Nyt DVD-drev giver problemer

Bundkort / CPU d.  22. december. 2009, skrevet af clauswobbe
Vist: 376 gange.

clauswobbe

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2009 21:36:11
Svar/Indlæg:
71/11
Hejsa
Jeg er ikke så erfaren mht at udskifte hardware, så dette spørgsmål virker sikkert fuldstændigt begynderagtigt på jer .-)

Jeg har udskiftet et DVD-drev med et nyt. Det gamle var (vist nok) et ATA-type (med bredt bus-stik med dobbelt række ben) og det nye er SATA, med de smallere stik. Jeg måtte skaffe et datastik som passede i drevet. Dette har jeg bare sat i bundkortet på pladsen SATA2 (ved siden af SATA1, som bruges af HD). Mht. strømstik fandt jeg et kabel med stik, der passede i både de "gamle" stik med 5 ben i den ene ende, og SATA'ens stik i den anden ende.

Alligevel virker skidtet ikke! Når jeg sætter alt til igen og starter PC'en, kan jeg gå ind i Windows XP's Enhedshåndtering og rigtig nok se det nye DVD-drev. Der står at det virker korrekt. Når jeg trykker på knappen for at åbne drevet, blinker den grønt et par gange som om den faktisk gerne ville åbne, men så sker der bare intet!

Har jeg mon fået en mandagsmodel, eller har jeg forbundet det forkert?
SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2009 01:12:11
Svar/Indlæg:
1455/78
det kan ikke forbindes forkert 😉 Du har købt et def. drev, afsted og få det byttede

Hakan1986

Overclocker
Tilføjet:
23-12-2009 01:27:29
Svar/Indlæg:
424/11
ville nok også mene det er defekt ☹ . Det er engang bytter...

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
23-12-2009 08:27:21
Svar/Indlæg:
463/25
hej. eller evt højreklik på dvd i denne computer og sig skub ud, se om det ikke går i sig selv.

ellers bytter.

/Bossmann

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
23-12-2009 09:34:13
Svar/Indlæg:
5039/109
Ja det lyder defekt. I fronten er der et lille hul, hvor man kan stikke en udrettet papirclips ind og derved åbne drevet. Så hvis du absolut skal bruge drevet, så kan du åbne det på den måde. Hvis skuffen sidder fast, så er det nok ikke så nemt.

Har set flere ældre drev blive trætte i drivremmen, og så kan man høre den lille motor snurre rundt, uden skuffen kommer ud.

Hvis det er helt nyt, så er det bare retur.

clauswobbe

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2010 14:46:03
Svar/Indlæg:
71/11
Tak for input, guys! Drevet er nu skiftet 🙂 Bare ærgerligt.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2010 16:31:16
Svar/Indlæg:
4310/364
Det kunne også være at drevet lige skal lirkes lidt første gang. Det er før set. Jeg havde en model der var "limet" lidt i skuffen. Så satte den til at skubbe imens jeg rykkede lidt i det. Drevet kører på 4. år nu 🙂