Superbruger
Tilføjet:
16-12-2009 13:46:39
Svar/Indlæg:
353/59
Har for nyligt skiftet et par 300gb velociraptors samt barracuda HDD'ere ud med et caviar black 2TB drev da Barracuda Xt ikke var det hit jeg håbede på det ville være.
Fraset WD diskene har jeg altid kørt med seagate, og i lang tid via deres barracuda serier.
Er alt i alt godt tilfreds med Black disken, overførselshastigh og read er ganske ok.
Men for fanden mand ... når jeg ikke har brugt disken i +20 minutter og skal accesse mine drev på HDD'en tager det de første 5-6 sekunder for drevet at spinne op (alt imens computeren fryser) ... og venter jeg længe nok forsvinder drevet helt under Win 7 x64 hvorfor jeg bliver nød til at genstarte computeren (går ud fra at det er en slags power-save gone wild). Så:
1) Er der andre der har erfaringer med sindssyg lang spin up tid på jeres caviar black (evt. caviar green) drev?
2) Nogen andre der har oplevet at HDD'en helt forsvinder under windows hvis computeren fx har slumret? - således man skal genstarte?
Kunne selvfølgelig helt disable at HDD'erne slukkede ned, men nu er caviar black jo ikke sindssyg energieffektiv, og da jeg for det meste bruger mine X25 diske så kan det jo godt betale sig at give dem en lur.