Der sidder desuden en ret kraftig køler på CPU'en som jeg ikke husker navnet på.
Har så læst mig til at denne processor skulle være velegnet til overclock og gik derfor ihærdigt igang med at øge FSB gradvist, korregere timingen på ramene og ellers køre en række benchmarks på skidtet, udfra forskellige instruktioner fra nettet. Bl.a den gamle artikle herfra siden: http://hwt.dk/literaturedetail...
Fik den til at køre stabilt nok til et par 3Dmark06- og PCmark05-testes ved 2700Mhz (12x225, HT x5) og vCore på 1.475 men forstår ikke helt hvad der gør den ustabil da CPU-temperaturene højst nåede op på 52 grader under en OCCT test. 😐
Nu har jeg jo absolut heller ingen erfaring med at OverClocke, så tænkte hellere jeg måtte spørge de gamle rotter til råds!? 😉
Generelt clocker de der AMD banditter ikke så godt, så ville have startet med at øve mig på en Intel C2D eller noget :) Men der er mange ting, der kan spille ind ved OC, derfor det netop er om at være inde i det :)
Moderator
Tilføjet: 16-12-2009 13:39:17
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er ganske udmærket, kørte 2600 mhz stabilt på min gamle 3200+, men de nyere udgaver skulle gerne kunne lidt mere. Har en 4200+ x2 liggende, som har rendt 2800 mhz til hverdags brug.
Hvilken type er det du har? winchester, venice eller andet?
det er en venice... Har da også kunne køre benchmarks fint ved 2640Mhz, men ved OCCT load-test står den af. Nogen gode råd til hvilket program der er bedst til at stabilitets-teste og monitor temperature?