bærbar opgraderings muligheder

Diverse d.  15. december. 2009, skrevet af KasperK
Vist: 292 gange.

KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2009 23:05:28
Svar/Indlæg:
25/6
nu ved jeg mere om stationære end bærbare eftersom jeg aldrig har haft en bærbar. og vi kan jo nemt fastslå at alt i en stationær er til at opgradere for almindelige mennesker.
Men hvad med bærbare? kan huske jeg har hørt det helt umuligt og at tingene er svejset sammen.. men somme tider ser jeg folk sælge dele fra bærbare.

tænker mest på grafikkort og cpu, da HD og ram 'vidst' altid har været nemt tilgængeligt.

grunden til jeg spørger er at jeg overvejer køb af bærbar
LMG03
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2009 23:16:27
Svar/Indlæg:
283/14
CPU - HDD -Ram - Rom Drive det er nogle af de ting du nemt kan udskifte.
gfx kan lade sig gøre i nogle udgaver, men de fleste skriver det ikke så det er et gæt om det kan eller ej.


KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2009 23:26:48
Svar/Indlæg:
25/6
takker for hurtigt svar :) lidt ærgeligt med det gfx der, at det er gætværk! hvordan skaffer man i øvrigt reservedele? edbpriser har ikk rigtig noget jeg kan finde.. så det måske kun brugt hardware? :)


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-12-2009 23:28:50
Svar/Indlæg:
5258/240
lidt forskelligt, men som 1 skriver er det ihvertfald muligt at skifte ram og hdd. cpu afhænger for det meste af hvad du køber, for køber du en bærbar med atom processor kan du ikke skifte den men eller kan man normalt skifte den.
det er også muligt af sætte/skifte pci kort i mange bærbare pcer hvis det betyder noget for dig


Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2009 23:34:28
Svar/Indlæg:
1771/62
Ebay vrimler med dele og du kan jo også købe nyt via edbpriser. Mht grafikkort så er næsten alle de større grafikkort til at skifte ud da de kører med en mxm port hvor det er sådan nogenlunde ligetil at skifte ud med noget andet. Dette har jeg dog læst at ikke skulle gælde for dell, da de vist kører med noget andet portværk.

Dog vil jeg sige at hvis man køber bærbar så skal man ikke satse på at kunne opgradere den synderligt. Så hellere købe noget ordenligt, og når det er forældet så sælg det og køb noget nyt eller noget andet brugt 🙂


KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2009 17:18:23
Svar/Indlæg:
25/6
#4 god info :) ja måske man skulle købe noget der fungere til at starte med.. det nu ærgeligt med den "køb og smid væk" kultur :P det havde været sjovere hvis det var mere lige til :) i det mindste burde man kunne læse det under specifikationer af bærbare.