Afspilning af ISO.

Diverse d.  22. december. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 715 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 14:42:58
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har en række film der af, irriterende årsager, ikke kan afspilles i en alm. DVD-afspiller. Mit store ønske var, at jeg kunne tage et "billede" (ISO/IMG) af DVD-skiven, og afspille via min PS3 som sad mediet i selve konsollen.

Desværre er PS3 (slim) en anelse begrænset udi denne disciplin og kan i regelen kun afspille mp4-filer der har en reel anvendelse. Der findes sikker måder og løsninger hvorpå man kan få hele indholdet fra en sådanne DVD-skive ned på en harddisk til lign. brug, men jeg ønsker ikke noget kompliceret.

Jeg ønsker en samling af filer der afspejler den pågældende udvalg af DVD-film. Løsninger som WD TV og Popcorn er mig bekendt, men kan det virkelig passe, at det er den eneste mulighed for en "clean" løsning?

Det skal kobles til mit TV og mit anlæg, på samme måde som enhver anden medieafspiller - og brugervenligheden skal være spot-on.

Så, lad mig koge det ned:

Er det mig muligt, at tage et billede af en DVD-skive, lagre det på en harddisk (evt. min NAS), og afspille filmene som stod de på hylden, med menusystem og hele pivtøjet?
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 14:53:18
Svar/Indlæg:
4120/115
Drejer det sig om film, hvor der er kopibeskyttelse på? eller hvordan?

De overholder nemlig ikke standarderne, og du burde i princippet kræve pengene retur, da de har solgt en vare på et falsk grundlag...

Ved godt det ikke er smart, hvis man rent faktisk gerne vil beholde filmen 😉 Men ellers kan man vel bare køre filmen igennem en omgang dvdfabdecrypter, eller hvad de nu hedder. Og så enten brænde den på en dobbeltlags skive, eller køre den igennem en omgang dvd schrink, så den passer på en alm. skive.
Eller self. bare lave den om til alm. mpeg e.lign.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 14:55:15
Svar/Indlæg:
4120/115
Tilføjelse:
Du kan kun simulere dvd filmen, med menuer osv., ved at bruge programmer som deamontools osv. Men det kører jo kun på pc'en!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 15:05:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> micma18 (bliver du aldrig ældre? 😛)

Jeg vil bare gerne kunne afspille mine film, som sad de i PS3'eren. Forlanger ikke så meget mere end dét, og ofte kan jeg godt lide de film jeg køber - så det er ikke for at skille mig af med dem. Men jeg er desværre nået til erkendelsen af, at jeg nok er nødt til at spendere penge på en løsning, trods alt, der gør det mig muligt af se disse små 60 film.

Derfor ville jeg helst undgå alt for meget ripning, konvertering etc. etc. - endsige at brænde filmene ud igen, da det hurtigt ville resultere i en væsentlig udgift i forhold til hvad jeg gav for filmene oprindeligt.

Kan man ikke købe en lille afspiller-enhed, alá WD TV, der kan læse en container såsom ISO, IMG eller MKV, og blot afspille denne container, som sad skiven i drevet?

Vil nemlig helst undgå alt for meget fikumdik med computere, små mediecentre og jeg ved ikke hvad. Min PS3 sluger strøm nok i forvejen, så jeg ser ingen grund til at købe mig et lille mediecenter, blot for dette ene formåls skyld.

Faktisk, ville jeg helst kunne bruge min PS3 da den har en afsindig god billedkvalitet - hvilket også er det jeg kviger mig lidt ved, for de løsninger der kræver konvertering eller en semi-god billedchip.

sct_nicolaus

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2009 15:43:13
Svar/Indlæg:
48/0
Jeg er ved at sætte præcis samme slags system op, og har fundet frem til at PS3 kan bruges som media afspiller til en dælens masse filmformater vha. programmet PS3MediaServer. Du kan rippe og holde styr på dit filmbibiotek vha. programmet MyMovies.

good luck!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 16:29:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Men det er, så vidt jeg kan se, "kun" for enkelte videofiler og ikke for hele DVD'en som sådan. Det kan programmet 'handbrake' allerede gøre for mig, hvor jeg kan smide nogle af filmene over som mp4. Det sutter lidt, for billedkvaliteten er ikke optimal.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 17:11:30
Svar/Indlæg:
3907/73
En PS3 kan da afspille MKV filer direkte fra ekstern enhed, det bruger jeg i hvert fald meget herhjemme.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2009 17:12:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Også slim?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2009 15:23:29
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg har kigget lidt på QNAP's NMP-1000 - den ser ud til, ligesom WD TV Live, at kunne det jeg efterlyser. Men i et par anmeldelser bliver der nævnt, at NMP-1000 (ligesom WD TV Live) ikke kan vise hovedmenuen.

Det virker, på mig, da som et minus? Hvordan skulle man ellers kunne vælge undertekster osv.?