Lave wireless igennem USB Adapter, bridge?

Diverse d.  22. december. 2009, skrevet af DjeavleN
Vist: 355 gange.

DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 08:42:06
Svar/Indlæg:
2957/206
Min mor købte engang en Wireless router fra "Level One".. Den har vist sig at være noget værre bras som egentligt ikke virker.

Men der kom en USB Adapter med.

Det eneste jeg egentligt skal bruge Wireless til er at komme på nettet på min mobil, så tænkte jeg om det er muligt at lave en bridged connection fra ens netkort til USB adapteren.

Har prøvet nogle forskellige ting, syntes bare ikke rigtigt at jeg kan se den som et access point på min mobil, nettet virker fint på computeren bagefter jeg har sat det op.

Men jeg tænkte bare om jeg har misset noget, om det er/ikke er muligt mm?

/ Djeavlen
micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 09:25:38
Svar/Indlæg:
4120/115
Det vil under alle omstændigheder være bedst at køre infrastructure mode... Men det kan godt lade sig gøre at køre ad-hoc mode, men det begrænser jo netværket en del! Men hvis du har en windows maskine er det somend nemt nok at, få den til at fungere som gateway, ud til det eksisterende netværk.

Meeen, been there done that! Det er ikke besværet værd. Køb en router eller AP, det er den eneste rigtig vej at gå! 😉


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 10:00:00
Svar/Indlæg:
2957/206
Har ikke rigtigt noget der fortjener at have en ordentligt wireless, det mere så jeg bare kan slacke lidt inde i sengen og glo facebook på N95'eren engang imellem :p

Nu havde jeg lige så'n en (USB'eN) til at ligge og tænkte om jeg ikke kunne fixe noget sammen derigennem :p