Hd4890 bliver for varmt?

Vandkøling d.  14. december. 2009, skrevet af hansen2605
Vist: 603 gange.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 17:41:35
Svar/Indlæg:
2845/99
Jeg har lige startet computeren op idag efter den er blevet samlet...

Mit xfx hd4890 har jeg smidt et hd4890 ek nickel fullblock på, men når jeg starter den, viser den skærmbilledet i 1-1½ minut ved kold start hvorefter det så forsvinder igen, hvis jeg prøver at starte igen lige efter kan jeg slet ikke se noget....

Jeg har tjekket for kontakt flade og det hele ser pænt og nydeligt ud, men kortet bliver ekstremt varmt på bagsiden? Dog er dette ude for hvor vandblokken går?

Er der nogle som har haft lignende problemer?
CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 18:03:25
Svar/Indlæg:
4689/105
Nu har du husket at sætte slangerne på kølehovedet ikke? 🤣

Ej, sorry... 😳

Nu har du skruet det ordenligt fast? Du er sikker på at kortet du har følger reference-designet?

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 18:40:42
Svar/Indlæg:
2845/99

Altså det følger reference design 1 som jeg kan se på billeder og har fået bekræftet hos thomas hos coolerkit (latterligt at der skal være så mange design)

EK selv siger det skal følge reference 1, så syntes det lyder underligt alt andet 😩

Det er ved de der volt regulatore jeg kan mærke den bliver varm (på bagsiden af kortet selvfølgelig) kan ikke engang holde en finger på i længere tid, så det er klart den lukker ned....

Men iforhold til standard køleren er der ikke rigtigt noget anderledes ved den, andet end den har skåret et hul til blæseren så den hele tiden får kold luft direkte, kan selvfølgelig godt være det som gør hele forskellen....