Jeg er selv for nylig i 3 tilfælde blevet snydt på eBay. Det handlede om en person fra Tyrkiet, der havde oprettet 3 forskellige konti og som i dit tilfælde sente 'fake' varer.
-------------------
Du skal gå til deres 'Resolution Center', der ligger under 'Help' når du er logget ind på din konto. Klik på 'resolve a problem' os så simpelthen klikke dig frem indtil du til sidst kan skrive en kort forklaring på, hvad sagen drejer sig om (helst på engelsk).
De vil så kontakte sælger og forsøge at få en forklaring af ham. Hvis han er en plattenslager, vil han sandsynligvis ikke svare og du har vundet sagen.
Skulle han mod forventning svare, vil hans forklaring blive sammenlignet med din. Han vil blive afkrævet dokumentation på, om varen er afsendt (T&T nummer eller lignende).
Denne dokumentation vil han sikkert ikke kunne fremlægge, og du vil sandsynligvis også i dette tilfælde vinde sagen.
I mit tilfælde tog det ca. 3-4 uger inden jeg havde mine penge tilbage på kontoen, selv om personen i mellemtiden havde lukket sine konti.
Alle de oplysninger, jeg har skrevet om sagsgangen, fik jeg af en medarbejder på eBay, som jeg kontaktede på mail. Vil du vide mere, så skriv til dem. De er hurtige og yderst samarbejdsvillige.
Håber sagen får en hurtig afslutning til dig. Og trods alt God Jul.