvis det bliver for dyrt/svært at finde noget helt passivt, er der Scythes S-Flex "E" blæsere på 120mm, der stort set ikke er hørbare.
Jeg har også lige haft held med at støjdæmpe min harddisk i pcen ved at købe en Scythe HDD boks, der skal sidde i 5,25" drevplads. Det er en simpel gummiboks med varmeafledning, der dæmper harddisken utrolig meget, og der er ingen vibrationer, der sætter sig i kabinettet. Du kan på den måde kombinere en mindre, lidt billigere SSD med en lagerdisk, der giver lyd fra sig.
Mht. valg af kabinet, er min erfaring, at alt andet end aluminium af foretrække, hvis man skal lave en lydløs pc. Den står for egen regning, da mit seneste kabinet (Lian Li PC-a05b) ikke er specielt lydløst i forhold til det, jeg havde før (Antec NSK6000). Jeg ved ikke, om det er generelt.
Hvis du vælger AMD løsningen, kan du f.eks. købe et bundkort med 785g chipsættet, der har integreret grafikkort, der er fuldstændig lydløst. Så er du ovre den spekulation.