#37 Det er jo det jeg hele tiden har sagt, teknikken bag filmen er fremragende, men en (for mig) ret kedelig USA'ner historie. Derfor efterlyste jeg samme teknik i Actionfilm, Gyserfilm -tænk SAW, Final Destination, Wrong turn, Transporter 1&2, for ikke at tale om en genindspilning af Alien og Aliens (det er lige meget med de sidste 2 Alien-film). Prøv at forestille dig en alien stikke sit flotte ansigt HELT hen til dig, så savlet drypper ned på dine lår 😲
Måske en krigsfilm ville også virke særdeles stærkt som f.eks D-day scenenerne i Saving Private Ryan, eller en actionfilm som Bourne eller Taken.
Afhængig hvor dyr 3D teknikken er at bruge i forhold til alm. film, så tror jeg det denne gang er kommet for at blive. Hvis ellers de kan komme videre end "Rødhætte på nye eventyr" 😕
En sidegevinst for hardwareproducenterne er, at jeg nu er helt syg for at få fat i et par 3D-briller fra Nvidia samt en monitor på 24" som kan bruges til dette (det kan min Samsung 2493HM ikke), og så spil der er lavet til dette. Ikke Avatar, men CODMW2, NFS SHIFT, Serious Sam HD, Deadspace oma. Der skal dog måske laves nye versioner af spillene før 3D effekterne bliver tilnærmelsesvis på højde med dem i Avatar?
Næste trin må være 3D lyd! For indtil nu har vi lyd rundt om os, men ikke over og under, så der mangler stadig lidt der.
Og derefter igen, så monteres der 2 stålkugler (en på hvert armlæn) i biografen, og mens man holder på disse kugler, så har man følelserne med, så man kan smage hvordan whiskey'en smager, når de tager en drink, man kan mærke hvordan blowjobbet bliver udført på chefen, men man skal nok slippe kuglerne, når aktøren er ved at dø af tørst i ørkenen, eller han bliver skudt! 😕
Når alt dette er indført, så er der garanteret folk der vil brokke sig over, at lugten ikke er med til at give den rette stemning. Folk skal altid finde noget at brokke sig over 🤣