Windows installation gør vrøvl.

Software d.  23. december. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 421 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2009 19:40:54
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har et lille problem, der har vist sig at være et ret stort problem.

Min fatter købte i sin tid en HP stationær computer. Efter nogle år, har jeg skiftet hardwaren i maskinen, så det reelt er en helt anden PC.

Problemet udgøres i regelen af flere faktorer, men jeg skal forsøge at opridse det så forståeligt som muligt.

Først og fremmest har min fatter en (nogenlunde) fungerende installation, som jeg i første omgang blot ville klone over på den nye harddisk. Den gik ikke. Når jeg starter computeren op med den nye harddisk siger den lige efter boot, at hardwarekonfigurationen har ændret sig markant i forhold til den oprindelige installation. Det giver, i mine ører, ikke mening eftersom han har kørt med det nye hardware (minus harddisken) og den pågældende installation i over et år.

Fint nok. Så ville jeg bare installere en Windows XP Pro, og smide alle hans ting over. Det har så vist sig at afføde to nye problemer:
a) Hans profil nægter at kopiere alle filerne. Jeg går ud fra, at det skyldes problemer med Home Edition vs. Pro.

b) Den påstår, at installationen er ikke gyldig. Den går i hvert fald ikke igennem Microsofts validering, hvilket undrer mig en del, da det er en org. (og ægte) Windows XP Pro.

Så har jeg prøvet med hans gendannelsesmedier, hvorpå der ligger en Home Edition, men jeg havde egentlig heller ikke regnet med at det ville virke.

Det skal bemærkes, at det ikke er en OEM der ligger på disse medier, da de er efterbestilt og egentlig blot er en Windows XP Home Edition, købt igennem producenten.

Det til trods, så "ved" denne installation, at der ikke er tale om en HP/Compaq computer, og nægter derfor at gøre mere.

Det svarer lidt til at have købt en Windows XP "til IBM" i en eller anden PC-shop, der så nægter at installere på en Toshiba.

Til sidst, så har jeg en slipstreamed Win XP Pro, ud fra førnævnte XP-disk, dog med samtlige seneste opdateringer. Den har samme problem, mht. profilerne og Windows Update.

Jeg vil gerne understrege at der, på intet tidspunkt, er tale om en eller anden *host host* version af Windows, men at de alle er fuldt ud lovlige og ikke "engangs"-disks.

Så, hvorfor fanden har jeg så mange problemer med at få lortet til at fungere?!

Endsige, hvorfor påstår den, at mine to (fuldt ud lovlige) Win XP Pro er ulovlige?!

Til sidst: Burde jeg ikke bare kunne starte Norton Ghost (2003) op, lave en Ghost af hans gamle harddisk - en WD Raptor på 36 GB - og smide den over på hans nye disk - en Seagate 7200.11 320 GB - uden problemer?
ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2009 18:24:33
Svar/Indlæg:
95/13
Hvis du vil installere med den kode der står bag på pcén er det blot at bruge den xp af samme udgave xp home oem eller lign.

Kom cdén i og genstart, når teksten,- tryk på en vilkårlig tast for at boot fra cd kommer, tryk på mellemumstasten.

Så kører du der fra.
Når du er færdig skal du inden 30 dage aktivere den hos Microsoft.
Hvis den ikke vil gå igennem online får du muligheden for at ringe, følg vejledning.

Hvis den der efter gør vrøvl, så skal du have fat i personlig betjening, så skal de nok hjælpe dig.

MEN husk at OEM version er tilknyttet EN pc du må skifte alt, dog ikke bundkort.

Hvis de spørger om du har udskiftet hardware, så "har du ikke skiftet bundkort"

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2009 18:28:18
Svar/Indlæg:
95/13
Vedr. lovligheden af installation af OEM version efter ny hardware, læs denne tråd, #21

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 10:32:45
Svar/Indlæg:
23132/740
Har I læst hvad jeg skrev?!