Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2009 22:38:41
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa, jeg har en windows 7 32bit RC, som jeg ved virker fint, har installeret på 2 maskiner før, men da mine forældres pc skulle ha ny cpu + bundkort + gfx så har jeg smidt de ting i deres nu, og forsøger at installere windows 7 RC 32bit.
men jeg får sært nok følgende problem. Under install (i starten) nok nærmere under hardware/system detection bruger den lang tid.
så skriver den kunne ikke finde ide driveren og beder mig om at finde den og installere den.
Jeg kan dog ikke gøre dette da jeg ikke kan finde nogle IDE driver til det bundkort + ikke mener at det bør skulle bruges så tidligt i indstallen.
Den vil desuden ikke installere NF4 chipset driverne på dette tidspungt heller.
Hardwaren det drejer sig om er følgende.
DFI NF4 SLI (ikke sikker på om det er SLI-D eller DR udgaven)
AMD64 3200+ (s939) Venice
4*1 Gb DDR1 PC3200
Nvidia Geforce 7600GS 512mb (ind til jeg finder et billigt Cuda/Hd accelrations gfx)
North Q 400watt PSU.
special silverstone MCE kabinet.
2 stk maxtor IDE133 disks, 1 80gb og 1 160gb.
1stk liteon DVD brænder. (IDE)
Har forsøgt mig med forskellige settings på DVD brænderen (marster/slave og cable select men intet hjælper) + forsøgt mig med IDE 1 og 2 porten på bundkortet.
har brugt mange timer ind til viddere da det tager 30-40 min bare for den at komme derhen hvor fejlen opstår. så det her tager lang tid at teste nye ting/idér på.
Håber nogle af jer har nogle gode idér for jeg er stort set løbet tør.
Hva gør jeg/bør jeg prøve for at løse problemet ?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 19-12-2009 22:39:03.