Jeg var selv oppe i studieområde del 2, som vores portfolio eksamen hed, som den første årgang under den nye reform.
Jeg samlede bare lidt af hvert fra alle år, som demonstrerede hvordan min evne til at formidle faglig viden havde udviklet sig fra 1. til 3. år.
Den indeholdt derfor et par knapt så gode opgaver fra første år, som jeg brugte som udgangspunkt for mit faglige niveau og så havde jeg nogle langt bedre fra 3. år som jeg hev frem, der indeholdt alt hvad jeg manglede i de dårlige.
Det virkede fint og jeg fik udelukkende positiv respons fra både sensor og min lærer og scorede også et 12-tal, på trods af tømmermænd der var så åbenlyse at de begge to også kommenterede det (ja ja, det var sidste eksamen og man havde vel allerede sikret sig både huen og gennemsnittet for at komme ind på sin videregående uddannelse 🤣 )
PS: Jeg mener at vi havde nogle retningslinjer for hvor meget indholdet af portfolio skulle dække af de enkelte fag, som f.eks. 20% matematik, 30% dansk, 15% teknikfag osv.
Noget i den stil i hvert fald
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zessen d. 17-12-2009 18:25:17.